اصول

اسلام و ریختن خون انسان ها!!

مدت زمانی است اینجا و آنجا از زبان عده ای از روشنفکرنما و نویسنده ی تازه به دوران رسیده و خام اتهام قتل و خون ریزی را به اسلام چسپانده  ، بدون آگاهی از منابع معتبر اسلامی و گفته های بزرگان دینی .

بدون شک در نظر اسلام یکی از بزرگترین جرائم غیر انسانی و ناپسند ، کشتن یک انسان به ناحق و عمدی است ؛ حال چه این جرم را یک مسلمان یا غیر مسلمان مرتکب شود.
چنانچه رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید : «من قتل نفساً معاهداً لم یر رائحة الجنةِ هر کس پناهنده و هم پیمانی را به قتل رساند ، بوی بهشت  به مشامش نمی رسد.

منظور از مُعاهَد کسی است که ایدئولوژی غیر اسلامی  دارد، حال هر دیانتی داشته باشد.
آیا این سندی محکم نیست برای کسانی که قصد دارند اسلام را بیهوده متهم می کنند؟!
پروردگار متعال در قرآن می فرماید : «و من یقتل مؤمناً متعمداً فجزاءُهُ جهنَّمَ خالداً فیها و غَضبَ اللهُ علیه و لعنه و أَعدَّ له عذاباً عظیما» «هر که مسلمانی را به ناروا به قتل برساند پاداش و سزای عمل او آتش جهنم جودان است
ای کسی که زبان و قلم خویش را در راه دشمنی و بدخواهی نسبت به اسلام به کار بسته ای و وجدان و اعتبار خویش را فدای مادیات کرده ای و ای کسی که مدعی آزادی هستی؛ آیا کار شما پایمال کردن آزادی و ارزش های انسانی نیست؟
در آیتی دیگر خداوند بلند مرتبه به انسان ها تلنگر داده و به یادشان می آورد “من قتل نفساً بغیر نفس او فسادٍ فی الأرض فکأنما قتل الناس جمیعاً ” هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته، وهرکس. انسانی راازمرگ رهایی بخشد،چنان است که گویی همه مردم رازنده کرده است.

 بی گمان رسول خدا(ص) با انگیزه ی صلح و آشتی و بازگشت به طینت و سرشت حقیقی انسانیت ، به سوی بشریت آمده است

اسلام جهت از بین بردن و ریشه کن کردن اندیشه های افراطی و پاکسازی شخصیت ها از افکار پلیدی که مدام تشنه ی خون بوده اند، آمده است.

 نتیجه می گیریم که هر گاه کسی مرتکب قتلی و یا لغزشی می شود نباید این اقدام وی حربه ای بر علیه اسلام به کار گرفته شود و این رخدادها ثمره ی اسلام و مقصود نهایی دین نمی باشد بلکه پیامد اعمال کسانی ست که قوانین را با اشتباهات رفتاری خویش ساخته و پرداخته و به نمایش می گذارند که در حقیقت باید انگشت ننگ را سوی آنها گرفت نه اسلام.

اکبر غریب

ترجمه : فاروق راک

 

نمایش بیشتر

فاروق راک

@نویسنده و مترجم و شاعر @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : آزاد

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. واقعیت آن است که اسلام دین رحمت است خداوند می فرماید: و ما ارسلناک الا رحمة للعالمين.يعني ما شما را تنها مايه ي رحمت براي جهانيان فرستاده ايم دقت بفرماييد فرموده براي جهانيان و نفرموده براي مسلمانان.پس واقعا اسلام دین رحمت است و اسلام اجازه کشتن هیچکس را اعم از مسلمان و غیر مسلمان به ناحق نداده است.مگر نه این که می فرماید ” لا اکراه فی الدین” هیچ اجباری در دین نیست . این لا ، لای نفی جنس است یعنی هیچ نوع اجباری در دین نیست.یعنی نمی توان کسی را به زور مسلمان کرد.تازه اگر به زور مسلمان هم بشود و ایمان در اعماق قلبش نفوذ نکرده باشد چه ارزشی دارد؟ تازه مگر پیامبر خدا که درود خدا بر او باد زره اش نزد یک یهودی گرو نبود؟ پس چرا پیامبر او را به زور مسلمان نکرده بود . این و دلایل متعدد دیگر برای ما ثابت می کند که راه گسترش دین زور و اجبار نیست همانطور که خداوند می فرماید ” ادع الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة”یعنی با حکمت و موعظه ی حسنه به راه خدایت دعوت کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا