تاریخ

درگذشت ماموستا ملا محمود فتاحی – روانسر کرمانشاه

 

 عالم ربانی و پرهیزکار ماموستا ملا محمود فتاحی مدیر و مؤسس مسجد و مدرسه فاروقیه روانسر از توابع شهرستان کرمانشاه پس از یک دوره بیماری بامداد ۲۴/۱۲/۱۳۹۴ در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

 

پیکر عالم دینی، ماموستا ملا محمود فتاحی، امروز سه‌شنبه ۲۵ اسفندماه در روستای بانشلهٔ روانسر با حضور جمع کثیری از مردم این خطه به خاک سپردە شد.

ماموستا ملا محمود فتاحی، عالم روانسری صبح روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه، در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران بر اثر بیماری درگذشت.

وی اصالتاً اهل روستای «بانشلهٔ روانسر»، بوده و تحصیلات خود را در مدارس علوم دینی کردستان ایران به اتمام رسانده و پس از اخذ اجازه، به زادگاه خویش بازگشته و اقدام به تعمیر مسجد و احداث مدرسهٔ علوم دینی می‌نماید.

چندی بعد در پی تأسیس دفتر ثبت ازدواج و طلاق در روانسر، محل سکونت خود را از روستای بانشله به روانسر منتقل می‌نماید.

ایشان حدود ۴۰ سال در روانسر به تدریس و وعظ و خدمات دینی مشغول بودند.

ماموستا محمود فتاحی در اوایل انقلاب اسلامی تا حدود پنج سال پس از آن، در منصب امام جمعهٔ روانسر فعّال بوده و پس از آن به عنوان چهره‌ای دلسوز و مردمی در حوزهٔ دین و دعوت، حیات مؤمنانهٔ خود را سپری نمود.

 وی از بانیان و امام جماعت مسجد فاروقیهٔ روانسر بود.

سایت سوزی میحراب برای آن عالم فقید سعید بهشت جاودان و اجر و ثواب جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل آرزو می‌کند و این ضایعۀ جبران ناپذیر را به عموم اهل سنّت و مردم شریف کورد تسلیت می‌گوید.

*************

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا