تاریخ

این پیرمرد مرد 70 ساله حاجی می شود ولی به چه قیمت ؟!

این پیرمرد مرد 70 ساله حاجی می شود ولی به چه قیمت ؟!


 

زیارت خانه خدا ؛ ولی به قیمت حراج نمودن تمام زندگی

ریاض – شخصی 70 ساله و اهل بنگال به منظور برآورده نمودن آرزوی دیرینه اش که امسال حاجی بیت الله شود ، تمامی گاوها و گوسفندانش را به حراج گذاشته و همه دار و ندارش را که در طول 5 سال گذشته پس انداز نموده بود در پی نیل به این هدف والا هزینه نمود!

حاجی مجیب الرحمن محمد که یک کشاورز است می گوید : هزینه حج در کشور ما بسیار بالا و سنگین می باشد به گونه ای که هزینه آن از 15 تا 20 هزار ریال بنگالی تخمین زده می شود که این مبلغ برای افراد ثروتمند چندان هنگفت به چشم نمی خورد ولی برای من و امثال من غیر قابل پرداخت می باشد!! .

حاجی محمد که از مشرف شدنش به خانه خدا از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد از نحوه آماده شدنش برای این سفر ربانی می گوید : پس از جمع آوری مقدار پولی که در طول پنج سال گذشته پس انداز نموده بودم ، گاوهایم را نیز فروختم ولی باز برای هزینه حج کافی نبود بنابراین مردم روستایی که در آنجا زندگی می کنم که معمولاً به کمک مادی مشتاقان خانه خدا بویژه افراد کهنسال می پردازند ، بقیه هزینه این سفر مقدس را برایم تامین نموده و بدین وسیله مقدمات مشرف شدنم به بیت الله فراهم شد .

حاجی مجیب الرحمن در پایان از خدماتی که در حج به حجاج ارائه می شود و همچنین از پروژه هایی عظیمی که در اماکن مقدس در حال اجرا ست اظهار رضایت و خرسندی نمود.

منبع روزنامه القدس العربی

 پیر-مرد-بنگالی

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا