تاریخ

توهین “روزنامه بلژیکی “به کعبه !

برانگیخته شدن دوباره خشم مسلمانان با توهین به کعبه در روزنامه “لا ليبر بلژيك

امروز پنجشنبه توهین روزنامه بلژیکی ” لا ليبر بلژيك” (بلژیک آزاد) به کعبه پس از توهین‌ دوباره “شارلی ابدو” به ساحت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به موضوع روز تبدیل شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از اینکه دو هفته اخیر حمله به نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” و نشر مجدد کاریکاتور موهن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در صدر رسانه ها قرار گرفته است، امروز پنجشنبه توهین یک روزنامه بلژیکی به کعبه به موضوع روز قرار گرفت.

روزنامه بلژیکی ” لا ليبر بلژيك” (بلژیک آزاد) کاریکاتوری از کعبه منتشر کرده است و بر روی آن نوشته است : من شارلی هستم.

این روزنامه گفته است که تصویر مذکور را یک طراح تونسی کشیده است و نخواسته که نامش فاش شود. در بالای تصویر کشیده شده نوشته است: روزنامه نگاران عرب خواهان آزادی بیشتر رسانه ها هستند.

بیشتر رسانه های بلژیکی کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که در نشریه شارلی ابدو منتشر شد را انتشار دادند .

پس از حمله به نشریه شارلی ابدو و کشته شدن 12 نفر، میلیون‌ها نفر در شبکه‌های اجتماعی در اقدامی هماهنگ به کمپین “من شارلی هستم” پیوستند تا به این صورت همراهی و همدردی خود را با کشته شدگان نشان دهند و عبارت نوشته شده بر روی کعبه در روزنامه بلژیکی ذکر شده نیز هماهنگ با این موج گسترده انتخاب شده است.

 

منبع: شیعه نیوز

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا