اندیشهدل نوشته

ای رسول خدا؛ با تولدت، رحمت و هدایت به دنیا آمد

ای رسول الله

 لازم بود که بیایی ، تمامی برادران پیامبرت ( ع ) مژده آمدنت را داده بودند ، آخرین مژده دهندگان به آمدنت عیسی بن مریم ( ع ) بود ، اما هم اکنون تمام دنیا برای آمدنت چشم به انتظار است !

قافله پیامبران ( ع ) رو به اتمام می باشد ، تنها چیزی مانده و آن اینکه مسک ختامش نیز از راه برسد .

در صورتیکه مسک ختام قافله شکل بشر داشته باشد ، غیر از تو چه کسی خواهد بود ای رسول خدا ( ص ) ؟!

مادرت در خواب دید که نوری از وی خارج شد و تمام دنیا را روشن نمود ، اما ما در حالت بیداری نور و روشنی رسالتت را مشاهده کردیم ، سلام خدا بر تو باد ای سرور و سردار بشر !

سلام خدا بر تو باد آنگاه که بچه ای یتیم بودی و سپس پدران دنیا را آموختی که چگونه فرزندانشان را تربیت نمایند !

سلام خدا بر تو باد زمانیکه شیش سال بیش نداشتی که بر قبر مادرت ایستادی و بعدها فرزندان عالم را یاد دادی وقتیکه که شخصی جویا شد بیشترین حق را چه کسانی بر او دارند ؟ فرمودی : مادرت ، سپس مادرت ، سپس مادرت ، آنگاه پدرت !

سلام خدا برتو باد تنها دوازده سال داشتی که گوسفندان را به چرا گاه می بردی تا بر عمویت بار گرانی نداشته باشی ، در بچگی هم برای خودت مردی بودی و در بزرگی نیز مردانگیت را حفظ نمودی !

سلام خدا بر تو باد هنگامیکه به قصد تجارت به شام سفر کردی ، نه دروغی می گفتی ، نه کلکی در کارَت بود و نه به وسیله سوگند دروغ کالاهایت را به فروش می رساندی ، ای راستگو ی أمانتدار ؛ حتی کسانیکه به پیامبریت ایمان نداشتند ، هرگز تو را از لحاظ اخلاقی متهم ننمودند و گواهی خداوند تو را کافیست آنجا که می فرماید : ” إنک لعلی خلق عظیم ” به درستی که از اخلاق عظیمی بر خوردار هستی ای محمد ( ص ) !

سلام خدا بر تو باد آنگاه که در سن بیست و پنج‌ سالگی با خدیجه ( رض ) ازدواج کردی ، آن خانمی که پناهگاه ، جبهه داخلی و شجاعترین اسب سواران برای زندگی تو بود ای رسول خدا ( ص )، کسیکه تا آخرین رمق حیاتت درباره او می فرمودی : ” ما أبدلنی الله خیرا من خدیجه ” هرگز خداوند همسری بهتر از خدیجه ( رض ) را نصیب من نفرموده است !

سلام خدا بر تو باد که به سن چهل سالگی رسیدی و از هر جهتی به کمال انسانی نایل آمدی تا تحمل برداشتن مسئولیت سنگین رسالت را داشته باشی .ای درس ناخوانده بخوان ، ای کسیکه تا کنون حرفی را ننوشته ای این کتاب را محکم‌ بگیر ، از این پس هرگز جهان همانند قبل نخواهد بود ، و این امت که قبلا به خاطر کمی آب و یا علف با همدیگر به جنگ و دعوا می پر داختند ، با امپرا توریها دست به گریبان شده ودولتهای ستمکار را به نابودی می کشانند ، این چه عظمتی است ای رسول خدا ( ص)!

سلام خدا بر تو باد ، که در روز بدر ما را آگاه ساختی وطن مؤمن عقیده او و قبیله واقعیش دین اوست !

سلام خدا بر تو باد که در روز احد برای دوست و دشمن روشن ساختی که فرمانده لشکر اسلام تحت هر شرایطی باید ثابت قدم و استوار باشد ، سرَت را زخمی کردند و دندان مبارکت را شکستند و تو خون را از سر و صورتت پاک می کردی و با تحسّر می فرمودی : قومی که سر پیامبرشان را زخمی کنند چگونه به خوشبختی خواهند رسید ؟ !

سلام خدا بر تو باد که در روز فتح مکه برای قریشیان ثابت نمودی تو شبیه آنها نمی باشی ، تو را تکذیب نمودند ، اذیتت کردند ، برای به شهادت رساندنت توطئه چیدند ، از شهر و دیارت بیرونت کردند ، با تو به مبارزه پرداختند ، یارانت را به شهادت رساندند ، باز از آنان انتقام نگرفتی و به ایشان گفتی : بروید که شما از جانب من آزاد هستید ، آی چه قلب بزرگی داشتی !

سلام خدا بر تو باد بدرستی که در حجه الوداع ، نقاط را بر حروف گذاشتی ، که فرمودی : همه شما از آدم و آدم نیز از خاک می باشد ، این دین ، دین عقیده است نه طایفه گری ، آیین قلوب است نه رنگ و نژاد ، طبق آموزه های این دین ، بلال حبشی ، صهیب رومی و سلمان فارسی در بهشت خواهند بود ، اما ابو لهب هاشمی و أمیه بن خلف قریشی در جهنم جای می گیرند ، در این دین نسبت خویشاوندی در میان خدا و بندگانش وجود ندارد !

سلام خدا بر تو باد آنروز که در بین دو گزینه ، یکی : ماندگاری در دنیا و دیگری : رفیقان بهشتی مخیر گشتی ، تو آنچه را که نزد خداست اختیار نمودی .

گواهی می دهیم که رسالت را رساندی ، امانت را ادا نمودی ، امت را پند و اندرز دادی و به طور مختصر ، هیچ راه خیری نیست مگر اینکه ما را بدان رهنمون شدی و هیچ شر و بدی نیست مگر اینکه ما را از آن برحذر داشتی .

تأسف می خوریم که در دنیا شرف حضور در خدمتت را نیافتیم و چشمانمان را با نور رخسارت سرمه نزدیم ، ولی همینکه به امید لقای شما در کنار حوضت هستیم ما را تسلی خاطر می دهد ، که خودت فرمودی :
” موعدکم معی عند الحوض ” قرار ملاقاتم با شما ، در کنار حوضم می باشد !


نویسنده : ادهم شرقاوی
مترجم : امید سلیمانی _ بانه

نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا