دعوت اسلامیسیره نبوی

در کنار پیامبر و بر حوض کوثر!

در کنار پیامبر و بر حوض کوثر!

ترجمه: رسول رسولی کیا

پیامبر صلی الله علیه  و سلم شخصی را به عنوان مسئول پاره ای از امور مسلمانان به کار گمارد، یکی از انصار از جا بلند شد و گفت: ای رسول خدا! آیا من را به کار نمی گیری همانگونه که فلانی را به کار گرفتی؟

پیامبر صلی الله علیه و سلم به او فرمود: شما بعد از من شاهد تبعیض خواهید بود، پس صبر و بردباری کنید تا مرا در کنار حوض ملاقات نمایید.

از چیزهای زیبایی که خوانده ام این است که بشر حافی به اتفاق شخص دیگری از راهی عبور کرد، مرد تشنه شد و به بشر گفت: بگذار از این چاه بنوشیم! بشر به او گفت: شکیبایی کن تا به چاه بعدی می رسیم، وقتی بدانجا رسیدند دوباره به وی گفت: صبر کن تا به چاه بعدی برسیم، همواره تعلل می کرد و از او دعوت می کرد که صبوری کند تا به جایی که می خواستند رسیدند، بشر به او گفت: این گونه دنیا با صبوری درهم نوردیده می شود!

اما لُبّ کلام این است که صبر و بردباری کنید تا مرا در کنار حوض ملاقات کنید.

شاید این گویاترین سخنی باشد که در تاریخ بشر در باره استقامت گفته شده است، چه صبر شیرینی و چه استقامت ارزشمندی، همیشه آن را همچون تابلویی مقابل چشمانت قرار بده، هرگاه مصیبتی برایت پیش آمد در آن تامل کن و بدان که دنیا با صبر درهم نوردیده می شود و همه روزگار، شیرین و تلخ آن می گذرد و چیزی در آن باقی نمی ماند جز پاداش فرمانبرداری و گناه نافرمانی از خدا!

اگر شرایط اقتصادیت تنگ شد و کسانی که پیرامون تو هستند رشوه می گرفتند، تو بر اخگر دینت دست بگیر و پیامبر صلی الله علیه و سلم را جلوی چشمانت تصور کن که به تو می گوید: صبر کن تا در کنار حوض کوثر مرا ملاقات خواهی کرد!

اگر به بیماری صعب العلاجی مبتلا شدی، بدان که ناله های بیمار همراه با خشنودی به قدر خدا برابری می کند با تسبیح ذکرکنندگان، و این ها روزهایی است که می گذرد بگیر و پیامبر صلی الله علیه و سلم را جلوی چشمانت تصور کن که به تو می گوید: صبر کن تا در کنار حوض کوثر مرا ملاقات خواهی کرد!

اگر دور تا دور شما حجاب برداشته شد و پدیده زینت نمایی، روزی به بهانه عروس شدن و روزی به بهانه نمایش زیبایی خود افزایش یافت، ایمانت را از دست نده؛ عروس شدن روزی خداست و هر شخص روزی خود را علی رغم این جهان دریافت خواهد نمود؛ پس حجاب خود را محکم نگه دارید و با پاکدامنی خودت را آرایش کنید و پیامبر صلی الله علیه و سلم را جلوی چشمانت تصور کن که به تو می گوید: صبر کن تا در کنار حوض کوثر مرا ملاقات خواهی کرد!

اگر نزدیکترین بستگانتان به شما ظلم کردند و عزیزانتان شما را ترک کردند و در باره شما چیزهایی گفته شد که صحت ندارد بدان که به پیامبر صلی الله علیه و سلم را دروغگو، ساحر و دیوانه نامیدند!

ما کجای این آموزه دینی قرار داریم تا از شر مردم در امان باشیم، به خودتان عزت بدهید که شما مورد ستم قرار گرفته اید و به کسی ستم نکرده اید، به شما افترا شده و شما افترایی نبسته اید و هر گاه احساس دل تنگی کردید پیامبر صلی الله علیه و سلم را جلوی چشمانت تصور کن که به تو می گوید: صبر کن تا در کنار حوض کوثر مرا ملاقات خواهی کرد!

نویسنده: ادهم شرقاوی

از طريق
رسول رسولی کیا
منبع
https://sozimihrab.org/
نمایش بیشتر

رسول رسولی کیا

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا