اندیشهدعوت اسلامی

ترک فضای مجازی یا مدیریت آن

بیایید مدتی از شبکەهای اجتماعی و فضای مجازی فاصله بگیرید ؛آن وقت خواهید فهمید که نه تنها ضرری متوجهتان نشده و چیزی را از دست نداده اید ! بلکه بالعکس با مشغول شدنتان به آن چیزهای زیادی را از دست داده اید.
???? پدر و مادرتان پا به سن پیری گذاشتند ولی شما ـ در اثر مشغول شدن به شبکه های اجتماعی ـ متوجه نشدید!
????ـ آن قدر مشغول فضای مجازی هستید که وقتی برای پرداختن به آموزش دختران و پسرانتان برایتان باقی نمانده است ، آنان دارند تلف می شوند ولی شما هنوز غافلید!
????ـ عزیزانتان از دنیا رفتند ولی شما از بس که مشغولید که متوجه رفتنشان نشدید!
????ـ فرصت ها و زمان های زیاد و گران بهایی را از دست دادید ولی شما هنوز در خواب غفلت به سر می برید !
✅ آری ؛ کارهای ارزشمند دیگری را نیز در اثر غوطه ورشدن در فضای مجازی از دست داده اید ؛
از جمله :
ـ فرستادن صلوات بر پیامبر ، اذکار پسانمازی ، تلاوت قرآن، نشستن در محضر پدر و مادران ، توجه به کودکانتان و مراقبت از آنها ، تکرار اذان هنگام شنیدن آن، طلب آمُرزش در سَحَرگاهان ، نشستن و دعاکردن پس از نمازهای واجب و ..
✅آیا روزی از روزها از خودتان پرسیده اید چرا هزینه اینترنت و فضای مجازی در بیشتر کشورها رایگان و در برخی دیگر ارزان است؟
پاسخ این سوال خیلی ساده است و آن این است که وقتی قیمت کالایی را نمی پردازی بدان که خودت کالا شده ای!!

✍️ نگاه متفاوت مترجم :
پرداختن بدون برنامه ریزی به شبکه های اجتماعی یکی از آسیب های بزرگی است که امروزه گریبان عده زیادی از ما پدران، مادران و دعوتگران را گرفته است و به تعبیری دیگر بخش عظیمی از ما در اثر عدم یا ضعف مدیریت فضای مجازی از جهات گوناگونی ضررمند شده ایم …
ولی از آنجا که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک و تویتر و … به زندگی اغلب مردم و بویژه جوانان والبته نوجوانات مبدل شده است دوری مطلق ما بویژه دعوتگران توانمند از آن، چندان منطقی به نظر نمی رسد ؛ لذا می توان ضمن توجه به خانواده و اطرافیان و همچنین عدم غفلت از عبادات و فضایل، طبق برنامه در این فضای بیکران مجازی ایفای نقش نمود و هدایت آن جوانان و نوجوانانی را رقم زد که سبک تفکر و زندگیشان تنها از این جا قالب می گیرد…
ضمن اینکه امروزه هیچ تریبونی به اندازه شبکه های اجتماعی مخاطب ندارد پس اگر رسالت و سخنی برای گفتن داریم چاره ای نیست جز اینکه در منبر و محراب شبکه های مجازی به اصلاح و دعوت بپردازیم.

منبع : کانال تلکرامی وصفی ابو زید

✍️ ترجمه با تصرف:یوسف ساجدی. پیرانشهر

منبع
سوزی میحراب
نمایش بیشتر

یوسف ساجدی

نویسنده و مترجم و مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا