اندیشه

از حسن البنا آموختم…

امام شهید ” حسن البنا” مراآموخت. 

* امام شهید مرا آموخت که آن دعوتگری که دربین مردم و جامعه جنب و جوش وفعالیت دارد همانند ، آب جاری پاکی است که در ذات خودش پاک است و دیگران را هم پاک می کند .. هیچ چیزی این آب پاک را گندیده نمی کند مگر ایستادن و توقف کردن.

 *امام شهید مرا آموخت که ، اولین قدم های پیروزی فکر و ایده، همان باور داشتن صاحبش به فکر و ایده اش می باشد.

 *امام شهید ” حسن البنا” مرا آموخت که مردم چهار دسته اند ؛ مؤمنی که دعوت إخوان را قبول دارد یا مترد داست و یا از او خیر می بیند و یا خود را حامل دعوت اخوان می داند.

 *امام شهید مرا آموخت : مردم در قرآن کریم یا کافرند یا مسلمان،  در بین مسلمانان کسانی هستند که، برنفس خویش ظلم کرده اند یا کسانی  میانه رو هستند و یا کسانی وجود دارند که بسوی خیرات و نیکوکاری قدم می گذارند به اذن پروردگار. .

 *امام شهید ” حسن البنا” مرا آموخت که : آزاد کردن وطن از زیر یوغ مستکبران وقتی میسر می شود که آدمی نفس خویش را از هوای نفس بازدارد … و این همان کاری است که امام شهید  جوانان را بسوی آن فرا می خواند.

 *امام شهید مرا آموخت : از غیبت کردن و خدشه دار کردن شخصیت دیگران بپرهیزم و تنها ذکر أشخاص را به خیر انجام دهم.

 *امام شهید مرا آموخت : روزانه باید بیشتر از یک جزء ونه کمتر از قرآن را مدارسه کنم و درعرض یک ماه ختمی از کلام پروردگارم را انجام دهم .

 *امام شهید مرا آموخت : مجاهدان دین پروردگار متعال پیروز خواهند شد هر چند تعدادشان کم باشند .

 *امام شهید مرا آموخت : برای رسیدن به هدف باید از جان و مال و وقت و زندگی مایه گذاشت ، هیچ جهاد و کوششی بدون قربانی دادن به ثمر نخواهد نشست.

 *امام شهید ” حسن البنا ” مرا آموخت : دین اسلام عبارتست از : عقیده و عبادت و وطن و دین و دولت و روحانیت نفس و قرآن و شمشیر.

 *امام شهید مرا آموخت : این امت به سرانجام نمی رسد مگر با تمسک به قرآن و سنت و نشستن با افراد صالح و مصلح.

 *امام شهید ” حسن البنا” مرا آموخت : یک مرد  واقعی ، در توان دارد که یک امت را بنا نهد.

 *امام شهید مرا آموخت : هر وقت در بین امت اسلامی دعوتگران راستین وجود داشتند که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دادند ، عاقبت این امت بخیر است انشاء الله. .

 *امام شهید ” حسن البنا” مرا آموخت : که عقیده صحیح پایه و اساس کار کردن است ، مؤمن باید دارای حکمت و درایت باشد ، دست هایی که بخشش را قبول دارند نباید ناامید شوند .

گردآوری و ترجمه : عبدالله احمدی 

نمایش بیشتر

عبدالله احمدی

نویسنده و مترجم و فعال دینی ✅ ساکن : آذربایجان غربی - مهاباد - روستای حمزاباد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا