اندیشهخبرها،نظرهاسیاسی

فرانسە مهد دموکراسـی!!!

فرانسە مهد دموکراسـی!!!

نویسنده: پوریا ویسی

قبل از بیان واقعه اخیر در فرانسه نکتەای را متذکر می شوم، که تفاوت قائل شدن بین دو مولفه حقیقت و واقعیت استY  حقیقت از کلمه (حق) که معیار است و اصل و ریشه موضوع است، اما واقعیت از (وقع) چیزی که در واقع اجرا می شود و معیار نیست. بنده از عملکردهای نادرست مسلمانان دفاع نمی کنم بلکه از حقانیت اسلام دفاع می کنم.

اولا لازم است که تعریف دقیقی از کلمه تروریست(Terreur) که به معنای هراس افکنی است داشته باشیم
(داریوش آشوری ،دانشنامه سیاسی،ص ۹۹)

ترور به معنای حالت و یا احساس ترس دسته جمعی گفته می شود که خشونت موجب آن است.
(آلن بیرو،فرهنگ علوم احتماعی،ص ۴۲۶)

 دیدگاه ما نسبت به کلمه تروریست چیست؟

توهین کردن به پیامبر (ص) آزادی بیان نیست بلکه آزادی توهین است که ما مسلمانان آزادی بیان و نقد کردن را محکوم نمی‌کنیم بلکه آزادی توهین کردن به مقدسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان است و جریحه دار کردن باور آنهاست، پس توهین کردن و مسخره کردن آزادی بیان نیست.
پس، از کسانی که با توهین کردن به پیامبر اکرم (ص) توسط فرانسه مشکل ندارند چند سوال می‌پرسیم ؟

الف) تمام دنیا عکس العمل آن جوان چچنی که اقدام به قتل آن معلم کرد که عکس های توهین آمیز را در کلاس به دانش آموزانش نشان داده بود را تقبیح کردند اما سؤال این است  چرا کسی به تقبیح عمل معلم نمی پردازد؟!

ب) چرا کسی از جنایات فرانسویان در حق مسلمانان نمی گوید؟ آیا فرهنگ شوم استعماری در سال های نه چندان دور و سلاخی کردن یک مسلمان در جزایر هیچ توجیهی دارد؟ از کجا معلوم همین تاریخ ننگین در حماسی کردن جوان چچنی نقش نداشته است؟!

پ) این جوان بعد از کشتن معلمش را در حالی که سلاح سرد (چاقو) بدست داشت توسط مأموران کشته شد ، سؤال این است در حالی که می‌توانستند آن جوان را خلع سلاح کنند پس چرا او را به قتل رساندند؟!

ت) از کجا معلوم که فرانسه برای محکوم کردن اسلام و ترویج ( اسلام فوبیا) اسلام هراسی این سناریو را طراحی نکرده است؟!

ث) بالفرض این جوان مسلمان احساساتی عمل کرده است پس چرا فرانسه کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را بر ساختمان های داخل شهر آویزان و برای محافظت از آویزان کنندگان عکس های توهین آمیز در اطراف آن ساختمان ها گارد ملی مستقر کرد؟!

ج) اگر یک جوان مسیحی یا یهودی در یک کشور اسلامی مشابه آ« جوان چچنی رفتار می کرد  و توسط پلیس های مسلمان کشته می شد واکنش رسانه های بین المللی و افکار عمومی جهان چه می بود؟!

اگر چه ابهامات زیادی در موضوع وجود دارد که باید روشن شود ولی باز نباید احساساتی تصمیم گرفت و با رفتار و عکس العمل نادرست خود بیشتر دشمنان اسلام را تحریک کنیم، بلکه باید بطور صحیح از خط قرمز مسلمانان که پیامبر اکرم(ص) است دفاع کنیم و این دفاع فقط با حرف زدن نیست بلکه بزرگترین دفاع، دفاع عملی است که مسلمان از این وقایع درس بگیرند و متحد شوند و از تفرقه بپرهیزند که وسیله ای برای سوء استفاده و ابزاری برای تیشه زدن دشمنان اسلام به اسلام و مسلمانان است و مسلمانان بیشتر به سرچشمه اصلی (قرآن و سنت) مراجعه کنند و سیره پیامبر اکرم ( ص) را در زندگی خود تطبیق کنند که سعادتمندی دنیا و آخرت است.

همچنان که قرآن می‌فرماید: ( و من یطیع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما) و هر کس از خدا و رسولش اطاعت کند براستی که سعادتمند و پیروز شد.

در این نوشته به برخی از جنایت های تاسف بار کشورهایی که ادعای دموکراسی و برابری و عدالت و لیبرالیسم و آزادی بیان و …. دارند، نسبت به مسلمانان را مطرح می کنیم تا معلوم شود که مسلمانان امروزه مظلوم، واقع شده اند…
۱) در چینِ کمونیست، مسلمانان ایغور تحت شدید ترین شکنجەهای روحی هستند. (تایم،۲۵نوامبر،۲۰۱۹)

۲) در میانمارِ بودایی، مسلمان های روهینگیایی تحت شدیدترین شکنجەها و در معرض کشتارهای دسته جمعی هستند. ( گاردین،۱۸سپتامبر،۲۰۱۸)

۳) در هندوستان هندو، مسلمان ها تحت فشار و شکنجه هستند. ( ایندپندنت ،۲۸فوریه،۲۰۲۰)

۴) سال ۱۹۹۵ م صرب ها در سربرنیتسا ۸۰۰۰ مسلمان را در یک هفته کشتند. (سکای نیوز ،۱۱جولای،۲۰۲۰)

۵) در سال ۱۹۴۵م فرانسوی ها ۴۵ هزار زن و مرد مسلمان را در شهر سیف الجزایر از دم تیغ گذراندند. ( واشنگتن،۲۹ژانویه ،۲۰۲۰)

۶) در سال ۱۹۶۲ م شبهه نظامیان افراطی مسیحی با حمایت اسرائیل در زمان نخست وزیری شارون ۱۷۰۰ مسلمان را در دو روز در اردوگاه میرا قتل عام کردند. (ایندپیندنت،۱۵سپتامبر،۲۰۱۲)

۷) در سال ۲۰۱۹م یک جوان مسیحی در نیوزلند وارد مسجدی میشود و ۵۱ مسلمان را می کشد. (رویترز ،۱۶مارس،۲۰۱۹)

۸) از قرن ۱۳ تا ۱۷م حدودا ۹ میلیون مسلمان را به قتل رساندند.( محاکمة تفتیش،ص۵۰۰)

۹) فرانسه برای ادامه استعمار و استثمار در الجزایر قهرمانان اسلامی ما با ۶۰۰۰۰۰ نفر سرباز که در آنجا دارد، طبق منابع یک میلیون مسلمان را کشتند.

و نمونەهایی از قتل عام های بشری در غرب برای مثال:

۱) ژوزف ستالین رهبر کمونیستی شوروی و اعدام بیش از ۹ میلیون انسان، تبعید دسته جمعی ۱/۷ میلیون انسان، قتل عام ۱۰ میلیون کشاورز اکراینی بخاطر کشاورزی سرمایه داری.

۲) مائو تسه تونگ، رهبر جمهوری خلق چین که بخاطر قحطی های ساختگی و سیاست های اقتصادی بیش از ۳۸ میلیون انسان جان باختند.

۳) پل پوت، رهبر خمرهای سرخ کامبوج به سبب تفکر الحادی خود یک چهارم مردم کامبوج(دو میلیون) را قتل عام کرد.

۴) هیتلر، ۲۰ میلیون انسان را قتل عام کرد.

۵) قتل ۴ میلیون نفر در بوتان یا کشتار ۶۳ میلیون میان شوروی و اروپا، یا جنگ جهانی اول با ۳۷ میلیون کشته به ۳۸ نوع کشتار که هیچ کدام از این قتل عام ها ریشه مذهبی نداشته است بلکه امپریالیست ( توسعه خواهی استعمار) بوده است.

با همه این صغرا و کبراهای فوق آیا اسلام تروریست است یا غرب؟!!!

پوریا ویسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا