تاریخ

بنیانگزار نشریه شارلی : مسئول کشته شدن همکارانم ، شخص سردبیر است نه کس دیگر !

یکی از مؤسسان نشریه “شارلی ابدو” : سردبیر- کشته شده در حادثه تروریستی اخیر -، مسئول کشته شدن کارمندان این نشریه توسط تروریست ها ست نه کس دیگر !

“هینری روسل” یکی از مؤسسان نشریه فرانسوی ، مسئولیت حوادث تروریستی اخیر و کشته شدن همکارانش را بر گردن “ستیفان شاربونیه” سردبیر آن نشریه فُکاهی انداخت!

 روسِل که در سال 1970 میلادی در تاسیس و انتشار این نشریه مشارکت داشته است در مقاله ای که در مجله “لونوفیلاوبزر فاتور” چاپ شد نوشت : سردبیر “شارلی ابدو” با چاپ و انتشار عکس های توهین آمیز از پیامبر اسلام ، عملاً مسئولیت کشته شدن همکارانمان را باید بر عهده بگیرد.

این مسئول عالی رتبه نشریه “شارلی ابدو” که اکنون 80 سال سن دارد خاطرنشان می کند : متاسفانه دست اندرکاران این نشریه آثار منفی چاپ مجدد کاریکاتورها را مدّ نظر قرار نداده ؛ لذا اقدام به تکرار مجدد کار احمقانه اشان – چاپ و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز پیامبر – نمودند!

مؤسس این نشریه طنز آمیز و مسخره در واکنش به اقدام دو روز پیش این نشریه – چاپ کاریکاتورهای مذکور آن هم در تیراژ پنج میلیون نسخه- نوشت : سردبیر – کنونی -نشریه شارلی یک جوان بی خرَد و خودخواه است و گرنه هرگز چنین حماقتی مرتکب نمی شد !

سال‌ 2011 هفته نامه “شارلی ایبدو” ی فرانسوی  كاریكاتوری را از پیامبر اسلام (ص) چاپ و منتشر نمود و در سال 2012 نیز دوباره اقدام سال قبلی اش را تکرار نمود .

شایان ذکر است  ده روز پیش و در پی حمله ای تروریستی و مسلحانه به دفتر نشریه مذکور در پاریس پایتخت فرانسه، سردبیر این نشریه و همراه با 7 روزنامه نگار و کاریکاتوریست آن و چهر نفر افراد دیگر – از جمله یک پلیس مسلمان ! – کشته شدند.

منبع : سایت ” ئیسلام په یک”

ترجمه : سایت سوزی میحراب

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا