اصول

آموزش عقیده دینی و چند نکته ریز!!

عقیده

سپاس و ستایش خدایی راکه می فرمایید:( ‏وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) من پريها و انسانها را جز براي پرستش خود نيافريده‌ام . ‏
ودرود و سلام بی پایان بر پیامبر رحمت که راهنمایی انسانها است به سوی توحید ودین خالص و جاوید، وهمچنین درود وسلام بررهروان راستین آن حضرت باد واما بعد:
ازمهمترین و اساسی ترین وظیفه یک مربی مسلمان این است که عقیده صحیح را درجان وقلب نسل جوان بپروراند وجانب توحید را بگیرد زیرا هدف اساسی و برنامه اصلی تمام پیامبران(درود وسلام خداوند بر آنان باد)تثبیت عقیده و توحید ویکتا پرستی بوده وهست.
مربیان بزرگوار،باید تمام سعی تلاش خود را در صرف پرورش نسلی موحد و یکتا پرست نمایند. به ویژه درعصر حاضر که این همه افکار گمراه کننده وضد توحیدی از طریق رسانه ها عمومی پخش می شوند ،می طلبد که بیشتر توحید و عقیده خالص را ترویج و انتشار داد.
متولیان امر تبلیغ، باید پیرامون عقیده نسل جوان امروزی ، دیوار محکم و دژی آهنین رادر مقابل حملات افکار انحرافی و گمراه کننده که نسل جدید جوان را نشانه گرفته اند بسازند تا این افکارانحرافی وگمراه کننده، راه نفوذ به درون پاک این نسل جوان امروزی را نداشته باشند.
حال باید بانیم که ،نقش ووظیفه مربیان در بناء این دیوار محکم و ساختن جامعه موحد چیست ؟ این وظیفه خطیر را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.
1– آموزش و تعلیم دروس عقیده متناسب با رده های سنی با تشکیل کلاسهای خانوادگی،در منازل و مدارس و مساجد،حتی در کانالهای اسلامی که ویژه پخش برنامه های اسلامی هستند، هدف ازتشکیل این کلاسها استحکام و تقویت ذهنی و روحی جوانان ونوجوانان می باشد تا اینکه بتوانند در مقابل هرتفکرانحرافی وضد توحیدی عصر حاضر مقاومت بکنندودچار انحراف نشوند.
2- استفاده از داستانهای قرآنی و زندگی نامه صحابه کرام(رضوان الله علیهم) و همچنین سرگذشت سلف صالح ،جهت تقویت و ثبات عقیده خالص.
3- علاقمند کردن نسل جوان به قران کریم، سعی کنیم نسل جوان قرآن تلاوت کنند، حفظ نمایند، درآن اندیشه کنند و از لحاظ علمی و عملی خود را ملتزم به دستورات قرآن سازند، این کارسبب تثبیت عقیده می شود و انسان را در برابر فتنه ها وآشوب های فکری عصر حاضر، ثابت قدم می نماید و باعث جلب رضایت خداوند می شود .
4- مربی، متربیان خویش را جهت ادای نمازهای رواتب قبل وبعد ازنمازهای واجب تشویق نمایند زیرا این کار باعث می شود انسان بیشتر به پرور دگار نزدیک شده و قلب را منور به نور هدایت سازد.
5- مربی باید دعا ونیایش به در گاه الهی را فراموش نکند و دچار عجب نشود ، هر لحظه باید خدا را به یاد داشته باشد و برا ی موفقیت هر چه بیشتر خویش در تثبیت عقیده ، به در گاه الهی پناه ببرد،وبرای ساختن جامعه و نسل موحد از خداوند متعال کمک ویاری بطلبد.
منال عبد العزیز سالم
منبع:صید الفواید
ترجمه : خلیل پارسا

نمایش بیشتر

خلیل پارسا

@نویسنده . مترجم . فعال دینی و مدنی @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا