گویند لحظه ایست روییدن عشق

آن لحظه هزار باد تقدیم توباد

میلاد محمد پاکم(ص) را به تمام قلب های پاک تبریک خواهم گفت وبه حرمت «ن والقلم ومایسطرون» وتمام شأن و بزرگیش در کنار وصف زیبای «رحمه للعالمین» از قول خالق مهربان و مهرورزمان یادآوری چند سطری از زبان آنان که با علم و عشق به رسالتش ایمان داشتن و دارند و عشق ورزیدند چه زیبا جلوه می نماید!! 
✏️محمد (ص) انسانی بود که در مقام انسانیت حتی قبل از بعثت هم شناسنامه‌ی پاک و درخشانی داشت و امانت داری و صداقتش ثمرات نیک خویش را به بار آورد، آن گونه که زمین پاک درختانی را بارور می کند.
✏️محمد (ص) حقیقتی است و کتابی که نه در زمان حال و نه در زمان آینده نقص و فساد در آن رخ نمی‌دهد و رسالتش جاودانه خواهد بود
✏️محمد (ص) انسانی خیالباف نبود تا در مسلک و روش خود دچار تردید شود، بلکه مرد حقیقت بود.
✏️محمد (ص) در میان کودکان یگانه در میان جوانان سرآمد و بی‌همتا در میان نوجوانان امین و پیراسته در نظر دانشمندان مصلح به تمام معنا که هیچ اصلاحی مؤثر‌تر و صعب‌العبور‌تر از زمان ظهور محمد (ص) نبوده و هیچ موفقیتی به پای موفقیت وی نمی‌رسد.
✏️هیچ میراثی پربار‌تر، دقیق‌تر و نازک‌تر ثروت تربیتی محمد (ص) نیست.
✏️چندین هزار حدیث صحیح و خطوط سیره‌ی پاک یک انسان وجود دارند که در یک مدار شناورند و هیچ گاه سقوط نمی‌کنند‌، گاه یک ستاره می‌افتد، ولی غیرممکن است که محمد (ص) سقوط کند.
✏️محمد (ص) کهکشان، نیروگاه محبت، چهره‌ی پاک و ماندگار تاریخ است.
✏️محمد (ص) مظهر محبت و رحمت بود. خدا را بسیار عبادت می‌کرد، زیرا او را بسیار دوست داشت. به مردم بسیار احسان می‌کرد، زیرا ایشان را دوست می‌داشت. از صمیم قلب خود پاکی و پاکیزگی را دوست می‌داشت.
✏️محبت در زندگانی محمد (ص) هوسی زودگذر نبود، بلکه با خون او عجین شده بود.
✏️محمد سرچشمه‌ای بود که الفت و انس از او می جوشید.
✏️محمد (ص) چه در مرحله‌ی نخست از حیات خود در لباس یک چوپان و یک تاجر الگویی برای امانت و راستی در محل انظار و توجه دیگران بود.
✏️محمد (ص) در عالم معنویت‌‌ همان ارزشی را دارد که اکتشاف بخار و برق در عالم مادی داشت.
✏️…….آری محمد (ص) آن یگانه قهرمانی است که از راه و رسمش محبت آموختیم، از احساس و عاطفه‌اش قداست دیدیم، از عهد و پیمانش صداقت آموختیم و برای هر مسلمان و دعوتگری ضروری است که قلباً و قالباً با نخستین داعی محمد (ص) مناسبت داشته باشد و هر چقدر این مناسبت، قوی‌تر باشد به همان نسبت، او هم دارای تأثیر و جذابیت بیشتری خواهد بود.

سیره‌ی پیامبر (ص) بایستی مدرسه‌ی تعلیم و تربیت و کلاس درسمان شود که هر روز با آموزه‌ای از سیرت و صورت حیات مبارکش زندگیمان را شروع کنیم و زندگی که محبت و پاکی و تلاش و امید در آن موج می‌زند تا ما بتوانیم در سایه‌سار نخلستان های راه و فکر و اندیشه‌اش دلسوز و امین مردم شویم، پاک بیندیشیم ، پاک بمانیم و پاک زندگی کنیم، دلی بی‌کینه داشته باشیم، برخورد و روش بیاموزیم، عفو و گذشت برگزینیم، در حضور و غیاب هم حرمت همدیگر را نگه داریم، راز، نگه داریم، عیب دیدیم بپوشانیم، غم دیدیم بزداییم، خاطر خوبان را حتی بعد از مرگ هم زنده داریم.. مجلس پیامبر مجلس علم و دانش، حیا و ادب، صبر و قناعت، امانت و صداقت بود؛ بیایید ما هم مجلس‌هایمان را اینگونه بیاراییم.
اللهم صل علی محمد وعلی اله وصحبه وسلم

جنت نصری – کرمانشاه

خروج از نسخه موبایل