گفتگو

مسجد تاریخی مسلمانان آلبانی

مسحد آلبانی3یک سازمان اسلامی تصمیم گرفته است تا یک مسجد تاریخی در کشور آلبانی را که در وسط آب ها قرار گرفته است، را بازسازی کند و این مسجد را مورد استفاده قرار دهد.

مسجد «کورشونلو» که تنها مسجد در شمال کشور آلبانی است و توانسته است از ویران سازی مساجد در دوره کمونیستی در این کشور جان سالم به در ببرد، اکنون با افزایش بارندگی ها و وقوع سیل های فصلی در وسط یک دریاچه قرار گرفته است که این مسئله مورد توجه توریست های سفر کننده به این مسجد واقع شده است.

این مسجد که در شهر «اشکودر» آلبانی واقع شده است، در لیست میراث فرهنگی جهان اسلام قرار دارد و پس از فروپاشی دوره شوروی در سال 1991 نخستین نماز جمعه آلبانی پس از 70 سال در این مسجد برگزار شد و این مسجد را به عنوان نماد اسلام در این کشور تبدیل کرد.

اکنون با توجه به اهمیت تاریخی این مسجد (ساخت سال 1773) و نیز اهمیت فرهنگی آن، سازمانی اسلامی در آلبانی کار بازسازی آن و رسیدگی به وضعیت اطراف آن را آغاز کرده است.

هم اکنون نمازگزاران این مسجد تاریخی با استفاده از پلی که بر روی آب دریاچه کوچک آن احداث کرده اند، به این مسجد تردد می کنند.

 

منبع : مشرق

 

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا