خانواده

« حنان تُرک» بازیگر معروف، از حجابش می گوید!

داستان جالب حجاب بازیگر معروف مصری «حنان ترک» !
«حنان ترک» بازیگر مصری که چندی پیش بعد از مدت‌ها حجاب را اختیار کرده است، از این که دیرهنگام حجاب را برگزیده است، اظهار پشیمانی کرد.«حنان ترک» بازیگر مصری با اشاره به هفت سال تفکر برای انتخاب حجاب، گفت: این دوران، دوران زیانباری بود و ای کاش از روز اول حجاب را انتخاب کرده بودم.
وی در پاسخ به این سوال که پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بدون حجاب بوده و اینک اگر آن فیلم‌ها را ببیند چه احساسی دارد گفت: حنان ترک اول یک بازیگر بود و حنان ترک دوم یک زن محجبه است.

۳۵۷۵e

این بازیگر مصری در پاسخ به این سوال که با حجابت به کجا می‌خواهی برسی؟، گفت: مدتی ستاره اهل زمین بودم و از خدا می‌خواهم تا مرا به ستاره آسمان‌ها تبدیل کند.
وی افزود: برای روز قیامت با اطاعت خدا و عمل خیر و کمک به ایتام تلاش خواهم کرد.
وی همچنین با رد هرگونه پیشنهاد بازیگری بدون حجاب گفت: ۸۰ درصد از مردم مصر محجبه هستند و چه کسی باید اینان را نمایندگی کند؟
این بازیگر مصری تاکید کرد: در کارهای هنری ام رضای خداوند و رسولش را در نظر نگرفته بودم. همه پولی که در آن زمان و از راه بازیگری بدست آورده ام حرام است. اعتراف به خطا عیب نیست، چیزی که بر باطل بنا شده باشد خودش هم باطل است. بنابر این همه اموالی که از کارهای به اصطلاح هنری خود که خارج از چارچوب قواعد مذهبی و شرعی بدست آورده ام حرام است، چرا که اساسا بازی کردن من در این صحنه ها و این اعمال خارج از چارچوبی بوده که خداوند برای بندگانش معین کرده است.
امیدوارم خداوند با این کار مرا ببخشد چرا که من از روی نا آگاهی به مسائل شرعی این کارها را انجام میدادم . اگرچه اعتراف میکنم که این توجیه خوبی نیست چرا که من به اندازه کافی تلاش نکردم تا دین و آیین خود را به خوبی بشناسم. خدا را به خاطر آگاهی دینی که اکنون به آن رسیده ام شکر می کنم. این نکته را هم باید بگویم که البته هنر و بازیگری فی نفسه حرام نیست به شرطی که از حدود شرعی که ما بطور فطری برای آن آفریده شده ایم تجاوز نکند.
وی که تالار آرایشی به نام «صبایا» دارد در خصوص لزوم حفظ حجاب زنان در این مکان می گوید: طرح من قرار دادن پوشش برای موی زنان در حریم خودم است. بنابراین مسلمانان غیر محجبه و هرکسی که حجاب را رعایت نکند اجازه ورود به آن را نخواهند داشت. این کار از روی مبنای خالص دینی است. موی آشکار و بی حجاب فتنه است و من نمیتوانم در این گناه آنها را کمک کنم و دختران بی حجاب با آرایش کامل از آنجا خارج شوند و نگاه مردان را به خود جلب کنند.
«حنان ترک» که به تازگی از همسرش جدا شده است، درباره طلاق خود نیز می گوید: همسرش با حجاب او موافق نبوده و او نیز نمی توانسته تمایل شوهرش را بر دستور خداوند مقدم بدارد. «لا طاعه لمخلوق فی معصیه الخالق»

۷۲۰۱۴۵۱۰۵۵۳۰

حنان ترک و شوهر کنونی اش محمود مالک، که فردی است معتقد و اسلام گرا

و می گوید: از آنجا که او نتوانست مرا با حجاب بپذیرد و من هم نمیتوانستم حجاب را کنار بگذارم نتوانستیم به توافق برسیم. بنابر این از هم جداشدیم. نمیدانم چرا مردم نمی خواهند بپذیرند که گذشته من اشتباه بوده است؟ حجاب در زندگی من نقطه عطفی بود.من لذت عبادت و تقرب به خداوند را بدست آورده ام .

همچنین حنان ترک با کمک دیگران بر ای کمک به مردم غزه کاروانی از کمکهای غذایی جمع آوری و ارسال کرده بود که به دلیل شرایط امنیتی به قاهره برگردانده شد.وی می گوید: با توجه به اینکه کاروانهایی از کمکهای مردمی دیگر هم برگردانده شده است امیدواریم این کمکها با همکاری صلیب سرخ به مردم غزه برسد.

images

حنان ترک در غزه پس از ویران شدن بیشتر آن توسط دژخیمان صهیونیستی

حنان ترک چهار فرزند دارد به نام های « یوسف ، آدم ، محمد و مریم»

به امیدروزی که همه خواهران گوهرحقیقی وجودخودرابازیابند. آمین یارب العالمین

کمال آذری – مشاورمدارس شهرستان سردشت
منابع :
۱-تفسیرنور-دکترمصطفی خرم دل
۲- مجله شمیم یاس-دی۱۳۸۰ ، پیش شماره۷
۳- رباعیات ابوالسعیدابوالخیر
۴- سایت های اینترنتی حجاب ، گل عفاف و…
۵- پوستر”گل عفاف “

نمایش بیشتر

کمال آذری

@نویسنده و مترجم و مشاور @ آذزبایجان غربی - سردشت @ شغل : دبیر آموزش وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا