خانواده

نامه ای به تو خواهر آرایشگر

خواهرم  ای کسی که دارای کارگاه آرایشگری هستی : درود و برکات خداوند بر تو باد

خواهر گرامیم بسیار خرسندیم که از راه این چند سطری که نوشته ایم چند لحظه ای با تو باشیم، که جز به منظور روشنی بیشتر راه در زمینه کارت انگیزه دیگری را نداریم..
و قلم را بکار نگرفته ایم جز بخاطر اثبات موضوع بزرگی در دین اسلام که عبارت است از دلسوزی و یادآوری و از خداوند توفیق و رضایتش را برای خود و شما خواستاریم.
خواهر ارزشمندم؛ ای کسی که خداوند به شما عنایت فرموده و راه را برایت آسان گردانیده تا دارای شغلی زنانه شوی؛ وخانم ها برای زیبایی و آرایششان پیش تو بیایند، و ای کسی که بخاطر بدست‌آوردن بهره مادّی که با آن زندگی خوشی را برای خود و خانواده ات فراهم آوری تلاش می کنی ، شاید در آغاز  انگیزه ات از باز نمودن این کارگاه ، دسترسی به حرفه ای باشد که جنبه ذوقی و هنری و زیباسازی دارد، امری که برخی از زنان از آن بهره مند بوده و برخی نیز  از آن بی نصیب هستند….

 به هر حال ای خواهر بزرگوار بدان که شغلی که انتخاب نموده ای و می خواهی با آن  مالی را بدست آوری بدان که این شغل شما در اساس و انشاالله شغلی است حلال – و اینکه خانم ها به ظاهر و آرایش خود برسند امری است کاملاً مطلوب و مطابق شرع- ولی بدان اگر با این مال چیز اندکی از حرام آمیخته شود مانند بدست آوردن پول از طریق پاره ای کارهای زیباسازی حرام که دین پاک ، ما را از آن برحذر داشته و انجام دادن آن را زشت و ناپسند شمرده است ، دراین صورت درآمد تو آمیخته با حرام می شود و دین اسلام اجازه نمی دهد از آن بخوری و استفاده کنی و ما نیز آن را برای تو و خانواده ات نمی پسندیم؛ چرا که خوردن حرام سبب از بین رفتن برکت شده و باعث می شود زیان و خسران در دنیا و آخرت بر تو فرود آید.
واینک تعدادی از کارهای آرایشگری که متاسفانه برخی از زنان آنها را انجام می دهند ولی خداوند آن کارها را حرام نموده است ، خداوند ما و شما را از هر ناپسندی بدور گرداند.
@ از عبدالله پسر مسعود(رض) روایت شده که پیامبر (ص) فروده : (نفرین خداوند بر زنان خال کوب و زنانی که خواستار آن هستند و نفرین خدا بر زنانی که موی صورت و ابروی خود را بر می دارند و زنانی که خواستار آن هستند. و نفرین خدا بر زنانی که در دندان ها برای زیبایی فاصله می اندازند و بدین وسیله در خَلق خدا تغییر ایجاد می کنند.)

-پس خواهر خجسته ما ؛ بپرهیز از اینکه سبب هر یک از این گناهان شوی! یا اینکه مغازه ات کارگاه انجام دادن این حرام ها شود! که در روز رستاخیز هم بار گناه خود و دیگران را بر دوش خواهی کشید .

 از خداوند خواستارم که تو را از آتش دوزخ دور بدارد.
– ای خانم بزرگوار بیاد بیاور که در حقیقت تو بر آبرو و شخصیت زنان مسلمانی که به کارگاه تو روی می آورند امیندار هستی

– در مورد فرموده پیامبر (ص) بیاندیش که فرموده «ای کسانی که با زبان ایمان‌آورده و ایمان به قلبشان وارد نشده است ، مسلمانان را اذیت نکنید و آنان را ناسزا نگویید و دنبال نقصهایشان نگردید، چون هر کس دنبال عیب برادر – یا خواهر – مسلمانش باشد، خداوند دنبال عیب هایش می گردد و رسوایش می کند حتی اگر در درون منزلش باشد!

 از خداوند خواستاریم که همه ی ما را برای بدست آوردن روزی حلال و توبه خالص توفیق عنایت فرماید و همگی را در دنیا و‌آخرت خوشبخت گرداند.
والسلام علیکم و رحمه الله
ترجمه  : علی اسلام نژاد

منبع : سایت یاله من دین

 

نمایش بیشتر

علی اسلام نژاد

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : امام جماعت مسجد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا