تاریخ

قرآن جعلی با 77 سوره

قرآن قرن بیست و یکم با 77 سوره

“فرقان‌الحق” نسخه‌ای جعلی از قرآن است که در آمریکا چاپ شده‌است.
خبرگزاری ایکنا گزارش می‌دهد: به تازگی‌نسخه‌ای تحریف شده از قرآن به نام(الفرقان‌الحق) (The Truefurgan) در کویت‌توزیع شده که قرآن قرن بیست و یکم خوانده‌شده‌است. کتاب(فرقان‌الحق) به شخصی به نام(مصطفی‌الهام) منسوب شده‌است و توسط فردی به نام “المهدی” به انگلیسی ترجمه شده‌است.

گفتنی است، این کتاب توسط اعراب مسیحی‌مقیم آمریکا منتشر شده‌است و صفحه متن عربی وترجمه انگلیسی آن در مقابل هم قرار دارند.

 این‌کتاب توسط دو شرکت انتشاراتی آمریکا به نام‌های Winepress,Omegaدر سال 2001 میلادی چاپ شده وشامل ۷۷ سوره از جمله سوره‌هایی به نام‌ الفاتحه، الجنه و الانجیل است و بسیاری از عقایداسلامی در آن مردود شمرده شده‌ یا وارونه ‌جلوه داده شده‌است.

این به اصطلاح قرآن  ۳۶۶صفحه‌ای که به زبان‌های انگلیسی و عربی چاپ ومنتشر شده‌است در مدارس خصوصی کویت دردسترس دانش‌آموزان قرار گرفته‌است.
گفتنی است در این کتاب به جای‌ “بسم‌الله الرحمن الرحیم” در ابتدای سوره (بسم‌ا…) آمده که در برگیرنده عقاید مسیحیان درمورد تثلیث است.

 در مقدمه این کتاب چنین آمده‌است: (تقدیم‌به ملت عرب و همه مسلمانان جهان، در عمق ‌وجود هر انسانی اشتیاق فراوان برای رسیدن به ‌ایمان حقیقی، آرامش درونی، آزادی معنوی و زندگی ابدی وجود دارد ، این متن (کتاب‌فرقان‌الحق) می‌تواند به اشتیاق سمت و سو ببخشد.

پایگاه اینترنتی آمازون که آخرین ‌عناوین کتاب‌ها در موضوعات مختلف را به فروش‌می‌رساند به تبلیغ این کتاب پرداخته‌است و آن را قرآنی نوشته شده به شیوه جدید و منحصر به‌فرد خوانده ‌است.
موارد زیر گوشه ای از تحریفات و در واقع ساخته‌های بیان شده در این کتاب است(1)
*بسم الأب الكلمة الروح الإله الأوحد… مثلث التوحید..موحد التثلیث ما تعدد.
سپس با سوره فاتحه روبرو خواهیم شد كه در واقع تقلیدی است از قرآن جهت فریبكاری و به دنبال آن سوره های نور سپس سلام و غیره..
همچنین در سوره ساختگی “سلام” كه دستكاری در آیات قرآن می باشد و تلفیق آن به نحوی است كه مطابق با اهداف مؤلفان این كتاب است، به چنین دروغ پردازی هایی بر می خوریم:
و الذین اشتروا الضلالة و أكرهوا عبادنا بالسیف لیكفروا بالحق و یؤمنوا بالباطل أولئك هم أعداء الدین القیم و أعداء عبادنا المؤمنین.”
“و كسانی كه گمراهی را برای خویشتن خریده و بندگانمان را با شمشیر مجبور كرده اند تا به حق كفر ورزند و به باطل ایمان بیاورند اینان دشمنان دین استوار و دشمنان بندگان مؤمن ما هستند.”
و در همین سوره بر خداوند دروغ بسته شده كه:
“یا ایها الناس لقد كنتم أمواتا فأحییناكم بكلمة الإنجیل الحق… ثم نحییكم بنور الفرقان الحق.”
ای انسان ها ما شما را با انجیل حق زنده گردانیدیم… سپس شما را با نور فرقان الحق زنده می گردانیم.”
و بدین ترتیب تحریف و دستكاری در آیات خداوند در تمامی آیات به چشم می خورد.

در یکی از آیات آن ازدواج با بیش از یک زن ‌برابر با (زنا) دانسته شده و در آیات دیگر طلاق وجهاد حرام و غیرشرعی خوانده شده‌اند، همچنین در مورد ارث مطالبی در آن آمده که ‌مغایر با دستورات اسلامی است.

کمال مولودپوری

نمایش بیشتر

کمال مولود پوری

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

‫4 نظر

  1. جالبیش اینه که این قرآن دست نوشته دروغ حقیقت معجزه بودن قرآن ما مسلمین رو بیشتر اثبات میکنه اصلا فصاحت و بلاغت و وزنی نداره و علاوه بر اینها در مضمون آیات هم خرابکاری کرده همش تابلو ستیز هست شما معانی قرآنی رو قیاس بزن ببین چقدر آیت قرآن معانیش بلنده و باعقل سازگار

  2. آگاهی از چنین قرآنهای مارا بیشتر متوجه قرآن واقعی می نماید واز دور نمایان است که بی باوران وکج اندیشان چقدر به اعمال پوچ خود خوش بینند وآن را پیروزی بزرگی درکار خود می دانند.به قول خداوند :زیّن لهم الشیطان اعمالهم .

  3. وقتی که خداوند خودش را مسوول حفاظت قران می داند نباید نگران تحریف قران بود.به نظر من اطلاع رسانی در این موارد می تواند درراستای اهداف آنها باشد وبه احساسات برخی لطمه وارد کند واز هیبت وقداست قرآن در نگاه بعضی مسلمانان پاک ومخلص بکاهد

  4. وقتی که خداوند خودش را مسوول حفاظت قران می داند نباید نگران تحریف قران بود.به نظر من اطلاع رسانی در این موارد می تواند درراستای اهداف آنها باشد وبه احساسات برخی لطمه وارد کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا