خبرهای سوزی میحرابمناسبت ها

بزرگداشت میلاد رسول اللە صلی الله علیه و سلم در مهاباد

مولودی در مهاباد

مهاباد با تاریخی کهن و البتە درخشان در عرصه دینی و ملی امسال نیز مانند سال های گذشته در اغلب مساجد و تکایایش سالروز میلاد خاتم پیامبران حضرت محمد صلی الله علیه و سلم را جشن گرفت

مسجد دارالاحسان کە یکی از مساجد کهن مهاباد است این بار میزبان عاشقان رسول مهربان خدا بود.

شب یکشنبە مورخە یازدهم آذرماە سال نود و هفت این مناسبت مبارک گرامی داشتە داشتە شد.

بانیان این مراسم همایش گونە امام جماعت و هیات امنای مسجد بودند…


ساعت هشت شب، مدعوین و مهمانان گرد آمده بودند و منتظر شروع برنامه ها بودند… تا اینکە بالٲخرە برنامه با نیم ساعت تاخیر و راس ساعت هشت و نیم با تلاوت آیات نخستین سورە بقرە با صدای کاک ابراهیم استارت خورد.

مدیر و مجری مراسم آقای یوسف نعمتی فر کارمندخوشنام ادارە دارایی بود.

بلافاصلە پس از تلاوت نە چندان روان قرآن از مامۆستای خوش صدا،  احمد ویسی – پیرانشهر – دعوت شد تا با خواندن قصیدە ای بر گرمای مراسم و حرارت آن بیفزاید.

مجری مودب برنامه، پس از  تقدیم سرودی جذاب از سوی گروە مولودی خوانی امین، از امام جماعت مسجد دارالاحسان مامۆستا سلیمان رستمی خواست کە جهت عرض خیر مقدم بە پشت تریبون تشریف بیاورد..

مامۆستا از سوی خود و هیات امنا و ریش سفیدان و مردم محلەی مسجد بە مهمانان خیر مقدم گفت و همچنین بە مسلمانان حاضر سفارش کرد کە مناسبت تولد حضرت محمد و سایر مناسبت های نبوی از جملە هجرت و معراج و وفات آن حضرت را زندە و پویا نگەدارند.


همه نگاه ها به مجری برنامه که سخنران نخست برنامه را معرفی کند که پس از مقدمه ای در تعریف و تمجید از آن سخنران، ازحاجی مامۆستا ابوبکر محمد کریمی امام جماعت و مدرس مسجد حاج صالح شاطری شمارە ۲ مهاباد دعوت نمود تا به ایراد بیانات و سخنرانی اش بپردازد…

مامۆستا سخنانش را با آیەی “وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ ﴿۱۰۷﴾و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم”  آغاز نمود و افزود: آری پیامبر اسلام رحمت است ؛ نه تنها برای مسلمانان ؛ بلکه برای همه انسان ها و جانداران و حتی جمادات و نباتات.

ماموستا محمد کریمی با اشاره به اختلاف نظر فقها در باره حکم فقهی بزرگداشت سالروز میلاد رسول خدا خاطرنشان نمود: امروزه مردم مسلمان ما در باره احیای این مناسبت به سه دسته تقسیم می شوند ؛ عده ای – برخی از علمای سلفی معاصر! – راه افراط را پیموده و هرگونه بزرگداشت و شادی در این ایام را بدعت و گمراهی می پندارند.

ماموستا ابوبکر بدون ذکر صاحبان هرکدام از نظریه های سه گانه افزود: در مقابل عده ای نیز بزرگداشت سالگرد میلاد رسول الله را وظیفه ی پیروانش دانسته و احیای ایام ربیع مصادف با میلاد مسعود حضرت محمد را واجب می دانند!

این استاد حوزه و حجره ضمن افراطی و غیر واقعی خواندن دونظریه فوق و با تلاوت آیه ” وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّهً وَسَطًا لِتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَیَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیدًا ” افزود: برخی از علما و دعوتگران نظریه ثالثی را ترجیح داده و بر این باورند که بزرگ داشت و احیای سالروز میلاد حضرت محمد به عنوان یک عادت مطرح است نه عبادت؛ به دیگر تعبیر احیای مناسبت های نبوی یک ابتکار و اسلوب دعوتی است نه یک سنت و مادامی که در آن مراسم ، مطالب سودمند و به روز  پیرامون سنت و سیره پیامبر ارائه شود امری پسندیده است.

حاجی ماموستا محمد کریمی که مثل همیشه شاد و مسلط سخنرانی می کرد عنوان سخنرانی اش را ” بررسی گوشه هایی از فتح مکه” اعلام نمود و گفت: فتح مکه به معنای گشودن دل اهل مکه و آزادسازی آن شهر از سلطه ستمگران قریش می باشد.

ماموستا محمدکریمی با استناد به آیه “لا اکراه فی الدین” افزود: غزوه های پیامبر با مشرکان قریش و دیگران بیشتر جنبه دفاعی داشته و هرگز به منظور مجبور کردن آنان به پذیرفتن اسلام و ایمان نبوده است ؛چرا که اساس ایمان و اسلام بر قناعت درونی استوار است؛ امری که با اجبار و اکراه حاصل نخواهد شد.

این دعوتگر خوش نام مهابادی در مقام تبیین رسالت و وظیفه پیامبر اسلام خاطرنشان کرد: قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبر را در “بلاغ مبین” منحصر می کند و او را از هرگونه اجبار دیگران و تفتیش عقایدشان برحذر می دارد.

استاد محمدکریمی در باره زمان فتح مکه گفت: در سال ششم هجری پیمان نامه صلح در بین مسلمانان و مشرکان قریش منعقد شد و به موجب آن می بایستی طرفین و هم پیمانانشان از هرگونه درگیری با یکدیگر و هم پیمانانشان خودداری می کردند.

ماموستا با اشاره به نقض پیمان صلح از طرف قریش خاطرنشان کرد: طایفه بنی بکر که هم پیمان قریش بود در اقدامی تحریک آمیز بر طایفه خُزاعه که هم پیمان پیامبر و مسلمان هم بود حمله ور شد و تعدادی از آنان را به خاک و خون کشید.

حاجی ماموستا با اشاره به پایبندی پیامبر به تعهدات مندرج در پیمان نامه صُلح افزود: وقتی خبر پیمان شکنی قریش و هم پیمانانشان به پیامبر رسید، ایشان  ضمن ابراز همدردی با خُزاعه دستور داد مسلمانان جهت فتح مکه و استرداد آن آماده شوند.

ماموستا محمد کریمی در باره لشکریان مسلمان و فاتحان مکه گفت: پیامبر صلی الله علیه و سلم  دهم رمضان در راس لشکری قرار گرفت که تعداد ده هزار نفر مسلمان آماده هرگونه فداکاری در آن شرف حضور داشتند .

امام جماعت پیشین مسجد جامع مهاباد در باره انگیزه صلح جویی لشکر مسلمانان خاطرنشان کرد: مسلمانان و پیامبر با رسیدن به دروازه شهر مکه بر بلندای یکی از کوههای مُشرف بر مکه اُتراق کرده و به منظور اعلام موجودیت خود آتش بزرگی را روشن نمودند.

ماموستا ابوبکر از نقش عباس عموی پیامبر و ابوسفیان سرکرده ارشد قریش در تشویق قریش به صُلح تعریف نمود و گفت: عباس بن عبدالمطلب از ابوسفیان دعوت نمود تا به منظور جلوگیری از درگیری احتمالی بین مسلمانان و قریش با فرمانده کل لشکر مسلمین همانا محمد صلی الله علیه و سلم مذاکره نماید که پیشنهاد فوق با موافقت او روبرو شد.

مدرس مدرسه علوم دینی شاطری در باره متاثرشدن ابوسفیان از عظمت لشکریان اسلام و آمادگی همه جانبه آنان به نقل از سیره نویسان یادآور شد : پس از اینکه عباس و ابوسفیان در اردوگاه لشکر بزرگ اسلام به محضر رسول الله رسیدند مقرر شد که ابوسفیان به اتفاق عموی پیامبر در مکان بلندی  بایستند تا از نزدیک عظمت و انسجام نیروهای مسلح مسلمین را با چشم سر و از نزدیک مشاهده نمایند ؛ امری که باعث شد فرمانده ارشد قریش که هنوز اسلام نیاورده بود تحت تاثیر قرار گرفته و از هم کیشانش – قریش – بخواهد صُلح را بر جنگ با محمد و اصحابش برتری دهند و شهر را بدون مقاومت در اختیار آنان بگذارند !

ماموستا ابوبکر در باره رویکرد آشتی جویانه پیامبر صلی الله علیه و سلم در فتح مکه گفت: روایت شده سعد بن عباده که یکی از فرماندهان لشکر مسلمین بود وقتی ابوسفیان را بر آن بلندایی مشاهده کرد خطاب به او گفت : امروز روز درگیری ما با شما است و امروز باید تاوان این همه جنایت علیه مسلمانان مهاجر را پس بدهید ؛ وقتی این سخن تند سعد  به پیامبر رسید ، آن حضرت سه نوع واکنش از خود نشان داد؛ نخست موضع سعد را محکوم نمود و فرمود: نخیر؛ امروز روز مهربانی و گذشت است ؛ علاوه بر اینکه او را از پستش برکنار نمود و فرزندش را جایگزین او نمود ؛ همچنین اعلام کرد یکی از مکان های امن در مکه که مردم می توانند به منظور در امان ماندن از هرگونه پیگرد بدانجا بروند عبارت است از خانه ابوسفیان است….

ماموستا ابوبکر محمد کریمی که از بدی سیستم صوتی مسجد شکوه داشت به نمایش صحنه های دیگری از فتح مکه پرداخت و افزود : آن صحنه هرگز فراموش نخواهد شد که بلال حبشی که  در همین شهر – مکه – بارها و بارها تحت تعذیب و شکنجه قرار گرفته است ؛ اکنون بدون کوچک ترین مانع بر پشت بام کعبه رفته و اذان پیروزی سر داد…   

ماموستا محمد کریمی که با اشتیاق خاصی به تعریف ماجرای فتح مکه می پرداخت گفت: صلح خواهی توام با تواضع وصف ناپذیر پیامبر از یک سو و میانجیگری حکیمانه عباس و ابوسفیان باعث شد که لشکر ده هزار نفری مسلمانان بدون کوچک ترین درگیری و مقاومت و ریختن خون حتی یک نفر وارد شهر مکه شود ، که این مسئله بر مدیریت ممتاز حضرت محمد و دور اندیشی و انسان دوستی آن حضرت دلالت دارد.

ماموستا ابوبکر در باره آن اقدامات پیامبر مکرم اسلام پس از ورود به مکه یادآور شد : رسول خدا در یکی از میدان های مرکزی مکه مردم را گردهم آورد و در حالی که کنترل کامل مکه در اختیار او و لشکریانش بود و همه منتظر انتقام آن حضرت از آن کسانی بودند که مهاجرین مسلمان را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و دستانشان با خون صدها مسلمان آغشته شده است ، خطاب به حاضران گفت: چه عکس العملی را از من انتظار دارید ؟ که همه یک صدا اعلام کردند انتظاری از شما که همواره بزرگوار بوده ای نداریم جز گذشت و عفو !! که پیامبر با صدای بلند اعلام فرمود: متفرق شوید که همه اتان را عفو نمودم و از حق خود که همانا انتقام و قصاص است گذشت کردم!!

ماموستا ابوبکر در باره دومین اقدام عملی مهم پیامبر پس از فتح مکه افزود : آن پیامبر همام که همواره لبانش با ذکر خدا تر بود و گونه هایش خیس گریه و زاری بود با تلاوت آیه “یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفریدیم و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست بى‏ تردید خداوند داناى آگاه است” مهر بطلانی کشید بر نظام طبقاتی که بر اساس حَسَب و نَسَب و رنگ در شبه جزیره عربی متداول و حاکم بود.

ماموستا محمد کریمی در ادامه به آثار مثبت فتح بدون درگیری مکه پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی مردم مکه که از نزدیک شاهد مهربانی و گذشت رسول خدا و لشکریانش بودند ، از روی اختیار به اسلام گرویدند و مسلمان شدند و عده ای هم بر شرک و بت پرستی خود ماندند و در کنار مسلمانان و به آرامی زندگی  کردند بدون آنکه کسی برای آنان مزاحمتی ایجاد نماید!

ماموستا ابوبکر در بخش پایانی سخنرانی خود به مقایسه حاکمیت بشردوستانه پیامبر صلی الله علیه و سلم و خلفای راشدین با حاکمان سرسپرده و ستمگر کنونی عربستان پرداخت و افزود:

شاهان کنونی عربستان و بویژه ولیعهد کنونی این کشور- بدون اینکه مشروعیت مردمی و دینی داشته باشند ضمن چپاول ثروت های خدادادی – بجای احترام از علمای مسلمان به زندانی نمودن آنان می پردازند و قتل وحشیانه روزنامه نگار منتقد عربستانی توسط مقامات این کشور که اخیراً در کنسولگری این کشور در استانبول رُخ داد و جنگ خانمان سوزی که در کشور یمن راه انداخته اند- و تاکنون بیش از شصت هزار کشته و – هزاران آواره بدنبال داشته بزرگترین شاهد بر مدعای ماست؛ آیا واقعاً حیف نیست این مُشت آدم بی کفایت در مکه و در شهر پیامبر و خلفای راشدین حکمرانی کنند؟!!

این تحلیلگر سیاسی و دینی در پایان به انتقاد از عملکرد دو کشور دیگر اسلامی نیز پرداخت و اضافه کرد: حاکم کنونی سوریه نیز جز ظلم و جنایت علیه مردم خود در سال های اخیر کاری نکرده است ؛ البته ارتش ترکیه هم با تاراج مغازه های مردم و کشتن افراد بی گناه به لکه ننگی بر پیشانی حاکمیت خود مبدل شده است! این جانب اعلام می دارم این گونه تصرفات هیچ گونه ارتباطی به اسلام نداشته و قابل قبول نیست.


پس از سرودن سرودی توسط گروه مولودی خوان امین ، مُجری برنامه از آقای کاوه رحیم پور مدیرعامل موسسه خیریه نسیم رحما دعوت نمود تا در کمتر از ۱۰ دقیقه مطالبی را به سمع و گوش حاضران برساند ..

آقای رحیم پور ضمن عرض سلام به مهمانان افزود: موسسه نسیم رحمت موسسه ای است کاملاً مردمی و البته مستقل . ۹ نفر هیات امنا دارد . دفتر و اسناد و انبار آن برای بازرسین محترم قابل مشاهده و و بازدید می باشد.

حاجی کاوه در باره محدوده فعالیت موسسه در سطح شهر گفت : بیش از ۸۵۰ خانوار تحت پوشش داریم و ۱۰۰ پرونده دیگر در حال پذیرش است. ۴۲۰ دانش آموز یتیم و ۳۰ دانش آموز و ۶۰ نفر معلول و فلج و ۳۵ نفر دیالیزی از این موسسه کمک مادی دریافت می کنند.

آقای رحیم پور – برخی او را مُدرسی صدا می کنند!- به بخش دیگری از فعالیت های موسسه خیریه بویژه در مناسبت های قربان و رمضان و نوروز و مهرماه پرداخت و در این باره گفت : موسسه خیریه نسیم رحمت ؛ در ماه مبارک رمضان به منظورآشنایی بیشتر خیرین شهرمان با موسسه اقدام به دادن افطاری نمود که ماحصل کمک های شما خیرین نیکوکار ۱۱۱ میلیون تومان بود.

او در باره مساعدت های موسسه به مستمندان در ایام قربان افزود : در عید قربان امسال ، پس از اعتماد خیرین گرامی به موسسه  اقدام به سربریدن ۲۴ راس گاو و گوسفند نمودیم و در مجموع ۴۲۰۰ کیلوگرم گوشت در بین فقرا و مستمندان شهر توزیع نمودیم.

مدیر عامل تلاشگر نسیم رحمت در باره خدمات موسسه در نوروز سال جاری گفت: در نوروز هم ۸۸ میلیون تومان از کمک های نقدی و غیر نقدی شما خیرین گرامی را بدست مستحقان آن رساندیم.

کاک کاوه که سخت تحت تاثیر وضعیت اسفبارخانواده های بی بضاعت تحت پوشش موسسه قرار گرفته بود گفت: هستند خانواده هایی که از تامین نوشت افزار برای فرزندان دانش آموزشان عاجزند ؛ لذا موسسه نسیم رحمت در این زمینه هم فعالیت هایی از خود بروز داده و در حد توان توان به کمک و مساعدت این خانواده ها شتافته است.

آقای کاوه رحیم پور در باره اولویت های پذیرش مستمندان توسط موسسه نسیم رحمت خاطرنشان نمود : در مرحله نخست اقدام به پذیرش خانواده هایی می کنیم که بزرگ آن ها فوت کرده و دارای فرزندان نابالغ می باشد و در مرحله دوم خانواده هایی که بیمار سرطانی ، فلج و قطع نخاع دارند .

آقای رحیم پور که تجربه ای طولانی در عرصه نیکوکاری در سطح مهاباد دارد در باره نحوه پذیرش متقاضیان کمک از موسسه گفت: پس از مراجعه شخص مستمند و یا معرفی آن توسط یکی از معتمدان شهر ، چند نفر از هیات امنای موسسه جهت تحقیق در باره آن شخص و خانواده، به شیوه ای کاملاً محرمانه و نامحسوس  به محله زندگی او مراجعه نموده و از نزدیک صحت و سقم ادعای آن شخص را از مردم محله می پرسند و در مرحله سوم مستقیماً و از نزدیک به آن خانواده مراجعه می نمایند و در مرحله چهارم اقدام به تشکیل پرونده برای آن خانواده می کنیم.

حاجی کاوه که روان و جدی سخن می گفت به تشکر از ستون اصلی موسسه پرداخت و خاطرنشان کرد : کار و تلاش ما در موسسه بدون کمک خیرین نیکوکار استوار نخواهد ماند؛ لذا جا دارد در حضور شما به همه آنان که به ما اعتماد می کنند و مساعدت هایشان را از طریق ما به مستحقان می رسانند و بویژه آنانکه به صورت ماهانه مساعدت هایشان را در اختیار موسسه می گذارند تشکر ویژه داشته باشم و دست تک تکشان را می بوسم.

مدیر با سابقه و خوشنام موسسه نسیم رحمت در پایان از ماموستایان خواست جهت تشویق خیرین مسلمان به همکاری با نسیم رحمت بپردازند و بدین وسیله گام مهمی در ریشه کنی فقر و تهیدستی در سطح شهر مهاباد بردارند.


سخنران پایانی مراسم آقای مراد یوسفی از پیرانشهر بود.

مراد یوسفی چهره سرشناس دانشگاهی است که بیشتر به فعالیت در عرصه فضای مجازی و پاسخگویی به شُبُهات دینی و فکری شهرت دارد .

 او دارای کتاب ارزشمند و پرآوازه ای است بنام ” الحاد نوین باتلاق رنگین” کتابی که دو جلد از آن تاکنون برای چندمین بار به چاپ رسیده و با استقبال کم نظیر مردم مسلمان و بویژه جوانان روبرو شده است.

با نگاه به چیدمان مراسم کاملاً مشخص بود که جوانانی شیفته سخنان جذاب و متفاوت آقای یوسفی در میان صف های به هم فشرده مسجد دارالاحسان وجود دارند..

استاد یوسفی در آغاز، حضور خود در این محفل را اینگونه توجیه کرد و گفت: سخن گفتن در حضور بزرگان برای من اگر چه دشوار است ولی از آنجا که پیامبر بزرگوار اسلام همه مسلمانان را مسئول معرفی می کند “کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته”  و اینجانب خود را مشمول آن سفارش نبوی می بینم لذا در جمع شما حضور یافتم .

این استاد جوان دانشگاه ابتدا به تعریف دو خاطره  پرداخت و خاطرنشان کرد: این روزها یکی از جوانان طلبه به من زنگ زد و درباره سیاه نمایی عده ای مشخص در باره دین و دینداران و متاثر شدن جمع فراوانی از مسلمانان از تبلیغات شوم آنان ، هشدار داد!

استاد یوسفی از فرصت طلبی بدگویان اسلام گفت و خاطرنشان کرد: این ها مترصد کوچکترین فرصت هستند تا بر اسلام و قرآن حمله ور شده و کینه توزی نمایند.

مهمان ویژه مراسم در باره بخشی از فعالیت های خود در دفاع از اسلام  و قرآن گفت : اینجانب در کتاب ” الحاد نوین باتلاق رنگین” به بیش از یکصد شبهه یاوه گویان پاسخ داده ام.

سخنران محبوب قشر جوان از فضای نامناسب جامعه سخن گفت و افزود : فرزندان جوان ما هرگاه پیچ تلویزیون و ماهواره را باز می کنند و یا در فضای مجازی خبرها را چک می کنند  چیزی جز کشت و کشتار و ترور و … که در جهان اسلام و خاورمیانه ؛ آن هم بیشتر در جنگ هایی که طرفین مسلمانند رخ می دهد ، نمی بینند ؛ آیا جوانان ما حق ندارند از این سیاه نمایی ها متاثر شوند ؟!

استاد یوسفی که خیلی مسلط و با اعتماد به نفس بالایی سخنرانی می کرد خطاب به حاضران پرسید : به نظر شما چرا در خاورمیانه و جهان اسلام جنگ و درگیری است ولی در نقاط دیگر جهان امنیت و آسایش برقرار است ؟ آیا اسلام عامل ناامنی و جنگ است؟!

آقای یوسفی در مقام تبیین عامل اول ناامنی در جهان اسلام و خاورمیانه گفت ؛ به نظر من بزرگترین عامل ناامنی که توسط کشورهای غربی در منطقه ایجاد می شود عبارت است از وجود دین اسلام در این منطقه از جهان ؛ آری غربی های مسیحی و یهودی از اینکه اسلام در خاورمیانه حکومت کند به شدت نگرانند ؛ چرا که آن روز که اسلام – راستین – بر اریکه قدرت بنشیند و آسایش و معنویت  مردم را تامین کند تمام ادعاهای پوشالی آنان نقش بر آب شده و رسوا خواهند شد! پس برای مبارزه با اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

دومین عامل انتشار جنگ و ناامنی در جهان اسلام از دیدگاه تحلیلگر جوان پیرانشهری چیزی نیست جز وجود منابع غنی و طبیعی همچون نفت و گاز در منطقه ؛ که استاد یوسفی در تبیین آن گفت: دلیل حضور کشورهای استعمارگر در جهان اسلام جز استثمار و غارت منابع طبیعی جهان اسلام که زیر سلطه حاکمانی خائن و سرسپرده قرار دارد ، توجیه دیگری ندارد.

استاد دانشگاه پیام نور مهاباد با اشاره به عامل سوم نا امنی در جهان اسلام خاطرنشان کرد: وجود کانال سوئز در مصر که از موقعیت فوق العاده استراتژیک اقتصادی و تجاری برخوردار است سومین بهانه حضور نامیمون ابرقدرت های جهانی در منطقه می باشد.

آقای مراد یوسفی که احساس می کرد تحلیل های سیاسی و تخصصی اش چندان به مذاق عده ای از مهمانان نیست با اشاره به آخرین عامل ناامنی در جهان اسلام گفت: چهارمین عامل ناامنی در کشورهای اسلامی وجود کشور اسرائیل در قلب جهان اسلام است.

تمام کشورهای غربی خود را موظف به حمایت همه جانبه از اسرائیل دانسته و برای پاسداری از این رژیم غاصب از طرق گوناگون وارد می شوند .

آقای یوسفی با طرح این سوال که اگر اسلام عامل عقب ماندگی است پس چرا کشورهایی همچون مالزی که اسلامی اند در اوج پیشرفت قرار دارند افزود: دشمنان ،آگاهانه و عامدانه اسلام را عامل ناامنی در خاورمیانه معرفی می کنند؛ در حالی که کشورهای غربی امنیت را که زیربنای پیشرفت است در منطقه ما نابود کرده اند ؛ امری که آنان برای خود می خواهند ولی برای مسلمانان آن را  ناروا می پندارند و با ایجاد اغتشاش و جنگ و ناامنی در منطقه و تخریب کشورهایی اسلامی راه را بر هرگونه پیشرفت و ترقی بسته اند!

یکه تاز فضای مجازی در پاسخ به شبهه برخی از تحصیل کردگان که غرب زمانی به پیشرفت و تکنولوژی دست یافت که به دین و آیین پشت پا زد افزود: اشتباه آنان در این است که میان اسلام و مسیحیت تحریف شده اختلاط ایجاد کرده اند! مسیحیتی که با آموزه هایش از هرگونه آموزش و ترقی آن روز اروپایی خا جلوگیری نموه و زن را مایه تیره بختی معرفی می کرد!

این مدرس فرهیخته دانشگاه با واهی شمردن یاوه گویی های بدخواهان در باره اسلام افزود : آنان اسلام را به عنوان مانعی در راه پیشرفت و ترقی معرفی می کنند در حالی که در قرآن بیش از هفتصد آیه داریم که انسان ها را به تعقل و انیشه و تفکر دعوت می کند!

کاک مراد یوسفی که به زبان شیرین و با لباس خوشکل کوردی سخنرانی می کرد در بخش نیمه پایانی بیاناتش خطاب به پدران و مادران و مربیان و معلمان و ماموستایان گفت : تنها راه چاره این است که اسلام را آن گونه که در قرآن و سنت آمده است بشناسیم و به مرحله خود باوری برسیم و بدانیم که اسلام برنامه زندگی انسان هاست و برای همه مشکلات زندگی راه حل مناسب با فطرت و سرشت انسان ها دارد.

این چهره محبوب دانشگاهی و دینی در پایان سخنانش از همه خواست که نگذاریم عده ای از خدا بی خبر که با اسلام و همه قرائت های آن و حتی میانه روی مشکل دارند از طریق فضای مجازی برای ما خط و نشان بکشند و شبهه افکنی نموده و فرزندانمان را به بیراهه بکشانند.


مجری برنامه از گروه سرود دعوت نمود که سرود پایانیشان را تقدیم حضار

مراسم مذکور که در دو بخش زنان و مردان برگزار شد پس از پذیرایی منظم و دعای پایانی به اتمام رسید .


تهیه گزارش » یوسف ساجدی

نمایش بیشتر

یوسف ساجدی

نویسنده و مترجم و مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا