ادبیاتدل نوشته

نامه ای به قلب لطیف و مهربانت

نامه

نامه ای به قلب لطیف و مهربانت

اگر به وجود خدا پی بردی، آنگاه چکار می کنی؟

زمانیکه یکی از بندگان خدا، تو را می بیند و از فرط شوق و محبت نسبت به تو، به گریه می افتد و هنگامی‌که دیگری ملاقاتت می کند و از شدت علاقه مندیش به تو در آغوشت می گیرد و موقعی‌که دیگری برایت قسم یاد می کند که از زمانیکه با تو آشنا شده، حالش بسیار بهتر از سابق گشته است،
آنگاه که از پاکی تو می گویند و تو را مدح و ستایش می کنند، خداوند چه لطف بزرگی نسبت به تو ابراز نموده که قشنگی‌هایت را به مردم نشان داده و‌ زشتی‌هایت را ستر کرده و محبتی از جانب خودش بر تو القا کرده و دل‌های مردم را مشتاق و شیفته تو قرار داده است!

آنگاه چکار می کنی؟!

وقتی‌که مردمانی که تاکنون تو را ندیده اند و تنها نام نیکت را شنیده اند، به سبب اشتیاق دیدارت و شدت محبتشان نسبت به تو، تو را در خواب می بینند و هر گاه آیات قرآن تلاوت می شود، به یاد تو می افتند!

آنگاه چکار می کنی؟!

هر وقت اشخاصی تنها به خاطر اینکه از تو متأثر گشته اند، از محرمات دوری می گزینند و هر کجا مسجدی ببینند، به یاد تو و شور و شوق جمع یاران  می افتند و مدام خاطره تو در ذهنشان تداعی می شود!

آنگاه چکار می کنی؟!

آنوقت که همت‌ها سست گشتند و خداوند عز وجل به واسطه جاری نمودن کلماتی بر زبانت، همت‌ها را جانی تازه بخشید و از خواب غفلت بیدار نمود و نیز توفیق یافتی کسانی را که به قرآن پشت کرده اند، دوباره مشتاق آن گردانی!

آنگاه چکار می کنی؟!

اگر موقعی که داخل خانه خدا شدی، بچه ها به سویت دویدند و در میان خودشان آهسته نام تو را بر زبان آوردند و مژدگانی آمدنت را به یکدیگر دادند، در حالیکه تو نه شیرینی در دست داری و نه امید بخششی از جانب تو دارند!

آنگاه چکار می کنی؟!

و آن زمان که در کنار یاران وفادارت بودی و تو را از ته دل در آغوش گرفتند و شنیدن صدای محزونت بر ایشان تا حدی سنگینی کرد که با احساس نمودن اندوهی که از آنان پنهان می داری، حتی اشتهای غذا هم نداشتند. همچنین اگر در حق خانواده ات کوتاهی داشتی و باز علی رغم تقصیراتت، از تو خوشنود و غرق در محبت تو بودند و بر علیه تو نه سخنی را از کسی پذیرفتند و نه بر ضد تو از کسی پیروی نمودند!

آنگاه چکار می کنی؟!

اگر دوستی دلت را به درد آورد و سپس خداوند وی را بسوی تو باز گرداند و خواست با تو آشتی کند و زبان حالش می گفت: «تالله لقد آثرک الله علینا» سوگند به الله که خداوند تو را بر ما برتری بخشیده است!

آنگاه چکار می کنی؟!

سوگند به خدا در این حالات، تو از هر کسی نیازمندتری که به درگاه خداوند بیفتی و در خلوت هایت به گریه و زاری بپردازی و ذلت و خشوعت را به صاحب واقعی نعمت‌ها نشان دهی، به خاطر اینکه چیزی نبودی که کسی از تو یاد کند و این خداوند بود که نام نیکت را بر زبان‌ها جاری نموده است!

پس بر تو لازم است که از خدا شرم و حیا داشته باشی و توحید خالص، شعار و شعورت گردد. سوگند به خدا درصورتی‌که به سجده روی و تا هنگام قبض روحت در آن سجده ی مملوء از خشوع و خضوعت بمانی، باز شکر کوچکترین نعمت خداوند را بجا نیاورده ای، چون کوچکترینشان بسیار بزرگ و ارزشمند می باشد!

اگر با خداوند صادق باشی، به فکر آن روزی خواهی بود که دوست و احبابت از تو جدا می شوند!
آنگاه که تنهایی داخل قبر می شوی و تنهایی هم از تو بازجویی به عمل می آید، حالت چگونه خواهد بود وقتی‌که تک و تنها نزد خداوند حضور می یابی!

بعضی از نعمت‌ها بوسیله ظاهری آراسته و صالح به دست می آیند و نیت و نهان درونی ات را  جز خدا، کسی اطلاع ندارد و نیز به استحکام و تزلزل دینت، کسی غیر از خدا آگاه نیست و گاهی آنچه که مردم را بدان سفارش می دهی، آنان به نصایحت عمل می کنند و تو از انجام آن باز می مانی! که شاید تو پلی به سوی الله گردی و مردمانی به واسطه تو به خوشبختی برسند و تو در قعر جهنم قرار گیری!!!

آنگاه چکار می کنی؟!!!

خداوندا؛ اگر فضل و کرم تو نبود، هیچکس از ما نجات نمی یافت…
پس مرا ببخشای و به ما رحم کن که تو مهربانترین مهربانانی و بهترین بخشایندگانی.
پروردگارا؛ در روزی که مردم برانگیخته می شوند، مرا رسوا مگردان، آن روز که نه مال و نه فرزندان هیچکدام به داد کسی نمی رسند، تنها چیزی که در آن روز نفعی به انسان می رساند، این است که با قلبی سالم به ملاقات تو آید…


برگرفته از کانال اخوان المسلمین

مترجم: امید سلیمانی

نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا