اندیشهدعوت اسلامی

به موفقیت خود شتاب بیشتری بدهید

موفقیت

خلاصه ی فصل ششم کتاب اثر مرکب؛ نوشته ی دارن هاردی

شتاب بخشیدن

وقتی با شتاب هرچه بیشتر مسیری را می پیمایید، به نقطه ای می رسید که در اصطلاح می گویند: به دیوار خورده است و یا به عبارت دیگر به نقطه ی محدودیت خود می رسید و با شخصیت باطنی و واقعی تان روبرو می شوید و ناگهان افکار و پیش بینی هایی که درباره ی خودتان داشتید، کنار می روند و تنها چهره ای عریان و برهنه برایتان می ماند.
ذهنتان در این حالت به بهانه گیری می پردازد و سعی می کند شما را از ادامه ی راه منصرف سازد. حال آیا شما درد و رنج را متحمل کرده و ادامه می دهید یا متوقف می شوید؟

زمانی که خودتان را آماده کرده اید و تمرین کرده و آموزش دیده و مدام تلاش کرده اید، دیر یا زود با لحظه ی حقیقت خود روبرو می شوید. در این لحظه است که مشخص می شود کی هستید و می خواهید به چه کسی تبدیل شوید و در این لحظه رشد و پیشرفت زندگی تان را رقم می زنید، اینکه یک گام جلو بروید و یا عقب بکشید.

لحظه ی حقیقت

لانس آرمس ترانک می گوید: در هر مسابقه ای، لحظه ای وجود دارد که رکاب زن با رقیب واقعی که کسی جز خودش نیست، روبرو می شود. در سخت ترین لحظه ی مسابقه به کنجکاوی در خود می پردازد و از خود می پرسد، آیا نقاط ضعف خود را کشف کرده و یا نقاط قوت را؟

هرگاه خسته شدید، کمی استراحت کرده و دوباره ادامه دهید، اما تسلیم نشوید و تلاش کردن را رها نکنید. هرگاه به یکی از نقاط محدودیت ذهنی و احساسی رسیدید، بلافاصله به خود یادآور شوید که رقبای دیگر هم با همین چالش روبرو هستند و این همان لحظه ای است که اگر به تلاش ادامه دهید، از آنها جلو می افتید.

مهم نیست که به نقطه ی محدودیت می رسید، مهم آن است که بعد از رسیدن به این نقطه چکار خواهید کرد؟ در نظر داشته باشید کاری که بعد از بهترین تلاش انجام می دهید، موجب موفقیت شما می شود. محدودیت یک مانع نیست، بلکه یک فرصت است. زمانی که شرایط عالی است، همه چیز برای همه آسان است. اما شما زمانی باید شایستگی پیشرفت را در خود اثبات کنید که مشکلات و موانع پیش می آید.

جیم رانت می گوید: آرزو نکنید که ای کاش آسانتر بود، آرزو کنید که خودتان بهتر بودید.

وقتی در رویه ها، ریتم های رفتاری و پایداری به نقطه ی محدودیت می رسید، باور کنید که این همان جایی است که می توانید خودتان را از خودِ قبلی جدا کنید. از آن دیوار بالا بروید و خود جدید، قدرتمند، آرمندگرا و موفق را پیدا کنید.

چگونه می توان تنها با کمی تلاش بیشتر، نتایج را چندین برابر کرد؟

زمانی که به نقطه ی محدودیت رسیدید، سعی کنید با تمام قدرت کمی بیشتر تلاش کنید و بدین ترتیب چندین برابر گذشته نتیجه کسب کنید. با این کار شما کاری مازاد و نتیجه ای ایده آل بدست آورده اید و بدین ترتیب از دیوار محدودیت خود عبور می کنید. بنابراین پیشرفت واقعی بعد از رسیدن به دیوار محدودیت انجام می شود.

خودتان را به عنوان سرسخت ترین رقیب در نظر بگیرید و زمانی که به دیوار محدودیت رسیدید، سعی کنید بالا و بالاتر روید.

روشی دیگر: نسبت به قبل و انتظار سایرین از شما، تلاش بیشتری انجام دهید. فراتر از انتظارات دیگران و حتی خودتان ظاهر شوید.

فکر کنید در کجای زندگی تان، زمانی که به نقطه ی محدودیت می رسید، می توانید فراتر از انتظار خود و دیگران ظاهر شوید و یا در کجا می توانید باعث شگفتی همه شوید. این کار با کمی تلاش بیشتر میسر می شود.

همیشه در جریان افکار و انتخاب های دیگران حرکت نکنید، گاهی همین متفاوت بودن موجب فوق العاده شدن شما می شود.

برای اهداف و ایده های مد نظرتان هرآنچه لازم است انجام دهید، شخصی بی باک و بی پروا باشید و بهتر از انتظارات عمل کنید و همین رمز موفقیت شما می شود.

شما می توانید با اندکی شتاب و رفتارهای فراتر از انتظار، از بقیه پیشی بگیرید و موفق تر باشید. در قسمت های زندگی تان به دنبال این فرصت باشید تا نتایج تان را چند برابر کنید. کمی به خودتان سختی بدهید، کمی طولانی تر کار کنید، کمی بهتر آماده شوید و نتایج بهتری ارائه دهید.

خلاصه ی گام ها و مراحل عملی

۱- مشخص کنید رسانه های جمعی چه تأثیری بر زندگی شما دارند و می بایست جلوی چه نوع از ورودی ها را گرفت تا لیوان ذهنتان آلوده نشود و چگونه می توان لیوان ذهنتان را همیشه مملوء از نکات مثبت کنید تا باعث ترقی و پیشرفت شما شود.

۲- ارتباطات خود را بررسی کنید و ببینید کدام را باید محدود و یا قطع و یا گسترش داد.

۳- یک همکار موفقیت برای خودتان در نظر بگیرید و سعی کنید در مقابل یکدیگر مسئول باقی بمانید و همیشه ایده های مثبت به همدیگر منتقل کنید.

۴- چند بخش از زندگی تان را مد نظر بگیرید وصادقانه به خود بگویید در کدام قسمت های آنها می توانید به خودتان فشار بیشتری بیاورید تا نتایج را عوض کنید و در آن زمینه به موفقیت برسید.

۵- سه قسمت از زندگی تان که تصمیم دارید در آن بهبود پیدا کنید را انتخاب کرده و برای این کار مربی و راهنمایی موفق و الگو در نظر بگیرید.

۶- سه قسمت از زندگی تان را مشخص کنید و سعی کنید در آن قسمت ها کاری غیر منتظره انجام دهید.

۷- جاهایی از زندگی تان را مشخص کنید که در آن می توانید تلاشی مضاعف داشته باشید.

نتیجه گیری نهایی

این مطالبی که تا حالا گفته شده است، برای سرگرمی و یا تنها ایجاد انگیزه در شما نبوده است، یادگیری و انگیزه، بدون عمل ارزشی ندارد و موجب خود فریبی و توهم می شود.

اگر اثر مرکب را عملی کنید، دیگر در آرزوی موفقیت باقی نمی مانید. زمانی که اثر مرکب با اقدامات مثبت و ثبات قدم ترکیب شود، تغییرات واقعی و پایداری در زندگی تان ایجاد می کند.

هر وقت احساس کردید که عادت های بد غیرمهم و به ظاهر بی ضرر به زندگی تان وارد شده است و یا انگیزه ی ادامه ی راه و قدرت چرایی تان کم رنگ شده، این مطالب را بار دیگر بررسی و تکرار کنید، تا تکانش بزرگ به زندگی تان برگردد.

آخرین سخنان دارن هاردی برای خوانندگان عزیز

انگیزه ی اصلی و عوامل انگیزشی و تمایل مثبت من در زندگی، ایجاد تغییرات و کمک به دیگران است و آرزوی بزرگ من این است که بتوانم برای بقیه ی افراد جامعه و جهان سودمند و کارا باشم. برای همین برای رسیدن به اهدافم به شما نیاز دارم تا اول شما به اهدافتان برسید و نهایتاً مرا در رسیدن به آرزوهایم یاری کنید. پس در مرحله ی اول به دنبال گواهی موفقیت شما در کسب نتایج فوق العاده در زندگی تان هستم. آرزو دارم از شما ایمیل و یا نامه ای مبنی بر موفقیت در زندگی و رسیدن به اهدافتان دریافت کنم و تنها آن زمان است که درمی یابم واقعاً به اهداف و ارزش های اصلی زندگی ام رسیده ام.

به همین خاطر یادآوری می کنم برای اینکه نتیجه بگیرید، باید سریعاً براساس دانش و بینش جدید خود اقدام کنید، ایده هایی که بر روی آنها سرمایه گذاری نمی کنید، بیهوده بوده و زود از بین می روند.

اکنون وقت آن رسیده که بر روی عقاید جدیدتان کار کنید، شما حالا قدرت آن را دارید و انتظار دارم از آن استفاده کنید. شما حالا آماده ی پیشرفت های حیرت انگیزی هستید.

وقت آن رسیده که انتخاب های جدیدی داشته باشید و اجازه ندهید که پنج سال آینده، ادامه ی سال های گذشته باشد. انتخاب کنید که زندگی تان را یک بار و برای همیشه تغییر دهید، زیرا شما حقیقت بدست آوردن موفقیت را می دانید. مراقب باشید که تحت تأثیر تبلیغات منفی و بیهوده و تهی قرار نگیرید.

موفقیت آسان و یک شبه بدست نمی آید، بلکه باید تلاش کرد و با اقداماتی عملی و اصولی به سطحی از موفقیت برسید که برای همه و حتی خودتان حیرت انگیز باشد.

وقتی به صورت درست از نیروی چرایی تان بهره بگیرید و بر روی عادت ها و رفتار های جدید ثابت قدم باشید، تکانش شما را پیدا کرده و به سرعت جلو می برد و نتیجتاً به موفقیت می رسید.

یک قانون موفقیت باارزش دیگر

بهترین راه برای بدست آوردن سعادت در زندگی این است که ارزش خود را در بخشش به دیگران متمرکز کنید. اگر در کسب موفقیت هستید، به کس دیگری کمک کنید تا به موفقیت برسد.

اثر موجی کمک به دیگران باعث می شود خودتان بزرگترین زینت این نوع رابطه شوید. پس اولین قدم مسیر زندگی تان را بهبود دهید و این قانون را در زندگی تان امتحان کنید.

حال اگر این مطالب برایتان مفید واقع شد، آن را به کسانی که موفقیت شان آرزوی قلبی شماست، انتقال دهید. با این کار من هم به هدف خودم که ایجاد تغییر در زندگی میلیون ها نفر است، می رسم.

مشتاقانه منتظر خواندن داستان موفقیت شما هستم.

به امید موفقیت شما
دارن هاردی

تهیه و تنظیم: کلثوم حسن زاده
خلاصه ی فصل ششم و آخر کتاب اثر مرکب؛ نوشته ی دارن هاردی

نمایش بیشتر

کلثوم حسن زادە

@@نویسنده و مترجم و شاعر ایران - آذربایجان غربی - سردشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا