خانواده

رهنمودهای ویژه خانم های شوهردار!

نصیحت هایی ارزنده برای خانم های شوهردار
1
-یکی از باورهای اشتباه نزدبرخی از زنان،این است که،فکرمی کنند خرج نمودن مال از سوی مردان برای آنها یگانه دلیل دوست داشتن آنان از سوی همسرانشان می باشد طوری که هزینه ی زیاد، نشانه محبت زیاد وهزینه  کم نشانه بی محبتی مردان نسبت بدانهااست.
2
-جای شگفتی است که برخی اززنان در تعاملاتشان با سایر مردم انسان های خردمند و باحوصله وسنجیده ای هستند اما با همسران خویش چنین بنظر نمی رسند.
3
یکی از اشتباهات مکررزنان بد استقبالی ازهمسرشان حین برگشتن به منزل می باشد.
4
-ازجمله اسباب به هیجان آوردن وتحریک نمودن همسران:«نگاه کردن،سخن گفتن،دست زدن و بوی خوش است».
5
-لازم است شعار هرکدام از زوجین درقبال دیگری«نرمش نشان دادن در تعامل با یکدیگرباشد».
6
-از رشک ورزیدن جداً خود داری کن چراکه[حسادت]کلید جدایی وطلاق است.آراستگی را فراموش مکن.عطر وبوی خوش رااز یاد مبرو بدان که خوشبوترین بو،مداومت بروضواست.
7
-یکی از عادات زشت وناپسند نزدبعضی از زنان،این است که هرگاه بایکی از دوستانش بنشیند تمام مسائل ریز ودرشت خانوادگی را برایش تعریف می کند.
8
-غالباً زن از توازن فکری برخوردار نیست(وهمیشه درگمان است که)همسرش یا وی را دوست داردیا از آن بدش می آید ولی هرگاه به این باور رسیدکه همسرش او را نمی پسندد و دوست نمی دارد پس وای بر او و وای برهمسرش.
9
-علت بسیاری ازمشکلات خانوادگی به تقصیر زن و مرد یا یکی از آن دو در عدم تأمین جنبه ی عاطفی وجسمی برمی گردد و این علت، مشکلات زیاد دیگری را نیز ببار می آورد.
10
زن خردمند وفهمیده آنچه را که از دوستانش در مدح وستایش همسرانشان می شنود راست نمی پندارد و همچنین در ردآنچه علیه شوهرش از سوی آنها گفته می شود متأثر نمی گردد چه بسا که صرفاً هدفشان مباهات و فخرفروشی بر وی، یا برانگیختن خشم او براثر رشک ورزیدن برآنها، یا ایجاد دشمنی در میان وی وهمسرش باشد.
11
-یکی از کارشناسان[حوزه خانواده] برای حفاظت از حرارت وگرمی عشق ومحبت، زن ومرد را چنین اندرزمی دهد:
*
به یکدیگر هدیه دهید.
*
تلفنی باهم صحبت کنید.
*
باهم به تفریح وگردش بروید.
12
-زندگی خانوادگی نیاز مبرمی به صبر،حکمت،تحمل،وفا وعشق واعتماد زن ومرد درقبال یکدیگر دارد و اینکه اگر خطایی سرزد آن را در سایه ی دستورات اسلام علاج نمایند.
13-اکثرخانم ها از غایب شدن زیاد شوهرانشان از خانه گلایه مندند وحال آنکه فراموش نموده اندکه خودشان سبب اصلی این کارهستندچرا که منزل را به پاره ای از آتش تبدیل نموده اند که مرد نمی خواهد زیاد در آن بماند.

منبع: سایت یاله من دین

ترجمه:اسمعیل ابراهیمیان 20/9/93

 

نمایش بیشتر

اسماعیل ابراهیمیان

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ فعال دینی و دعوتگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا