ادبیاتطنز

خواهشاً کرونا را نفرین نکنید !!

آری ؛ نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا این ویروس کُشنده ، آدم ها را به انسانیت ، خالق و اخلاق وصل نمود و آشتی داد .

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا بساط  کاباره ها ، باشگاه های مجون و رقص  و ناهنجاری و قمار وهمچنین خانه های فحشا و زنان عریان در سراسر جهان را جمع کرد و تعطیل کرد !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا  همین ویروس سبب شد سودهای سرسام آور بانکی در سطح جهان کاهش داده شود !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا این ویروس باعث شد پس از مدت ها دوری اعضای خانواده ها از یکدیگر ؛ همه در منزل کنار دور هم گردآیند !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا کووید 19 هرگونه بوسه و لبالب شدن دوجنس مخالف و موافق را متوقف نمود !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا همین ویروس، سازمان بهداشت جهانی را وادار کرد تا اعتراف کند به این که نوشیدن مشروب خطرناک است و از کسانی که تاکنون به آن لب نزده اند خواهش کرد که دیگر هرگز بدان آلوده نشوند !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا همین ویروس جهانی موسسات بزرگ بهداشتی را واداشت که – برای نخستین بار -اعتراف کنند به این که خوردن گوشت هر حیوان درنده و دارای چنگال و همچنین پرندگان داری پنجه و نوشیدن خون ، خرید و فروش حیوانات بیمار و مردار بزرگ ترین فاجعه بهداشتی به شمار می آید و هرکس این کار را انجام دهد با مصیبتی خانمانسوز دچار شده است..

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا به انسان ها یادآوری کرد که اینگونه باید عطسه کرد و اینگونه باید سرفه نمود و خمیازه کشید؟! اموری که  پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم هزار و چهار صد و چهل و یک سال پیش به ما آموخته است !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا همین ویروس لعنتی ! باعث شد یک سوم هزینه هایی که دولت ها قبل از آن صرف تهیه و ساخت اسلحه و بمب های کشنده می کردند به سمت بهداشت و سلامت سرازیر شود !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا یکی از افتخاراتش این است که وزارت خانه ها و دبیرخانه های بهداشت در کشورهای عربی و اسلامی را مجبور کرد کشیدن سیگار و قلیان را ممنوع اعلام نموده و قهوه خانه ها و کافه خانه را ببندند!

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا او باعث شد که بساط اجتماع ها و اختلاط های نامشروع میان زنان و مردان برچیده شود…

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا کرونا به رؤسای جمهور کشورهای جهان و بویژه ابرقدرت ها اعلام کرد که محدودیت و سلب آزادی یعنی چه و چه قدر دشوار و طاقت فرساست ؟!

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا باعث شد مردم بیش از گذشته به دعا و نیایش و ترک گناه و منکرات روی آورند.

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ زیرا چانه متکبران را بر زمین مالید و آنان را در مقابله با این موجود نامرئی و ریز مانند یک گدای فرومایه به نمایش عموم گذاشت!

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ چرا که این ویروس منحوس! باعث شد تا حدود زیادی استعمال سموم کارخانه ای که آسمان را آلوده ، جنگل ها را نابود ، دریاها و سواحل آن را کثیف نموده ، سوراخ لایه اوزون را گُشاد کرده ، آب و هوا را تغییر داده و موجودات زنده پیرامون کره زمین را کشته است، کاهش یابد!

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ چرا که این ویروس  باعث شد بشریت بعد از سال ها کُرنش برای تکنولوژی و فناوری های جدید که به خدای اغلب انسان ها مبدل شده بود، متوجه شود راه خطایی را پیموده و به عبادت پروردگارش روی آورد.

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ چرا که این ویروس تازه باعث شد مقامات ارشد اغلب کشورها در شرایط زندانها و نحوه نگه داری زندانیان – که اغلب به دلایل سیاسی دربند شده اند – تجدید نظر نطر نموده و به لزوم ضدعفونی کردن بازداشتگاه ها و البته آزادی زندانیان در مقابل اخذ وثیقه اقدام کنند!

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ چرا که این کرونای مخوف باعث شد رهبران ارشد کشورها ، اجتماعات و کنفرانس ها و دروغ پردازی هایشان را کاهش دهند !

نباید کرونا را نفرین کرد ؛ چرا که همین کرونا باعث شد بساط نمادهای شرک و بت پرستی و استمداد از غیر خدا و تبرک جستن های بی اساس به مخلوقات بجای خدا ، برچیده شود و همه ، فقط و فقط به سوی خدا روی آورده و با دعا و نیایش ، او را بخوانند..

شرایطی که امروز بر جهان و جهانیان می گذرد بسیار شباهت دارد با فضای جنگ جهانی اول و شیوع آنفولانزای اسپانیایی ؛ زمانی که کشورهای برنده دچار غرور و سرکشی شده بودند و گمان می کردند که زمین را شکافته و قامتشان به قامت کوهها رسیده است ! بنابراین جا داشت که تنبیه شوند و خداوند جل جلاله درس بزرگی به آنان بدهد !  

 امروز عملاً متوجه شدم که یک آزمون  و ابتلای خدایی؛ آن هم در قالب یکی از ضعیف ترین لشکریان خدا – کرونا – اگر چه عموم مردم گمان می کنند ، مضر است ، چه فواید بزرگ و فراوانی برای انسان ها دارد ؟!

پس خواهشمند است کرونا را نفرین نکنید ؛ چرا که کرونا انقلابی را در زندگی انسان ها رقم زد و  درس هایی را به جهان داد  که هرگز مثل سابق زندگی نخواهد کرد !

نویسنده : مشاور ، عدلى حسين – استاندار پیشین قليوبية

منبع : فیس بوک

ترجمه : یوسف ساجدی

نمایش بیشتر

یوسف ساجدی

نویسنده و مترجم و مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا