اخلاق و تزکیهجوانان

سخنی دلسوزانه با دختران و پسران جوان!

سخنی با جوانان

نصیحت انسان های گناهکار

(چادرسیاه برسر کنید)

 دخترمسلمان تا وقتی که با چادر و روسری خود را پوشانده و حجاب اسلامی را رعایت می‌کند فرشتگان از او حیا می‌کنند اما همین دخترمسلمان با پوشیدن لباس های تنگ و نازک و استفاده از زیورالات و نشان دادن آنها به نامحرم سرش را بالاتر از کوه های هیمالایا بالا برده و با تقلید کورکورانه از غیرمسلمانان به گونه‌ای در کوچه و بازارها با ناز و عشوه راه می‌رود و فکر می‌کند همچون او را خدا نیافریده است.اما این کار خطرناک است که به خاطر نحوست و زشتی آن آسمان ها می خواهند فرو ریزند وزمین به رانش درآید وهمگان را از صفحه هستی نابود کند و تمام کره خاکی را با آتش فرا گیری خاکستر بگرداند .

 آنچه دنیا و مسلمانان را به کام نیستی می کشاند غفلت از علماء و رهبران برجسته دینی است، چرا که علما به وقت اقدام برای نابودی کارهای زیانبار نمی کنند بعضی از کارهای ناجایز عوام را رنگ توجیه و نیاز عصر می دانند ، سینما رفتن  واختلاط مرد و زن را در پارک تفریح می پندارند! بدین منظور است که عموم مردم در انجام گناه جرأت بیشتری پیدا می کنند !

اگر واقعا علماء با این نوع منکرات قاطعانه برخورد می‌کردند و این مفاسد را در نطفه خفه می کردند هرگز شاهد چنین فجایع مرگباری نمی‌شدیم.

 فیلم های مستهجن در خانه ها امری عادی تلقی می‌شود ، لباس‌های تنگ و نازک ، مد روز به شمار می‌آیند و اگر رحمت بی انتهای خداوند نمی بود جهان با صاعقه های آسمانی در آتش ویرانگر می‌سوخت . اگر رحمت خداوند  نمی‌بود مردان و زنان رقاصه هم اکنون در زمین فرو می رفتند اما بنازم به رحمت کردگار که چقدر ستار العیوب و غفار الذنوب است. از همه گناهان که عذاب او را دعوت می دهند باز هم به بندگانش فرصت و مهلت می‌دهد و پرده بر گناهان می کشد.

 برادران مسلمان؛ این چیزها خنده آور نیستند که ما آنها را به باد مسخره گرفته و می خندیم این چیزها گریه آور هستند و باید برای این گونه حوادث زار زار گریه کنیم که خداوند به جوش آید و زمین را از لحاظ فساد و معیشت پاک بنماید، امروزه ایمانمان به یغما و تاراج رفته است اما با بی اعتنایی به رخ خود نمی آوریم!

 اگر از کسی کوچکترین چیزی گم شود خواب و آسایشش از بین‌می رود ؛ ماشین و اتومبیل کسی اگر گم شود مراسم عید و عروسی برایش ناخوشایند می شود و در گوشه ای تنها می‌نشیند و برای یافتن آن فکر می‌کند

 اما وای حسرت و بدبختی که ایمان و سرمایه هر دو جهان مان به تاراج رفته و ما خبر نداریم و یا خود را به بی خبری زده و به بیراهه می‌رویم! ایمان سرمایه است که انبیاء و اولیاء و بندگان خاص خدا برای استحکام و فراگیر شدن آن در جهان رنج ها و مشقت های خونباری را متحمل شده‌اند تا آنکه به وسیله ایمان به سر منزل مقصود و به فلاح و رستگاری رسیده‌اند.

 به چه می خندید؟!

 ما باید به چه چیزی بخندیم و به چه چیزهایی دل خوش کنیم؟

 سرمایه و نیروی ایمان را بر باد داده ایم و تیشه به ریشه ایمان مان زده ایم

 چه چیزی ایمان را از بین می برد؟!

 شراب نوشیدیم و ایمان مان از بین رفت. رشوه دادیم و خوردیم پس ایمان مان از بین رفت.  با انجام معاملات بر حسب و پایه دروغ و به دست آوردن مال حرام ایمان از بین رفت . غیبت کردیم پس ایمان از بین رفت . دشنام دادیم و ایمان از بین رفت . سخن‌چینی کردیم و ایمان مان از بین رفت . تکبر و غرور در دل مان آمد و ایمان از بین رفت.زنان را با حرف های عاشفانه فریب دادیم و ازآن ها گذشتیم پس ایمان ازبین رفت. محبت و دوستی دنیا در دل مان پدیدار شد و ایمان از بین رفت.  در کوچه و بازار در ملاءعام به یکدیگر فحش دادیم و ایمان از بین رفت  ..

بر کدام کارهای مسلمانان گریه کنیم؟ در زندگی کوتاهی و غفلت نفوذ کرده است و ماده معنویت را از بین برده است. کجای این زخم را مرهم نهیم که تمام وجود آن زخم است؟  چگونه مسلمانان را متوجه هدف و سرنوشت زندگی آنها بکنیم ؟ ما با سرمایه و اعضای وجودمان تیشه بر ریشه ایمان می زنیم؛ ایمان را از دست داده ایم با چه رویی در پیشگاه ذات اقدس حاضر می گردیم؟ خداوند روز عید را روز جشن شادی قرار داده است؛ روز عید روز تشکر و قدردانی از نعمت های بی انتهای پروردگار است اما متاسفانه ما با انجام منکرات و کارهای خلاف شرع چگونه نعمت های خدا را ضایع می کنیم؟

(بخاطر خدا برای قبر، خود را آماده کنید.)

 به خاطر خدا گناه و معصیت را ترک کنیم .. معلوم نیست زندگی کجا و در چه وضعیتی ما را تنها بگذارد؟ معلوم نیست آینده چگونه رقم بخورد؟ و خاتمه زندگی چگونه باشد؟

 برادران و خواهران مسلمان ، به خاطر خدایی که این احسانات و انعامات  را در حق ما روا داشته از گناه ومعصیت  دست برداریم.  به خاطر خدایی که ما را آفریده است به خاطر خدایی که ما را انسان و اشرف مخلوقات قرار داده است؛ به خاطر خدایی که ما را مسلمان قرار داده است و به خاطر خدایی که به ما توفیق روزه گرفتن داده است ، خدایی که روزه‌داران هر لحظه با نگاه رحمت می نگرد خدایی که فرشتگان را به زمین می‌فرستد تا برای بندگان صالح و نیکو دعای مغفرت کنند ، به خاطر خدا توبه  کنید.

 تا کی نفس و شیطان را از خود راضی می کنیم؟ و پروردگار را ناراضی! تا چه وقت این زبان شیوا و شیرین سخن خواهد بود؛ تا چه هنگام چشم ما کارهای خلاف و ناچیز را نظاره می‌کنند؟ قدم ها تا چه زمان به سوی گناه و معیصت می‌روند؟ تا چه وقت از راه سود وربا  سرمایه جمع می کنیم و برای چه کسی؟

 تاچه هنگام از محافل رقص و پایکوبی لذت می بریم ؟تا کی بازار دروغ را گرم نگه می داریم؟ آیا مردن به سراغمان نمی آید ؟آیا مرگ به ما فرصت و مهلت می دهد؟ آیا خداوند نظام مرگ و میر را از بین برده و آن را منسوخ کرده است؟ آیاعزرائیل ما را نمی بیند؟ آیا با مردن چراغ زندگی خاموش نمیشود؟! فرشتگان ما را نمی‌بینند و ازاعمال ما بی‌خبرند بیایید بر خود رحم کنیم. بزرگترین دشمن تو در کنارت  ایستاده و همه جا همراه توست؛اودر سینه ات پنهان گشته است..

 به خاطر خدا دشمن را بشناسیم و درصدد نابودی آن برآیید. شیطان دشمن ماست لذا او را دشمن بدانیم. با ناامید کردن شیطان خدا و رسول از من و شما راضی می شود .نفس و شیطان من و شما را به سوی جهنم و پرتگاه هلاکت سوق می‌دهد افسار مان را به دست شیطان ندهیم که ما را به هر سو ببرد.

با آتش بازی نکنیم  و آن را در دست نگیریم. از روی آتش رد شویم و ذره‌ای از آن را در دستمان قرار بدهیم. آیا تحمل آن را داریم؟ ما که تحمل گرمای بخاری را نداریم چگونه آتش جهنم را که ۷۰ برابر آتش دنیاست تحمل می کنیم؟ ما در روزهای گرم تابستان تاب بیرون رفتن را نداریم چگونه می توانیم تا ابد درجهنم بمانیم؟ در تابستان تحمل ماندن در مساجد را نداریم نمازها را به صورت مختصر و کوتاه به پایان می رسانیم و از آنجا فرار میکنیم. روز قیامت و روز های داغ و گرم جهنم را چگونه تحمل می کنیم؟ آن روز خیلی نزدیک است و خواهد رسید به یاد داشته باشیم که مرگ آمدنی است پس آن را فراموش نکنیم و برای آن آمادگی کامل داشته باشیم.

(ازامروز برای رهایی ازگرمای جهنم فکری کنیم)

 فاصله خورشید از زمین ۹۳ میلیون مایل می باشد ۲۰۰ میلیون مایل در زمین فرو می‌رود 45میلیون مایلی زمین قرار بگیرد تمام کره خاکی تبدیل به بخار می شود وآن گاه به صورت هوا در فضا پراکنده می‌شود آن روز چه روزی خواهد بود ؟که لباسی بر تن نیست ؟! کلاهی برسر نیست همه لخت و عریان می باشند مرد و ‌زن همه و همه برهنه خواهند بود. آن وقت فاصله خورشید از انسان‌ها ۹۰ میلیون میل و یا ۵۰ هزار میل نیست بلکه فاصله آن  یک ذراع خواهد بود.

(انی لکم ناصح امین)

 برادران مسلمان وخواهران مسلمان ، من برای شما ناصح امین و دلسوزی هستم و عاجزانه از شما می خواهم که راه را به بیراهه نروید از رفتن به سوی گناه و معیصت باز آیید و به طرف توبه بشتابید. امروز اگر دمای هوا مقداری افزایش یابد مردم چه حالی خواهند داشت هرکس به اندازه توان خود سعی و تلاش می‌کند تا خود را از گرما حفاظت کند انسان های بی بضاعت به سوی سایه درختان پناه می‌برند انسان های متوسط از کولر و پنکه استفاده می‌کنند و قشر توانمند و ثروتمند در کاخ ها به سر می‌برند و از گرما و سرما هرگز با خبر نمی شوند. کارخانه های یخ سازی فعالیتشان چند برابر می‌شود آن روز چه روزی خواهد بود که خورشید در یک مایلی ما قرار دارد و لباسی بر تن نیست حرارت خورشید در آن روز ۲۷ میلیون سانتیگراد می باشد و این درحالی است که آهن در حرارت ۱۳۰۰ سانتی گرادی ذوب می‌شود و در حرارت ۱۵۳۰ سانتی گرادی خاک تبدیل به بلور می گردد. خورشید فاصله‌ای با انسان ها ندارد و یک مایلی سر قرار دارد و در آنجاجز سایه عرش الهی وجود ندارد برای آن روزخ فکری بکنیم و قدم های موثری برداریم.

(ومن الله التوفیق)

نویسنده :سمیه آرمند

از طريق
سمیه آرمند
منبع
https://sozimihrab.org/
نمایش بیشتر

سمیه آرمند

استان آذربایجان غربی - مهاباد مترجم فعال دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا