تاریخ

زمانی که نام مبارک « محمد » صهیونیست ها را به لرزه در می آورد

زمانی که  نام مبارک « محمد » صهیونیست ها را به لرزه در می آورد


 

 

رژیم صهیوینستی پس از انتشار فهرستی از رایج ترین نام های متولدین یهودیان در فلسطین اشغالی، اقدام به حذف نام محمد و احمد از این فهرست کرد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل اعلام کرد: نام «محمد» نامی است که بیش از نام های دیگر برای متولدین در فلسطین اشغالی(اسرائیل) طی امسال گذاشته وضع شده است و بیش از هرنام دیگری در اراضی اشغالی رواج دارد.

این روزنامه نوشت: این مسئله باعث شد که مقامات رسمی در رژیم صهیوینستی تلاش کردند تا آن را در فهرست سالیانه رسمی خود حذف کنند.

دیلی میل نوشت: نام «احمد» در رتبه نهم نامگذاری ها بین متولدین ذکور- پسر – در فلسطین اشغالی قرار دارد و  اداره اسکان و مهاجرت در رژیم صهیونیستی این هفته ، فهرستی از ۱۰ نام دختر و پسر که بیشترین محبوبیت را میان خانواده یهودی در فلسطین اشغالی دارد و امسال برای فرزندان خود نامگذاری کردند، منتشر کردند که نام محمد در صدر این فهرست قرار دارد و نام احمد در رتبه نهم است.

این روزنامه می افزاید: مقامات صهیونیستی پس از حذف اسامی محمد و احمد مدعی شده اند که رایج ترین اسامی در ۱۲ ماه گذشته یوسف، دانیال، اوری، ایتای، عمر، ادم، نعوم، ارییل، ایتان، دیوید بوده است و نکته جالب این است که مقامات صهیونیستی ، در این بیانیه هیچ ذکری از نام های عربی ننموده و بلکه آن ها را حذف کرده اند.

روزنامه لیبرالی «هاآرتص» از مقامات صهیونیستی به خاطر حذف اسامی عربی از فهرست رسمی و منتشر شدن انتقاد و تاکید کرد: اسامی عربی از جمله محمد که بیشترین محبوبیت را در میان ساکنان فلسطین اشغالی دارد چرا باید در لیست منتشره نباشد ؟.

پس از انتقاد های فراوان نسبت به این جریان، اداره اسکان و مهاجرت اسرائیل گفت: با این کارقصد تحریف حقایق را نداشته و توطئه ای برای مخفی کردن عمدی اطلاعات نبوده است – بلکه اشتباهی نام محمد از لیست حذف شده است !!.

مقامات صهیونیستی سال گذشته نیز اسامی عبری را منتشر کرده بودند و از ذکر واقعیت برای مردمشان امتناع ورزیده بودند !
منبع: خبرگزاری شبستان

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا