گفتگو

مسلمانان در هندوستان! 

  • در 13 استان هندوستان ، وزیری که نماینده مسلمانان باشد وجود ندارد.…!!

همینطور در مجلس قانون گذاری در حزب خلق هندی ، حزبی که جزو بزرگترین حزب کشور هند است هیچ عضو مسلمانی وجود ندارد. ..

جای تاسف است که در 13استان کشور هندوستان ، که مسلمانان زیادی زندگی می کنند حتی یک وزیر مسلمان در مجلس وزیران وجود ندارد؛ طوری که هیچ فرقی بین حزب میهنی هندوستان که با حیله و فریب به دنبال رای مسلمانان است و حزب خلق هندوستان  که ریاست آن در دست “ناریندا مودی ” کسی که آشکارا با اسلام  و مسلمانان دشمنی می کند  وجود ندارد.

تنها نمونه برای این دیدگاه ضدمسلمانانه ، حزب خلق هندوستان نبودکه حتی یک عضو مسلمان در مجلس قانونی حزب مذکور نباشد؛ همچنان که اوضاع به نسبت استانهایی که حزب میهنی هندوستان حکم می کند خیلی بد است ، علی رغم اینکه ادعا می کند که برای مصالح مسلمانان در همه جهان کار می کند.

در کشور هندوستان 609وزیر در 28 استان وجود دارد ، ازاین مجموع تنها 57 وزیر مسلمان وجود دارد، به طوری که ازلحاظ تشکیل می شود 9.35 % فقط ،، على رغم اینکه مسلمانان درکشور هندوستان 13.35% از مجموع ساکنان هندوستان است بر حسب شمارش سال 2001 ؛ واز مجموع 57وزیر مسلمان 18 وزیر از استانهای جامو و کشمیر هستند.

استان” غوجورات ” مجموع مسلمان ساکن 9.06% هستند. اما استان ” تشاتیسغار ” مجموع مسلمانان ساکن 1.97% هستند.

استان “غوا” مجموع مسلمانان ساکن 6.84% هستند.

استان “مدیه” مجموع مسلمانان ساکن 6.37% هستند؛ که دراین استان حزب خلق هندی حاکم است و هیچ عضو مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود ندارد؛ وتنها در منطقه “مالیرکوتله ” یک عضو مجلس مسلمان وجود دارد آنهم در حزب اکالی دل – حزب مخالف حزب شعب هندی – که در حاکمیت استان پنجاب را بر عهده دارد ؛ واین هم بخاطر فراوانی وجود مسلمانان دراین منطقه.

اما استان “اوتاراخاند” که حزب هند وطنی در آن حاکم است ، نسبت مسلمانان در این استان 11.92% است ولی متأسفانه مجلس وزیران در این استان حتی یک وزیر مسلمان وجود ندارد؛

در استان ” اندرا” نسبت مسلمانان در آن 10% است و تنها یک وزیر مسلمان در مجلس وزیران این استان وجود دارد و 36 وزیر مال حزب هند وطنی هستند.

و در استان “هیماجل ” که حزب هند وطنی در آن حاکم است ، هیچ وزیر مسلمانی وجود ندارد.

و اما در استان ” هاریانا” که همان حزب هند وطنی حاکم است یک وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد على رغم اینکه نسبت مسلمانان ساکن داین استان 5.78% است .

اما در استان ” اسام” نسبت مسلمانان 30.90% است ؛ به طوری که بزرگترین استان بعد از استانهای جامو و کشمیر به حساب می آید ؛ تنها سه وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد ، حزب هند وطنی هم در این استان حاکم است.

اما در استان “اتر” نسبت مسلمانان 18.55% است والحمد لله جای نگرانی نیست 10وزیر ازمجموع وزراء مسلمان هستند این در حالی است که حزب “ساماجودی” در این استان حاکم است ؛

اما استان ” کیرلا” نسبت مسلمانان 24.6% است و از مجموع 20 وزیر 5 وزیر مسلمان وجود دارد و حکومت حاکم براین ولایت همپیمان است با حزب هند وطنی ؛

اما استان “بنغال ” غربی که حزب تیرنامول در آن حاکم است ودارای 44 وزیر است ، 5 وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد ، حال آنکه نسبت مسلمانان در این استان 25% است .

 

ودر استان ” بیغار” دو وزیر مسلمان در مجلس وزراء وجود دارد وتحت سیطره ندیش کومار اداره میشود ؛ وهمچنين دو وزیر مسلمان هم در استان کارناتاکا وجود دارد وحزب هند وطنی براین استان حاکم است.

 

منبع :اینترنت.

ترجمة عبدالله احمدی

نمایش بیشتر

عبدالله احمدی

نویسنده و مترجم و فعال دینی ✅ ساکن : آذربایجان غربی - مهاباد - روستای حمزاباد

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با تشکر از وبسایت پرمحتوی تان!
    در ضمن باید گفت که این مطلب تان خیلی اشتباهات دارد، خصوصاً نامهای شهرهای هندوستان که به شکل عربی ترجمه شده است.
    غوجورات باید گجرات نوشته شود.
    بنغال باید بنگال نوشته شود.
    و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا