تاریخ

قرآن عزیز؛ ما شرمنده ایم! بررسی شفابخشی موی داخل سوره بقره !

الف-اخیرا شایعه ای در فضای مجازی منتشر شده که می گوید:

“شخصی- زنی – در خواب رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را دیده و ایشان درمان کرونا را به او آموزش داده است ؛ به این صورت که برود در بین صفحات قرآن، سوره ی بقره جستجویی انجام دهد و تار مویی که در لای صفحات آن وجود دارد را پیدا کند، سپس این مو را در آب بیندازد و بخورد…(!)

▪️دیروز می خواستم این امر خرافی را پاسخ دهم، ولی با خود گفتم ابتدا باید در خصوص تاثیر تلاوت قرآن و دعا کمی روشنگری نمایم، پس از آن شایعه ی منتشر شده را رد کنم… چون هستند کسانی که با ایمان کامل و از روی اخلاص قلبی دنبال آن مو گشته اند… اخلاصی که برای بنده قابل احترام است…

▪️بنده می دانم این افراد بخاطر ایمان قوی این کار را کرده اند… ایمان و عشق به سخنان رسول الله (صلی الله علیه و سلم)، ولو آنکه مسیر اشتباهی را پیموده باشند…
به این خاطر صلاح دیدم ابتدا قلب آنها را نسبت به تاثیر دعا بر بیماری محکم نمایم، پس از آن به شایعه ی مورد نظر بپردازم

ب)????اما بحث تار موی پنهان شده در لای صفحات سوره ی مبارکه ی بقره…

▪️دقایقی پیش که می خواستم سراغ لب تاب بیایم و این مطلب را بنویسم… به فکرم رسید، چرا من هم به قرآن های منزلمان نگاه نکنم؟!

مصحف شریف را برداشتم… « بی تفاوت از کنار آیه های نورانی عبور می کردم و در انتهای صفحه دنبال یک مو می گشتم(!!)»… یک دفعه به خود آمدم… گفتم خدای من… چکار دارم می کنم!
یا الله این بنده ی حقیرت را ببخش…

▪️چقدر بدبخت است کسی که داخل یک باغ پر از الماس و جواهر برود اما در آنجا دنبال شن ریزه های معمولی بگردد! و به آن همه زیبایی اعتنایی نداشته باشد… از فرط شرمندگی یک صفحه از قرآن را خواندم و سراغ لب تاب آمدم…

حال قبل از ورود به بحث، یک سوال از کسانی که در چند روز اخیر، در لای صفحات قرآن دنبال مو گشته اند می پرسم ؛ ▪️ امیدوارم صادقانه، به خودتان پاسخ دهید؛

آخرین باری که قرآن را جهت تلاوت باز کرده بودید کی بوده است؟ آیا بعد از پیدا کردن مو، هیچ آیه ای را تلاوت کردید؟ یا ماموریت شما فقط گشتن لای صفحات کاغذی بود؟ و بعد دوباره قرآن را بستید! و تمام!

????ج)▪️بزرگواران، این یک امر کاملاً طبیعی است، موهای سر؛ ابرو؛ مژه، ریش و سبیل انسان ها دارای ریزش است، موهای ما یک چرخه ی رشد دارند و برخی از آن ها در حین چرخه می میرند و جدا می شوند… لذا کاملا طبیعی است قرآنی که بارها مورد استفاده قرار گرفته باشد، چند عدد از این موهای ریز لای صفحات آن قرار بگیرد…

▪️یک سوال…

????شخصی که بسیار مومن و متقی باشد… این یکی دو روز ویروس کرونا وارد بدنش شود… و بعد از 10 روز دیگر، علائم این بیماری در بدنش آشکار گردد… تصمیم بگیرد قرآن بخواند… اما قرآنش را چند هفته پیش به شخص دیگری هدیه داده باشد…
دوباره برود از کتاب خانه یک قرآن نو تهیه نماید… به نظر شما در لابلای آن قرآن، هیچ مویی یافت می شود؟ پاسخ : (خیر)

اگر ادعاهای منتشر شده صحت داشته باشد، چطور ممکن است خداوند شفا را نصیب انواع افراد بکند (به دلیل وجود مو در قرآن شان)، اما این شخص متقی را کنار گذاشته باشد؟

آیا به نظر شما این کار منطقی است؟ آیا خداوند چنین تبعیضی انجام می دهد؟

????د)????می دانم پاشنه ی آشیل همه ی این ادعا ها این است که رسول خدا (صلی الله علیه وسلم) چنین فرموده است…

▪️ولی دو سوال دیگر:

????1. از کجا معلوم چنین خوابی حقیقت دارد؟ چه کسی این خواب را دیده است؟ او را می شناسید؟ قابل اعتماد است؟ (خیر! از مردم شنیده ایم!)

????2. بر فرض این که این خواب حقیقت داشته باشد، از کجا معلوم ، آن شخصی که در خواب دیده ، رسول خدا (صلی الله علیه و سلم) بوده است؟

خودتان می دانیدکه این جانب خواب رسول الله (صلی الله علیه و سلم)را قبول دارم(و اخیراً در این زمینه مطلبی پست کرده ام)، و حتی طب نبوی و احادیث وارد شده در این زمینه را هم قبول دارم…ولی بالاخره باید این خواب یک امر شرعی، منطقی و عقلانی فرموده باشد یا خیر؟

▪️مثلا اگر شخصی در خواب ببیند یک نفر خود را رسول الله (صلی الله علیه و سلم) معرفی می کند، اما می گوید: بروید زنا بکنید… آیا آن شخص و افرادی که این خواب را می شنوند باید به این حرف گوش کنند؟

طبعاً اگر امر نادرستی گفته شود، شخص دیده شده، رسول خدا (صلی الله علیه و سلم) نبوده است…

????ر)▪️خواهران و برادران عزیزم
احساسات دینی شما برای بنده قابل ارج است… ولی باور کنید، دین اسلام دین عقلانیت است… این را شخصی می گوید که در زمینه ی اسلام و عقلانیت تحقیقات فراوانی انجام داده است… باور کنید این مطالب در چهارچوب اندیشه ی دینی ما جایگاهی ندارد…

▪️در چند روز اخیر، هم ملحدان را دیده ام که ما مسلمانها را مسخره نموده اند و هم افراد خودباخته و غرب زده (افرادی که اصطلاحاً توهم روشنفکری برشان داشته)… آیا راضی به این کار هستید؟

????لذا بیایید، بر خدا توکل کنیم، دعا کنیم و بر نماز هایمان پایبند باشیم (به عنوان یکی از سبب ها)، همچنین دستورات دنیای پزشکی را رعایت کنیم، (به عنوان سببی دیگر…). ان شاء الله این بیماری هم برطرف می شود و مردم ما شاد و خرم دوباره دور یکدیگر جمع می شوند.

????و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین????

مراد یوسفی

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

‫3 نظر

  1. سلام
    من این حرف و شنیدم ولی نه بخاطر تعبیر خواب
    به من گفتن که از پیامبر نقل شده هرگاه مصیبتی بر امتی ظاهر شد ما تاری از ریش یا موی خود را در سوره بقره جای میدهیم ان را در آبی پاک بیاندازید و بنوشید.
    من خیلی مومن واقعی نیستم ولی سالی ۱بار قران و ختم میکنم و نمازمم میخونم
    هیچ کدوم از فامیل چیزی پیدا نکردند ولی من یه تار کوچیک پیدا کردم و اون و توی اب فرلتی که داشتم انداختم.
    شاید ما انسان ها گاها منتظر نشونه ای هستیم تا فکر کنیم معجزه رخ داده که باز برگردیم به سمت خدا
    امیدتون به خودش باشه فقط

  2. سلام بزرگوار من همین امروز دست به این کار زدم و جا خوردم
    خیلی شوک آور بود ولی تو ذهنم گفتم سوره های بعد چی؟آیا دارن
    من کل قران رو ورق زدم و در صفحات بعدی تا ۶ عدد مو پیدا شد
    هدفم این هستش مردم زود باور و ساده نباشن به خودشون بیان و از راهای مزخرف از خدا شفا طلب نکنن با تشکر از متن زیباتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا