تاریخشخصیت ها

زندگینامه زین الدین زیدان – فوتبالیست

بیوگرافی زین الدین زیدان,زندگی نامه فوتبالی زین الدین زیدان,زندگینامه زین الدین زیدانبیوگرافی زین الدین زیدان (زندگینامه ورزشکاران)
در زندگی نامه فوتبالی زین الدین زیدان اینگونه آمده است که : زین الدین زیدان در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۷۲ در مارسی فرانسه متولد شد. پدر و مادر او یک زوج مهاجر الجزایری و مسلمان بودند و آنها در یک منطقه مهاجرنشین فرانسه به نام کاستیل زندگی سکونت داشتند.زین الدین زیدان از خیابان‌ های مارسی خیلی زود جذب باشگاه یواس سن هنری فرانسه شد و بعد از گذراندن دوره‌ ای در آکادمی المپیک توسط ژان وارود برای بازی در باشگاه کن انتخاب شد.

به علت استعداد فوق العاده، زیدان در کن ماندنی شد و ۶۱ بازی در لیگ فرانسه برای این تیم انجام داد. در سال ۱۹۹۲ به بوردو رفت و دوران موفقیتش در این تیم را آغاز کرد و به هواداران بوردو به او لقب زیزو دادند.

پس از ۲ سال زین الدین زیدان به تیم ملی دعوت شد و در ۱۷ آگوست ۱۹۹۴ در برابر جمهوری چک اولین بازی ملی خود را انجام داد. زیدان در دقیقه ۶۳ هنگامی که فرانسه ۲ بر صفر عقب بود وارد زمین شد و با به ثمر رساندن ۲ گل بازی را به تساوی کشاند.

زین الدین زیدان چون ملیت فرانسوی الجزایری داشت می‌ توانست برای الجزایر هم بازی کند، اما عبدالحمید کرمالی مربی الجزایر او را به تیم ملی دعوت نکرد. وی معتقد بود زیدان بازیکن سریعی نیست و زیزو فرانسه را برگزید.

امه ژاکه مربی وقت فرانسه به او اعتماد کرد و در جام ملت‌ های اروپا در سال ۱۹۹۶ پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی را به وی داد و با وجود او و ژورکایف روی نام کانتونا و ژینولا خط قرمز کشید. در جام ملت‌ ها، فرانسه در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب جمهوری چک شد و حذف شد.

پس از این رقابت‌ ها‌، زین الدین زیدان به تورین رفت تا در یوونتوس بازی کند. یوونتوس در ۲ فصل پیاپی به فینال جام باشگاه‌ های اروپا رسید ولی در هر دو دوره مغلوب شد.

سال ۱۹۹۸ فرانسه که میزبان جام جهانی بود انتظار قهرمانی را می کشید. در جام جهانی زیدان و فرانسه دو بازی اول را به راحتی پشت سر گذاشتند، البته زیزو در بازی مقابل عربستان در دقیقه ۷۰ اخراج شد.

عکسی زین الدین زیدان

بیوگرافی زین الدین زیدان,زندگی نامه فوتبالی زین الدین زیدان,زندگینامه زین الدین زیدان

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا