خانوادهزن

قبل از ازدواج همدیگر را بشناسید

قبل از ازدواج

گفتگو و شناخت قبل از ازدواج

برای نهادینه کردن خانواده خوشبخت، لازم است دختر و پسر سوالاتی را با دقت و شفافیت کامل از همدیگر بپرسند.

سوالاتی از این قبیل:

۱_ هدف شما از زندگی چیست؟

روشن است هر کسی در زندگی خود اهداف و خیالات و رویاهایی دارد و برای رسیدن به آنها سعی و تلاش می‌کند. با شناخت اهداف یکدیگر، هر دو از دیدگاه و اهداف هم آگاهی پیدا کرده و می توانند جهت رسیدن بدانها و تسلط بر مشکلات روبرویشان همکار و همراه یکدیگر باشند.

۲_نظرتان درباره ازدواج چیست؟

در جواب این سوال نظر یکدیگر درباره ازدواج برایشان آشکار می‌شود، مثلاً بعضی فکر می‌کنند ازدواج وسیله ایست برای رسیدن به لذات جنسی و بعضی هم آن تنها در داشتن فرزند و بچه داری خلاصه می کنند. با این کار بهتر همدیگر را می‌شناسند و با حقایق آشناتر می‌شوند و در زندگی زناشویی ثبات بیشتری خواهند داشت.

۳_ آیا هیچ مشکل تندرستی نقض عضو یا روانی دارید؟

این سوال خیلی مهم است که به روشنی درباره آن صحبت شود تا هر کم و کاستی و نقصی در هر کدامشان وجود داشته باشد، مخفی نماند و نمایان شود، چون در زندگی آینده شان تأثیر خواهد داشت، شاید هم داشتن آن یاری دهنده ای باشد برای اینکه بتوانند مواظب همدیگر باشند و راهی برای علاج آن پیدا کنند.

۴_ چه صفاتی را دوست داری که بیشتر در همسفر زندگیت وجود داشته باشد؟

با این سوال موارد مشابه و تفاوت هر کدام برایشان روشن می‌شود و می‌دانند که چقدر با همدیگر شباهت دارند و در آینده هم توانایی بهتری برای روبرو شدن با مشکلات زندگی را خواهند داشت.

۵_ آیا داشتن فرزند در سال اول زندگی مشترک لازم است؟

بعضی ها فکر می کنند سوال کردن درباره داشتن فرزند مهم نیست، اما بسیاری از مشکلات اولین سال ازدواج به این موضوع بر می‌گردد.

برای همین لازم است هر دو قبل از ورود به زندگی همسرداری بر این موضوع توافق نمایند. با اینکه
این مسئله به اراده خدای بزرگ است، اما بهتر است آماده سازی و ساز و کارهایی را از پیش برای آن انجام دهند.

۶_ارتباطت با پدر و مادر و خویشاوندان چطور است؟

این هم باعث می‌شود که درک بهتری درباره ی این موضوع داشته و با دیدی باز در ارتباط همدیگر عمل کنند. چون نمی‌توانند دور از خویشاوندان خود و بالاخص خانواده شان زندگی کنند.

۷_ آیا انسانی اجتماعی هستید؟

انسان وقتی اجتماعی باشد نمی تواند به تنهایی
زندگی کند، برای همین ارتباطات اجتماعی یکی از محرزترین صفات تمییز انسان‌ها است، این هم باعث می‌شود که شناخت بهتری از همدیگر داشته باشند.

۸_ شغلش چیست و درآمدش چطور است؟

دانستن این مسئله هم مهم است تا شناخت بهتری روی کار و درآمد یکدیگر داشته باشند و میزان نیازها و مخارجشان را براساس میزان درآمد بسنجند.

۹_ آیا مشتاق کارهای داوطلبانه و خدمتگزاری هستید؟

لازم است هر کدام بدانند که چقدر جای پایشان در اجتماع احساس می‌شود و چقدر مشتاق امور خدمتگذاری و داوطلبانه هستند.

۱۰_ آیا به تفریح و بیرون رفتن در دامان طبیعت و گشتن در این فضا علاقه دارید؟

این هم مسئله مهمی است جهت درک و انس با طبیعت و میزان علاقه رفتن به دامان طبیعت و لذت بردن از آن.

۱۱_ نظرتان درباره (زن یا مرد)  چیست؟

پاسخ به این سوال خیلی مهم است، هر دو طرف
باید بدانند فکر و بینش طرف مقابلشان درباره جنس مخالف چیست؟

۱۲_ در زندگی مشترک چطور با مشکلات روبرو می شوید، آیا دخالت خانواده ها را می پسندید؟

این هم مسئله مهمی برای آنها خواهد بود که تکلیف خود را مشخص کنند و مشکلاتشان را در چهارچوب خانوادگی حل کنند و اجازه ندهند به جز در صورت نیاز و به اندازه نیاز، خانواده طرفین دخالت داشته باشند، چرا که بسیاری از مشکلات خانواده ها از این دخالت های بی جا سرچشمه می‌گیرد.

این ها و بسیاری از سوالات دیگر از نیازهایی هستند که هر دو طرف باید مهم بدانند و با چشمی بینا به آن نگاه کرده و دختران و پسران قبل از ورود به زندگی مشترک بر آن گفتگو کنند.

شفافیت و راستگویی باعث می‌شود تااندازه ای خصوصیات شخصیتی همدیگر را درک کنند تا بدانند چقدر به هم شباهت دارند. چون یکی از پایه های اصلی باهم بودن، شخصیت هر دو طرف است که آیا به هم شبیه هستند یا نه، چون بعد از ازدواج سخت است بتوانیم به طور مستقیم شخصیت ها را عوض کرد.

در مرحله رشد شخصیتی پیش از ازدواج می شود قولهایشان تغییر کند. اما بعد از ازدواج اشتباه است که زن و مرد سعی کنند به طور مستقیم یکدیگر را تغییر دهند. اما می‌شود به طور غیر مستقیم جهت تغییر دادن بعضی از خصوصیات همدیگر تلاش نمایند، که البته این هم کاری بلند مدت می طلبد.

در پایان می گوییم: لازم است که ‌دختر و پسر در بیان این سوال‌ و جوابها با صداقت و امانت بدان اهتمام دهند تا نتیجه ی مطلوبی کسب گردد و به موفقیت در ازدواجشان کمک کند و بر مشکلاتی که وممکن است در زندگی با آن روبرو شوند به خوبی چیره شده و خوشبختی را برای خود رقم بزنند.

ترجمه: ژیان ابراهیم پور

نمایش بیشتر

ژیان ابراهیم پور

استان آذربایجان - سردشت مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا