خانواده

خانواده هایمان را در یابیم!

خلاصه ای از کتاب((رسالت خانواده))استفان کاوی—

چند جمله ی زیبا از متن کتاب

*1*هیچ تمدنی دوام نخواهد آورد تا زمانی که اساس و بنیان خانواده در آن تمدن محکم و ریشه دار و توسعه یافته نباشد

*2*بدون مشخص کردن رسالت خانواده انتظار نداشته باشید افراد خانواده شما در هر لحظه هدف وچشم اندازیکسانی در مورد شرایطی که خانواده با آن روبه رو میشود داشته باشد.

*3*قدرت ماموریت خانواده و تعهدی که نسبت به این ماموریت ،و أصولى که برای خود مشخص ساخته اید به شما انرژی و جهت مشخصی خواهد داد.

–مقدمه–
خانواده دارای ابعاد و وجوه مختلفی است.خانواده ی شما می تواند فقط شامل شما وهمسرتان باشد–ممکن است بچه هایی هم داشته باشید–شاید هم در خانواده ای بزرگتر زندگی کنید که خواهران و برادران وممکن است حتی افراد دیگری نیز باشما زندگی کنند.در هر صورت شما هم اکنون دارای یک خانواده هستید
امروزه هر سازمان یا مجموعه ای دارای یک *رسالت،ماموریت و هدف* مشخصی است. ولی متأسفانه تعداد بسیار کمی از خانواده ها،*هدف و رسالت* خانواده ی خود را طراحی و توسعه داده اند. این در حالی است که خانواده،ابتدایی ترین و اصلی ترین نهادی است که در جهان مى تواند وجود داشته باشد.*خانواده*آجرهایی است که بنای جامعه را بالا می برد
اگر هم اکنون سؤال کنید–چه کاری می توانید انجام دهید که بزرگترین تأثیر را بر خانواده شما داشته باشد؟؟
استفان کاوی می گوید:من با اطمینان به شما خواهم گفت : که با اعضای خانواده خود بر روی *مأموریت و رسالت*خانواده کار کنید و آن را شفاف و روشن سازید.

این اصل بزرگ و مهم را در خانواده ی خود به انجام برسانید.کاری که سرنوشت فردی و خانوادگی شما را به کلی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اکنون در این مورد که چرا باید مأموریت خانواده ى خود را مشخص کنیم؟ دراین بحث به* 3*مرحله ی اساسی در طراحی و توسعه ى رسالت خانواده اشاره می کنیم.

مرحله اول:مشخص کنیم که خانوده ی ما چگونه خانواده ای است.

مرحله دوم:مأموریت خانواده ی خود را طراحی کنیم.

مرحله سوم:نسبت به این ماموریت تعهد داشته باشیم.
این مطالبی که آقای استفان کاوی ارائه میدهد در 6 فصل آمده اند که به حول و قوه الهی به صورت خلاصه وار تقدیم حضور نواندیشان صمیمی و گرامی خواهد گردید – – –

 فصل اول :چرا بیانیه ی مأموریت خانواده؟ ؟؟

بگذارید بپرسیم چرا ما باید بیانیه ی مأموریت خانواده ی خود را توسعه دهیم؟ همه ی ما می دانیم که امروز درجهانی آشفته، پیچیده ونامتعادل زندگی می کنیم.نیروهای زیادی در جهان وجود دارند که زندگی خانوادگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند.نیروهایی که مى توانیم آنها را ببینیم و نیروهایی که از چشمان ما پنهان هستند.در شرایط کنونی تصور خانواده ای که در آن عشق اساس و بنیان رابطه ها باشد، بسیار سخت تر از دوران قدیم و چالش انگیزتر از حتى دهه ى گذشته است . نقش ما به عنوان پدر،مادر و یا عضوی از افراد خانواده در جهان امروزی سخت تر و غیر قابل تحمل تر شده است.
دراينجا تجربه های افرادی را بیان می کنیم. تجربه های که چالش ها و آشفتگی های جهان امروز در آن نمایان شده است. *یک نفر مینویسد:من بارها تمامی تلاش و انرژی خود را به کار گرفته ام تا زندگی را به بهترین شکل اداره کنم.

ولی اکنون رابطه ام با همسر و فرزندانم بسیار سرد و بى روح شده است. وچندان از زندگى خود راضی نیستم. پدری می نویسد:

من وهمسرم 2تابچه داریم که همیشه علیه ما شورش میکنند . آنها فقط سبک زندگی خود وارزشهای خودرا قبول دارند.هیچ وقت به خانواده احترام نمی گذارند وارزش های آنرا نمی پذیرند. بایدچکارکنم..؟؟

 خانواده ای می گوید:”بیانیه ى رسالت خانواده، اخیرا خانواده ى ما را نجات داد.

 آنها توضیح داده بودند که چگونه دخترشان با موادمخدر درگیر بوده است وزن و شوهر درحال جداشدن بودند.اما باطراحی و توسعه ماموریت خانواده باصبر واستمرار بر مشکلات فایق آمدند وجهت خانواده ى خود را مشخص کنند. .

*پس وقتی که به اندازه کافی متعهد و پایبند می شویم نتایج لذت بخشی را تجربه می کنیم

*…یکی دیگر می نویسد:بعداز بیانیه ی رسالت خانواده اکنون هنگام صحبت کردن احترام بیشتری به یکدیگر می گذاریم. مهربان تر برخوردمی کنیم…وسبک زندگی ما بهتر شده است. احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مشکلات حتی جامعه داریم.بهتر همدیگر را می فهمیم ودرکنار هم لذت بیشتری می بریم
تلخیص و تهیه :ابراهیم مهرابیان

 

نمایش بیشتر

ابراهیم مهرابیان

مترجم. نویسنده. دعوتگر دینی آذربایجان غربی - پیرانشهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا