تاریخ

استاد منیر غضبان دار فانی را وداع گفت

روزیکشنبه 11/3/1393 هجری شمسی دعوتگر نامی اهل سوریه دکتر منیر غضبان در شهر مکه در عربستان سعودی در اثر بیماری و در سن 72سالگی دار فانی را وداع گفت.

دکتر منیر غضبان متولد سال 1942 میلادی از منطقه تل دمشق . او مدرک و اجازه ” الشریعه” را در سال 1967 از دانشگاه دمشق دریافت نمود و سپس در سال 1968 از همان دانشگاه موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته تربیت شد.

استاد غضبان در سال 1972  دوره کارشناسی ارشد در رشته “اللغة العربیه” از پژوهشکده “البحوث و الدراسات العربیه” را در قاهره سپری نمود و ایشان مدرک دکترا در رشته “زبان عربی” را در سال1997 میلادی از دانشگاه “القرآن الکریم”سودان اخذ نمودند.

استاد منیر  که در سیره نبوی تخصص و تبحر فوق العاده ای داشت در سال 2000 میلادی موفق به دریافت جایزه پادشاه برونئی بخاطر تحقیق و پژوهش در “السیرة النبویه” شد.

استاد غضبان یکی از دانشمندان و علمای نامدار معاصر به شمار آمده و دارای آثار و تالیفات فراوانی است که از مشهورترین آن می توان به فقه السيرة النبوية، والمنهج الحركي، والتربية الجهادية، التربية القيادية، التربية الجماعية، التربية السياسية اشاره نمود.

مرحوم استاد منیر غضبان در سال 1985 میلادی به عنوان مراقب عام جنبش اخوان المسلمین سوریه انتخاب شد همچنانکه چندین سال متوالی ریاست مجلس شورای جنبش مذکور را عهده دار بوده است .

“سوزی میحراب” درگذشت این عالِم ربانی را به مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم مغفور فردوس اعلی مسئلت دارد.

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

‫2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا