رمضانفتاوی

بيانيه ي اتحادیه ی جهانی عالمان مسلمان در مورد روزه در ایام كرونا

اتحادیه ی عالمان اسلامی روز شنبه بیانیه ای را در مورد روزه ی رمضان و تاثیر کرونا بر فرد روزه دار منتشر کرد…

در این بیانیه آمده است :با توجه به آمادگی روحی و بدنی مسلمانان برای استقبال از ماه رمضان به اطلاع می رسانیم که ویروس کرونا هیچ گونه تاثیر منفی بر صحت نفسانی و جسمانی فرد روزه دار نخواهد داشت

در بیانیه همچنین آمده است : در شرایطی که ویروس کرونا بر جهان سایه افمنده سخنان زیادی در رابطه با روزه ی ماه مبارک رمضان و وجود ویروس کرونا مبنی بر مضر بودن روزه در این ایام رد و بدل می شود..

اتحادیه ی جهانی عالمان اسلامخاطرنشان نموده است : روزه ی ماه رمضان از بزرگترین ارکان اسلام به شمار می آید و بر هر فردی فرض عین است که روزه ی خود را بگیرد و به بهانه ی ویروس کرونا آن را به تاخیر نیندازد ؛ مگر کسانی که به دلایلی از جمله مسافرت، مریضی ، پیری یا حاملگی و یا مسلمانانی که دچار ویروس کرونا شده اند که خدای متعال به این ها رخصت داده و می توانند روزه نگیرند و برای غیر این چند گروه هیچ عذری برای نگرفتن روزه قابل قبول نمی باشد .

بیانیه یادشده پس از اشاره به عذرهای ترک روزه یادآورشده است که : کرونا عذر محسوب نمی شود مگر برای کسانی که بدان مبتلا شده باشند!

در بخش دیگری از بیانیه آمده است : تحقیقات پزشکان مسلمان و غیر مسلمان در این باره نشان داده است که روزه گرفتن نه تنها به سیستم ایمنی بدن انسان روزه دار آسیبی نمی رساند بلکه برای بازسازی سلول ها بسیار مفید می باشد ..

بیانیه از مسلمانان روزه داربویژه ساکن آن کشورهایی که به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا قانون فاصله اجتماعی و تعطیلی مساجد را اعلام نموده خواسته که سنت تراویح را در منازل اقامه کنند .

همچنانکه بیانیه از کشورهای اسلامی خواسته که به میمنت این ماه مبارک به اختلافات و درگیری هایشان پایان دهند و به تزکیه نفس و برطرف نمودن اختلافات و رفع هرگونه ستم و تحریم و آزادی علما و دعوتگران زندانی که تنها بخاطر داشتن دیدگاه متفاوت دربند شده اند، بپردازند و از دولتمردان کشورهای اسلامی و عربی خواست که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا کلیه زندانیان را آزاد کند.

بر اساس گزارشات وورلد میتر متخصص و مسئول آمار مبتلایان به کرونا تا ظهرروز شنبه تعداد مبتلایان در جهان به دو میلیون و دویست و شصت و پنج هزار نفر رسیده است که بیش از یکصدو پنجاه و چهار هزار نفر فوت کرده اند و پانصدو هشتاد و یک هزار نفر نیز بر وباء غلبه یافته اند.

ترجمه از عربی : فایق رسولی سالار

نمایش بیشتر

فایق رسولی سالاره

استان آذربایجان غربی - سردشت طلبه و دانشجو مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا