اصول

ختنه کردن پسران از نظر علم و سنت نبوی

تحقیقات دانشگاه پزشکی آمریکا ثابت کرده است که ختنه کردن، انسان را50٪ ازمبتلا شدن به بیماری ایدزمحفوظ می کند.

ختنه کردن یکی از سنت های آئین بزرگ اسلام می باشد که پیامبر خدا محمد صلی الله علیه و سلم در چندین فرموده به آن اشاره نموده است ، همان گونه که امام بخاری و مسلم از ابو هریره به نقل از رسول الله روایت کرده است :الفطره خمس:الختان، والا ستحداد، وقص الشارب،وتقلیم الاظافر،ونتف الا بط) یعنی:پنج خصلت و کاراز امور فطری انسان هستند: تراشیدن موی زهار، وختنه کردن،وکوتاه کردن سبیل ها، وکندن موی بغل،وچیدن وگرفتن ناخن ها

ودر جای دیگری می فرماید:(من اسلم فلیختتن)  یعنی:هر کسی که مسلمان است باید ختنه شود

*اهمیت این سنت بزرگ از نظر علم و دانش

تا چند سال قبل مردم آمریکا می پنداشتند که ختنه کردن پسران تنها یک شعار آئینی است ومربوط به مسلمانان و یهودیان می باشد، وحتی پزشکان آمریکا با این نظریه مخالفت می کردند ؛ اما اراده خداوند بر این بود که اهمیت دانش ودرستی این اصل مهم برای تمامی انسان ها آشکار شود

در تحقیقاتی که در ماه 5 سال 1991 میلادی در مجله ی پزشکی پرتیراژ پخش شده نشان داده شده که سالانه در آمریکا یک میلیون پسر ختنه می شوند وخیلی از پزشکانی که قبلا با این سنت بزرگ اسلام دشمنی می کردند حالا از آن حمایت می کنند ومردم را برای انجام دادن ختنه کردن تشویق می کنند.

برای نمونه دکتر (ویرویل)که سرپرست قسمت کودکان در بیمارستان نظامی در واشنگتن است در سال 1990 نوشته است:(من در سال 1975)یکی از سر سختترین کسانی بودم که با عمل ختنه کردن پسران مخالفت می کردم، اما طبق تحقیقاتی که در سال های هشتاد انجام شده است معلوم شد که ختنه کردن از لحاظ جسمی امری لازم و حتی انجام ندادنش انسان را دچار مشکلات مثانه وسست شدن کلیه ها و از کار افتادن وخیلی از بیماریهای دیگردراز مدت می کند ،برای همین است که من یکی از طرفداران سرسخت ختنه کردن پسران می باشم.

دکتر (ویرویل) تنها پزشکی نیست که مردم را برای ختنه کردن پسران دعوت کرده است ،بلکه آکادمی علوم پزشکی آمریکا ؛ بخش کودکان به تمام معنی از نظرات خود پشیمان می شود که در سال 1975 ابراز نموده بود،ودرسال (1989)آشکار ا اعلام می نماید هر پسر بچه ای که تازه به دنیا می آید بایستی ختنه شود، چون ختنه کردن پسران سبب دور شدن آلت تناسلی آنان از بیماری های سرطان می شود.

دکتر (روبسون)در سخنرانی که در سال (1992) ارائه داده است آشکار می سازد که : در میان( 60 هزار)مرد که دچار بیماری سرطان آلت تناسلی شده اند تنها (10نفر) ختنه شده بودند!

دکتر ( کوتشین)هم می گوید: آمار سرطان در میان افرادی که ختنه شده اند صفر است.

دکتر (فینیک)هم در کتابی که در سال (1988)در مورد ختنه کردن پسران انتشار نموده می گوید:بیش از (60)تحقیقات که انجام شده از افزایش ابتلا به بیمارهای سکسی نزد کسانی که ختنه نشده اند خبر می دهد.

بیماری ایدز وختنه کردن پسران:

در سایت BBC از طریق اینترنت در روز(8)ازار (2006)میلادی اشاره به دو تحقیقات شده که بحث از لازم بودن ختنه برای جلوگیری از بیماری ایدز می کند که تا به حال چاره ای برای علاج آن پیدا نشده است.

پزشکان نروژی درخواست می کنند که پسران ختنه شوند، چون ختنه کردن سبب مهمی است برای جلوگیری از بیماری ایدز، سخنگوی کنگره سیزدهم (ایدزی)بین المللي که در جنوب آفریقا (کشور سیاه) برگزار شد ه بود گفت:می توانیم حالت مبتلا شدن به ایدزرااز طریق ختنه کردن پسران به نصف آمار کنونی برسانیم.

طبق تحقیقات جدید ی که صورت گرفته است ختنه کردن پسران، تندرستي و مقاومت افراد را در مقابل باکتری و میکروب زیاد می کند.

دکتر ( روبرت بیلی)از دانشگاه (یلینوا)در شیگا گو می گوید: می توان ختنه کردن پسران را مثل اسلحه ی کشنده به کار برد در مقابل بیماری ایدز و میکروب (HIV)که سبب ایجاد این بیماری می شود . دکتر روبرت بیلی اطمینان دارد که آن قدر مدرک در دست دارد تا بتواند سنت ختنه کردن پسران را به عنوان اسلحه ی کشنده ضد این بیماری خطر ناک به کار برد.

 نامبرده تحقیقاتی را برملت (اللو)در کینیا انجام داده که آمار آنها (3میلیون)نفر می باشد چون پسرانشان ختنه نمی شو ند ؛ آمار مبتلايان به ایدر خیلی بالاست.

خانم (ان بوفی) تحقیق کننده دانشگاه بلژیکی در( انتور ب) بلژیک می گوید:(برای ریشه کن کردن) آمار مبتلايان به ایدر لازم است ختنه کردن پسران در دستور کار قرار گیرد.لذا از پسران تقاضا می نماید که خودشان را ختنه کنند.

باز هم طبق خبر گزاری سایت(BBC )در همان روز ،محققان هندی پی برده اند که انجام دادن ختنه کردن پسران به اندازه (6دفعه)مبتلا شدن به بیماری ایدز را بسیار کاهش می دهد.

 طبق این تحقیقات که در روزنامه (Lahcefلانسیت) پزشکی انتشار شده،آن قسمتی که از سر آلت تناسلی مردان قطع و ختنه می شود محل و مکان اصلی استقرار میکروب (HIV ) می باشد چون سلول هایی دارد که میکروب ها ؛ آن سلول ها را مورد هجوم قرار می دهند.

در این تحقیقات مشخص شده که بیشترین جاهایی که این بیماری در آن انتشار یافته ؛ کشور آفریقا و بخش شرقی وجنوبی آن می باشد، اما قسمت غرب آن به علت اینکه ختنه کردن پسران در آن انجام می شود کمتر دچار این بیماری ها می شوند.

لازم به ذکر است که در این تحقیقات مشخص شده است که در کشور هندوستان بالغ بر (2000) نفر مرد بدلیل ختنخ نشدن به این بیماری ایدز مبتلا شده اند.

والسلام

 مترجم :علی ملازاده

منبع اسلام پیک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا