اصول

داستان حضرت آدم (ع) قسمت دوم

حضرت آدم (ع) قسمت دوم
حضرت آدم و همسرش حوا به عنوان اولین موجودات بشری با شادی وخرمی در بهشت زندگی می نمودند و خوشحال از اینکه هستی پیدا نموده اند و می توانند زندگی کنند و لطف پرودگار شامل حالشان گشته و از جهان عدم وجود به دنیای هستی پا گذاشته اند.
بهشت مکانی بود وصف ناشدنی ؛ با انواع نعمات وخوشی ها؛ بدون کوچکترین ناراحتی ؛ بدون هیچ گونه نیاز برآورده نشده ؛ و چه خوب بود زندگی در میان وسعتی فراوان ار انواع نعمات هستی ؛ ولی شیطان، آن رانده شده از درگاه الهی به علت سجده نبردن به آدم ، عهد و پیمانی بسته بود با پروردگار که آدم و فرزندانش را گمراه کند و از داشتن حق اختیارشان در گزینش امور استفاده وبزرگترین ضربات را برآن ها وارد نماید.
خود را به آدم وحوا نزدیک و از در دوستی درآمد ، ابتدا  در باره گذرانشان پرسید؛ رضایت داشتند از الطاف بیکران خداوند؛ شیطان گفت بهتر است بدانید که شما جاودانه نیستید و فنا و نابودی عاقبت کار شماست!!
به یک دیگر نگاه کردند و به شیطان گفتند چاره در چیست ؟ ابلیس گفت : از میوه درخت آزمون بخورید تا جاودانه شوید! آدم سریع پاسخ داد حاشا از اینکه نافرمانی خدا کنیم؛ خدایمان دستور داده به درخت آزمون نزدیک نشویم؛ زیرا آن درختی است ممنوعه .
آن شیاد از خدا بی خبر گفت : به ذات مقدس پروردگار قسم که من ناصح شما هستم وجز نیکی برای شما چیزی نمی خواهم و چه چیز بهتر از آن که ما در میان این همه نعمات بهشت همگی جاودانه باشیم؟!

حوا وآدم که از سخنان ابلیس متاثر شده بودند به یکدیگر گفتند : او ذات پروردگار را قسم می خورد و با این سوگندش معلوم است او از ناصحان است؛ لذا هر دو دست در دست هم وغافل از فریب شیطان به سوی درخت آزمون رفتند! و شیطان چه آوازهای خوشایندی خواند تا رسیدند به درخت؛خوردند آنچه را که نمی بایست بخورند ؛ کردنند آنچه را که نمی بایست بکنند؛ چیشدند آنچه را که نمی بایست بچشند؛ دیدند آنچه را که نمی بایست ببینند ….

قهقهه شیطان بر افلاک بلند بود و خوشحال از فریب آدم وهمسرش ؛ تازه دانستند که فریب خورده اند ؛ به ناگاه بول و ادرار و آلت های تناسلی خود را مکشوف یافتند؛ بوی نامطبوعی بهشت را فراگرفت و آدم وحوا به هر سو گریزان وفراری از دست خود وبوی بدشان ؛ آرام و قرار نداشتند..
ندای پروردگار طنین انداز شد ؛ ای آدم مگر تو را از درخت آزمون نهی نکردم؟ حال که دستور مرا رعایت نکردی سنت من این است که نافرمانان از دستور را مجازات کنم و در سنت من دگرگونی راه ندارد وحال به دلیل این نافرمانی بایستی بهشت را ترک و بر زمین فرود آیی و سُلاله و فرزندان تو در روی زمین زندگی خواهند نمود و خواهند مرد و بعد در روز موعود همگی شما بر انگیخته خواهید شد . آدمیانی که از دستورات فرستادگان من وآیات همراهشان پیروی کنند اهل هدایت و رستگاری خواهند بود ودوباره به بهشت وارد خواهند شد و در نعمات بی شمار آن جاودانه خواهند بود.
شیطان در کمین فریب دوباره تو و فرزندانت خواهد بود و همیشه آنها را به سوی ممنوعه ها که هیچ سودی برایشان ندارد دعوت می کند و من پروردگار جهانیان شیطان و پیروانش را در آتش دوزخ خواهم انداخت تا در آن جاودانه بمانند.
ای آدم ؛ فرود آی و توبه کن .
آدم و همسرش بر روی زمین سقوط کردند و آدم دست نیایش به سوی پروردگارش بلند نمود و طلب توبه کرد : پروردگارم من با فریبی که خوردم به نفس خود ظلم نمودم ، تو خود از گناه و نا فرمانی من در گذر و خداوند توبه پذیر ورحیم است .
و آدم و همسرش در روی زمین………….

ادامه دارد

سیامند محمودی

بخش اول این مقاله

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا