تاریخ

عوامل دهگانه ثابت ماندن بر اعمال خیر پس از رمضان

ده عامل برای ثابت ماندن براعمال خیر بعد از ماه مبارک رمضان

برادران بزرگوارو خواهران عزیز

این مطلب را به شما عزیزان تقدیم و عرضه می کنم تا بتوانید بعد از ماه مبارک رمضان نیز به مانند همین ماه در کارهای خیر و اعمال صالح ثابت قدم باشید .

  • 1- ابتدا و قبل از هر چیز برای هدایت و ثابت قدم بودن در این راه و وادی از ذات مقدس حق تعالی طلب استعانت کنیم ، خداوند حق تعالی کسانی را را از او طلب علم و هدایت می کنند مورد تحسین خود قرار می دهد ” رَبَنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَإِژْ هَدَیْتَنَاۆهَبْ ڵنَامِنْ ڵدُنْکَ رَحْمَەًإِنَکَ ڕَنْتَ الْۆهَابُ. ای پروردگار ما ، از آن پس که ما را هدايت کرده ای ، دلهای ما را به باطل متمايل مساز ، و رحمت خود را بر ما ارزانی دار ، که تو بخشاينده ای

 

  • -2 حضور در محافل بزرگان و مردان اهل دین و مصربودن وماندن درگروه های ذکر و مکان هایی که مطالب دینی و با ارزش و مفیدی در آن ارائه می دهند.

3- تلاش کردن و شناخت پیداکردن درباره ی زندگی مردان بزرگ واهل دین ازراه خواندن زندگی نامه وگوش کردن به کاست ها و سی دی های صوتی که زندگانی این مردان بزرگ را مورد بررسی قرار می دهد که این نیز زمینه ای است تا انسان درونی آماده و آرام داشته باشد.

4- به طور مستمر گوش دادن به سی دی و کاست های دینی تاثیر گذار مانند: سخنرانی ها و پندآموزی ها و گاهاً مراجعه به استودیوها

5- هوشیار و و ثابت باشیم برای اداکردن عبادت ها و فرض ها مانند نمازخواندن، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و… چون درانجام دادن فرض ها پاداش بزرگی وجوددارد.

6-  تلاش کردن برای انجام دادن نمازهای سنت هرچند کم هم باشد برای داشتن درونی آرام بهتر است.

طبق فرموده ی پیامبر(ص) محبوب ترین کارنزدخدای منان ثابت ماندن برروی کارهای خیر است هرچندکم باشد.

7- شروع کردن به حفظ قرآن و ثابت ماندن براین کار و خواندن حفظیات در نمازهای فرض و سنت.

8- یادکردن زیاد خدای سبحان و طلب استغفار از او  این نیز امری آسان و قابل اجرا می باشد ولی سودی بسیاردارد و باعث افزایش ایمان و قوت قلب می شود.

9- دورشدن از تمام کارهایی که باعث فساد دل وضعیف شدن ایمان می شود مانند:دوستی باآدم های بد، به تلویزیون – فیلم های ناجور-  نگاه کردن وگوش دادن به آهنگ و کلیپ های بی هوده که متاسفانه درحال حاضر به بخش اصلی کانال ها مبدل شده اند و یا خواندن کتاب ها و مجلاتی که غیر از ضرر هیچ سودی ندارند.

10- در پایان به توبه کردن و بازگشت و طلب استغفار بلافاصله بعد از انجام گناه تو را توصیه می کنم .توبه ای نصوح که هیچ تکرار و بازگشتی به سوی گناه نداشته باشد.چون خداوندحق تعالی توبه و بازگشت بندگان را بسیار دوست دارد .

خواهروبرادرعزیزم

ازآن دسته کسانی نباش که خداوند حق تعالی را نمی شناسند جزدرماه رمضان. سلف صالح درباره ی کسانی که تنها درماه رمضان خداپرستی می کنند می گویند:(بدترین قوم کسانی هستند که خدا را نمی شناسند جز دررمضان )

خدا یاورتون باشد تا رمضانی دیگر…… به امید سلامتی و استقامت در راه این دین مقدس و مبارک.

 

سەرچاوە : islam online

 

نویسنده : سایە فارس

ترجمه : مهناز حیدری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا