اندیشهدعوت اسلامی

امروزه نیازمند دعوتگرانی هستیم که …

امروزه در راستای تلاش برای اسلام به چه کسانی نیاز داریم ؟

استاد محمد احمد راشد طی نامه ای خطاب به کسانی که در زمینه دعوت اسلامی به عنوان مربی کار می کنند و یا عهده دار مسئولیتی شده اند چنین می گوید :

کسی که با تامل به میدان تلاش برای اسلام می نگرد متوجه می شود که امروزه ما به عنوان تلاشگران در این زمینه به شدت نیازمند آغوشی گرم ، سینه ای فراوان ، قلبی رحیم ، دستانی مهربان ، چشمانی مراقب و عقلی راجح هستیم که در آغوشمان گرفته ، مشکلاتمان را بررسی نموده و با مهربانی هر چه تمامتر ما را در خصوص گام نهادن در عرصه دعوت راهنمایی کند .

به کسی نیاز داریم که اگر اشتباهی از ما سر زد با لبخندی معنی دار مرا متوجه اشتباهمان ساخته و در صورت شکست خوردن در کاری ، مرا به تلاشی دوباره وادارد ؛ اگر زمین خوردیم ما را بلند کرده و هر زمان دچار سختی شدیم بر ما آسان گرفته و هرگاه در وجود ما احساس یاس و نومیدی کرد ما را امیدوار نموده و هنگام دو دلی به ما اطمینان داده و زمانی هم که دید در کاری عجله به خرج داده ایم ما را به آرامش و تانی فراخواند .

نیازمند کسی هستیم که به سخن طرف مقابل خود خوب گوش دهد نه اینکه سخن وی را قطع کرده و به جواب دادن مبادرت ورزد .

کسی که: در تعریف و تمجید و چشم پوشی از لغزشها مهارت دارد نه اینکه فورا مشغول سرزنش و سرکوب گردد.

کسی که : راهنمائی و تعلیمش با نرمی و نصایحش آمیخته ی محبت و دعوتش همراه حکمت و تربیتش با مهربانی صورت پذیرد .

کسی که : قلبها و تلاشهایمان را بسوی هدف مورد نظر رهنمون نماید .

کسیکه : از آرزوهای نفسانیش خارج شده و از خود بزرگ بینی بپرهیزد .

کسی که : استعدادها و توان و انرژی و امکاناتمان را کشف کرده و در پی حفظ و رعایت و ترقی آن برآید ، نه اینکه آنرا خاموش نموده و به بوته ی فراموشی بسپارد .

کسی که : مدافع ما بوده و همت و اراده ی مان را بالا برده و نقاط ضعفمان را تقویت کرده و به ما قناعت دهد که قدرت انجام دادن کارهای بیشتری را داریم .

کسی که : مسیرمان را روشن ساخته و موانع را از سر راهمان برداشته و بهنگام سرگردانی ، هدف مورد نظر و مطلوب را برایمان تحدید نماید .

کسی که : در صورت توقف ، ما را به حرکت واداشته و بهنگام سستی ، به ما حماست و شور و شوق داده و زمان ترس و وحشت ، ما را تشجیع نموده و اگر نشستیم برای بپاخیزی مشوق ما باشد .

کسی که : اگر به خواب رفتیم بیدارمان کرده و اگر فراموش کردیم به یادمان آورده و اگر هم دچار غفلت شدیم آگاهمان سازد .

کسی که : برای رفتن به میدان تلاش و فعالیت از ما سبقت گرفته و برای هر کار خیری قبل از ما مبادرت ورزیده و با سرعت در انجام دادن مسئولیتها از ما پیشی گیرد .

کسی که : از علم و دانش خود ما را مستفیض نموده و از هر نصیحتی برای ما دریغ نورزیده و ما را از خبرگی و مهارت خود منتفع گرداند .

کسی که : از پیشرفتهایمان خوشحال گشته و برای هوشیاری و موفقیتهایمان احساس خوشبختی و سرور نماید .
ما به فردی نیاز داریم که هر از چند گاهی آراء و اندیشه های خود را آبدید نموده و در کار و فعالیتهایش ابداع و نو آوری داشته باشد .

ما به صاحب نظری احتیاج داریم که کلیه ی جوانب کار و تلاش را در نظر گرفته و از هیچ جنبه ای غفلت نورزد.

به طور اختصار می گویم : ما ( بعد از الله متعال ) نیازمند پشتوانه و تکیه گاه و پناهگاهی هستیم که بدان تکیه زده و پناه برده و در آغوش آن و در سایه سار آن احساس آرامش کنیم .

و در آخر ، می گویم : ای برادر مربی و مسئول ؛ هر چه زودتر اقدام کن و تاخیر نداشته باش ، همه ی دور و بریانت منتظر تو هستند و از خودت شروع کن تا اینکه هدف مورد آرزو را برآورده سازی …

نویسنده : استاد محمد احمد راشد

مترجم : امید سلیمانی ــ بانه

از طريق
امید سلیمانی
منبع
https://sozimihrab.org/
نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا