تاریخ

عروس‌و دامادی که تنها به دلیل مسلمان بودن قربانی شدند!

 

«یسر و ضیاء»؛ عروس‌ودامادی که به دلیل مسلمان بودن قربانی شدند

دو خواهر و یک تازه داماد، که قربانی عقاید نژادپرستانه و ضد اسلامی یک مرد آمریکایی شدند و سکوت مقامات و رسانه‌های آمریکا درباره آن، بهت و خشم را بین افکار عمومی برانگیخته است.

شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

خبرگزاری فارس: «یسر و ضیاء»؛ عروس‌ودامادی که به دلیل مسلمان بودن قربانی شدند

کشته شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیآء برکات» (23 ساله) بودند.

13931123000133_PhotoA

به نظر می‌رسد فردی که مرتکب این جنایت شده است، عقاید ضد اسلام و نژادپرستانه‌ داشته و پس از ارتکاب جرم با خونسردی تمام خود را به پلیس معرفی کرده و از اقدام خود نیز بسیار خرسند بوده است.

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

وی در یکی از پست‌های خود نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است».

«ضیاء» و «یسر» که دو ماه پیش با هم ازدواج کردند، سال دوم رشته دندان پزشکی بودند، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، این دو واقعا در زندگی و مرگشان برای بقیه الگو بودند.

تصاویر روز عروسی این دو جوان مسلمان، در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده است و بازنشر آن هنوز (تا لحظه تنظیم خبر) ادامه دارد. 

در فیسبوک نیز صفحاتی برای اعتراض به این جنایت ایجاد شده است و بسیاری از کاربران در مورد این سه جوان مسلمان نوشته‌اند: «عزیزان ما، برکات، یسر و روزان به سوی پروردگارشان رفتند» یا « آنها در زندگی و مرگشان نمونه بودند».

برادر «ضیاء برکات» همچنین در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «این جنایت بی‌دلیل و منطق بود». وی اضافه می‌کند: «من هنوز نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی افتاده است، فقط برای آن‌ها، دوستانش و خانوادهایشان دعا می‌کنم».

در صفحه تویتر نیز، کاربران عربی، به طور گسترده به این جنایت و سکوت بی‌شرمانه رسانه‌های غربی اعتراض کرده‌اند؛ آن‌ها با هشتگ «#ChapelHillShooting» یا «#مجزرة_شابیل_هل» به این موضوع پرداخته‌اند و کاربران بسیاری، سکوت آمریکایی‌ها چه مقامات رسمی چه رسانه‌ها را محکوم کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر، بخصوص پس از ماجرای تردیدبرانگیز نشریه «شارلی ابدو» در پاریس، موج اسلام‌هراسی و تخریب چهره مسلمانان، به طور گسترده در رسانه‌های غربی، به راه افتاده و ترس از اقدامات نژادپرستانه در کشورهای غربی بسیار افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاري فارس

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا