تاریخ

ممانعت از روزه داری مسلمانان در چین!

کشور چین برای دومین سال متوالی مسلمانان کشورش را از گرفتن روزه ی ماه مبارک رمضان منع می نماید
در ایالت شیکاگو (ترکستان شرقی ) حکومت حاکم بر چین مسلمانان را از روزه گرفتن منع نموده ،حکومت مردم را ، به زور و اجبار واداربه خوردن نهار در روز های ماه مبارک رمضان مینماید و جلو دار رفتن آنان به مساجد جهت اداء فریضه ی نماز می شود .
حکومت مستبد چین ، فشار های طاقت فرسای را بر مسلمانان آن دیار وارد کرده ومی نماید تا جایکه آنان را از انجام شعائر دینی از جمله روزه و نماز کاملا در مضیقه قرار داده و رفتن وآمد آنان به مسجد ممنوع میباشد 0
آژانس خبری فرانسه اعلام نمود که حکومت چین ، مسئولین محلی در این ایالت را سو گند می دهد که روزه نباشند 0
ایالت شیکاگو در اقلیم تر کستان شر قی که 95 % ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می دهند، از لحاظ مذهبی تحت فشار جدی قرار دارند0
حکومت چین ، در ماه گذشته پیشوایان و مبلغین مذهبی مسلمانان را با توسل به زور به میادین عمومی شهر گسیل داد و آنان را مجبور به رقص و پای کوبی در انظار عمومی نمود ،بدین گونه به مسلمانان توهین وآنان را مورد تمسخر قرار می دهد .
بی شرمانه تر از این مسلمانان را مجبور به فروش مشروبات الکلی می نماید وکسانی را که از این دستور حکومتی اطاعت نکنند ،زندانی می نماید.
مسلمانان شیکاگو خواستار استقلال ، وجدا شدن از چین اشغالگر هستند ، معلوم است که چین به خاطر استراتیژی بودن این ایالت راضی به این کار نیست ونمی باشد .
نا گفته نماند که ترکستان شرقی دومین منطقه بزرگ تولید نفت ، وبزرگترین تولید کننده گاز طبیعی ، وهمچنین از لحاظ تولید پنبه ، در رتبه اول کشور چین قرار دارد .
منبع : رای الیوم

خلیل پارسا

نمایش بیشتر

خلیل پارسا

@نویسنده . مترجم . فعال دینی و مدنی @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا