اندیشهدعوت اسلامی

از گرگی که لباس میش می پوشد برحذر باشید

یت وإخلاص :از گرگی که می پوشد لباس میش بر حذر باشید

علامه دکتر یوسف قرضاوی

رجال دعوت وظیفه دارند از نفوذ مهمان های ناخوانده و طفیلی در صفوف دعوت های ربانی آگاه بوده و ممانعت بعمل آورند؛ مهمان های ناخوانده ی قدرت طلب و حریصی که به قصد کسب جایگاه و مطامع به صفوف دعوت گران نفوذ می‌کنند؛ آن هایی که همچون میکروب وارد جسم سالم می شوند و آن را مریض می کنند، آهسته و آرام به درون جماعت های مومن نفوذ می نمایند و بر جاهای حساس احاطه می یابند، اینان بسیار سخن می گویند ولی عمل شان اندک است ، هنگام سختی ها و وحشت و هراس ناپیدا هستند و به وقت تقسیم غنائم حضور دارند .

در وقت محنت و ابتلا پرده از چهره آن ها برداشته می شود و خداوند جل جلاله خبیث را از طیب جدا می سازد ؛ آری ! شری که بر دعوت های ربانی واقع می شود، آنان اشغالگرانی هستند که جایگاه هایی را بدست آورده و در جهت منافع و حوائج خود و برای رسیدن به مطامع شان پلکانی ساخته اند و خود را بالا می کشند.

در طی طریق به تقوا تظاهر می کنند و به سخنان زیبا و شیرین و حماسه ی غیرواقعی در وقت رفاه و آسایش متوسل می گردند و قلب هایشان پر از هوی است.

اینان کسانی هستند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم مسلمانان را از آنان به حذر می دارد و در باره اشان فرموده:در آخر زمان انسان هایی ظهور می کنند که دنیا را فریب می دهند و آن را به چنگ می آورند، پوست گوسفند به تن کرده و در ظاهر آرام و خوب و مهربان هستند ، سخنانشان از شِکر شیرین تر و قلب هایشان چون قلب گرگ ها است.

خداوند متعال نیز در حدیث قدسی در باره این گونه انسان ها می فرماید:آیا نسبت به (صبر)من فریب خوره و مغرور شده اند و یا بر من جرات پیدا کره اند؟ به ذاتم سوگند بدلیل اعمالشان چنان آشوبی در میانشان ایجاد کنم و آن چنان دچار عقابشان سازم که بردبارترین شان را سرگردان و حیران می کند.

ترجمه از عربی : محمود کریمی – کرمانشاه

از طريق
محمود کریمی
نمایش بیشتر

محمود کریمی

کرمانشاه دعوتگر و فعال دینی و اجتماعی نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا