مسلمانان در هندوستان! 

همینطور در مجلس قانون گذاری در حزب خلق هندی ، حزبی که جزو بزرگترین حزب کشور هند است هیچ عضو مسلمانی وجود ندارد. ..

جای تاسف است که در 13استان کشور هندوستان ، که مسلمانان زیادی زندگی می کنند حتی یک وزیر مسلمان در مجلس وزیران وجود ندارد؛ طوری که هیچ فرقی بین حزب میهنی هندوستان که با حیله و فریب به دنبال رای مسلمانان است و حزب خلق هندوستان  که ریاست آن در دست “ناریندا مودی ” کسی که آشکارا با اسلام  و مسلمانان دشمنی می کند  وجود ندارد.

تنها نمونه برای این دیدگاه ضدمسلمانانه ، حزب خلق هندوستان نبودکه حتی یک عضو مسلمان در مجلس قانونی حزب مذکور نباشد؛ همچنان که اوضاع به نسبت استانهایی که حزب میهنی هندوستان حکم می کند خیلی بد است ، علی رغم اینکه ادعا می کند که برای مصالح مسلمانان در همه جهان کار می کند.

در کشور هندوستان 609وزیر در 28 استان وجود دارد ، ازاین مجموع تنها 57 وزیر مسلمان وجود دارد، به طوری که ازلحاظ تشکیل می شود 9.35 % فقط ،، على رغم اینکه مسلمانان درکشور هندوستان 13.35% از مجموع ساکنان هندوستان است بر حسب شمارش سال 2001 ؛ واز مجموع 57وزیر مسلمان 18 وزیر از استانهای جامو و کشمیر هستند.

استان” غوجورات ” مجموع مسلمان ساکن 9.06% هستند. اما استان ” تشاتیسغار ” مجموع مسلمانان ساکن 1.97% هستند.

استان “غوا” مجموع مسلمانان ساکن 6.84% هستند.

استان “مدیه” مجموع مسلمانان ساکن 6.37% هستند؛ که دراین استان حزب خلق هندی حاکم است و هیچ عضو مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود ندارد؛ وتنها در منطقه “مالیرکوتله ” یک عضو مجلس مسلمان وجود دارد آنهم در حزب اکالی دل – حزب مخالف حزب شعب هندی – که در حاکمیت استان پنجاب را بر عهده دارد ؛ واین هم بخاطر فراوانی وجود مسلمانان دراین منطقه.

اما استان “اوتاراخاند” که حزب هند وطنی در آن حاکم است ، نسبت مسلمانان در این استان 11.92% است ولی متأسفانه مجلس وزیران در این استان حتی یک وزیر مسلمان وجود ندارد؛

در استان ” اندرا” نسبت مسلمانان در آن 10% است و تنها یک وزیر مسلمان در مجلس وزیران این استان وجود دارد و 36 وزیر مال حزب هند وطنی هستند.

و در استان “هیماجل ” که حزب هند وطنی در آن حاکم است ، هیچ وزیر مسلمانی وجود ندارد.

و اما در استان ” هاریانا” که همان حزب هند وطنی حاکم است یک وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد على رغم اینکه نسبت مسلمانان ساکن داین استان 5.78% است .

اما در استان ” اسام” نسبت مسلمانان 30.90% است ؛ به طوری که بزرگترین استان بعد از استانهای جامو و کشمیر به حساب می آید ؛ تنها سه وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد ، حزب هند وطنی هم در این استان حاکم است.

اما در استان “اتر” نسبت مسلمانان 18.55% است والحمد لله جای نگرانی نیست 10وزیر ازمجموع وزراء مسلمان هستند این در حالی است که حزب “ساماجودی” در این استان حاکم است ؛

اما استان ” کیرلا” نسبت مسلمانان 24.6% است و از مجموع 20 وزیر 5 وزیر مسلمان وجود دارد و حکومت حاکم براین ولایت همپیمان است با حزب هند وطنی ؛

اما استان “بنغال ” غربی که حزب تیرنامول در آن حاکم است ودارای 44 وزیر است ، 5 وزیر مسلمان در مجلس قانون گذاری وجود دارد ، حال آنکه نسبت مسلمانان در این استان 25% است .

 

ودر استان ” بیغار” دو وزیر مسلمان در مجلس وزراء وجود دارد وتحت سیطره ندیش کومار اداره میشود ؛ وهمچنين دو وزیر مسلمان هم در استان کارناتاکا وجود دارد وحزب هند وطنی براین استان حاکم است.

 

منبع :اینترنت.

ترجمة عبدالله احمدی

خروج از نسخه موبایل