تاریخ

من چرا لاغر نمی شوم ؟!

اگر تلاش می‌کنید لاغر شوید اما هر بار تیرتان به سنگ می‌خورد و به نتیجه نمی‌رسید احتمالاً پای عواملی در میان است که شما از آن‌ها غافل هستید

بدون شک دنبال کردن رژیم های یو یو یی و انجام ورزش‌های سنگین توانتان را از بین می‌برد و نسبت به ادامه‌ی راه ناامیدتان می‌کند. درست است که لاغر شدن کار چندان ساده‌ای نیست اما اصول خود را دارد. اگر می‌بینید که تلاش‌هایتان به نتیجه نمی‌رسد دقیق‌تر به عادت‌ها و شرایط زندگی‌تان توجه کنید. با ما باشید تا بگوییم چه عواملِ احتمالی مانع از موفقیتتان می‌شود.

 محیط اطرافتان بیش از اندازه سرد است

اگر عادت دارید منزل یا محل کارتان سرد باشد بهتر است بدانید سرمای زیاد شما را به پرخوری می‌کشاند، احتمالاً خودتان هم متوجه شده‌اید که در فصل تابستان میل زیادی به غذا ندارید ؛ به خاطر اینکه گرما اشتها را کاهش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم دمای محیط اطراف خود را تنظیم کنید، از گرمای تابستان نهایت استفاده را ببرید و آب زیادی بنوشید.

 ورزش می‌کنید و زیاد می‌خورید

در این مورد به خصوص، شما تنها نیستید همه‌ی ما بعد از ورزش کمی تا نیمه‌ای پرخوری می‌کنیم ، احتمالاً شما هم یک تا دو ساعت در باشگاه عرق می‌ریزید و ورزش می‌کنید، تمام حرکات ورزشی‌تان را با دقت تمام انجام می‌دهید اما زمانی که به منزل می‌رسید یک غذای مفصل نوش جان می‌کنید. بعضی‌ها که پا را فراتر می‌گذارند و برای اینکه خستگی از جانشان در برود یک تکه کیک شکلات یا دسر اساسی هم میل می‌کنند، به خاطر اینکه تصور می‌کنند ورزششان را کرده و کالری‌هایشان را سوزانده‌اند و حالا وقت خوردن است؛ اما این تصور اشتباه محض است.

با این روش امیدی به لاغری نداشته باشید ؛ ورزش کردن بسیار خوب است اما همزمان با آن باید عادت‌های غذایی‌تان را نیز اصلاح کنید ، پرخوری بعد از ورزش اصلا کار درستی نیست .                اگر ورزشی که انجام می‌دهید سنگین است و اشتهای شما را زیاد می‌کند بهتر است ورزشتان را تغییر دهید ،  زمانی به هدفتان خواهید رسید که حد تعادل را رعایت کنید ، ورزش سبک و مداوم به اضافه‌ی کاهش میزان کالری‌های دریافتی شما را راحت‌تر به نتیجه می‌رساند.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که هر شب هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند بیشتر از افرادی که کمتر از 7 ساعت می‌خوابند شانس لاغر شدن دارند

پتاسیم کمی دریافت می‌کنید

اگر می‌خواهید لاغر شوید باید به میزان کافی، پتاسیم دریافت کنید ، مواد غذایی حاوی پتاسیم  کم‌کالری بوده و مانند ضداشتهاهای طبیعی عمل می‌کنند ؛ اسفناج، مارچوبه، نخودفرنگی، ترخون، عدس، آجیل و غیره جزو بهترین منابع پتاسیم محسوب می‌شوند.

عضلاتتان را فراموش کرده‌اید

ورزش کردن (برای کالری سوزی و بهبود عملکرد قلب) و همچنین اصلاح تغذیه برای لاغری لازم است؛ اما نباید عضلاتتان را فراموش کنید ؛باید به فکر تقویت عضلاتتان باشید به خاطر اینکه این کار باعث می‌شود حتی در زمان استراحت نیز کالری بسوزانید.

کمبود خواب دارید                  

صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شوید و به باشگاه می‌روید یا اینکه صبحانه خورده نخورده روی تردمیل یا دوچرخه‌ی ثابت منزل می‌روید و شروع به ورزش می‌کنید؛ اما نیاز به این همه سخت‌گیری نیست ،بهتر است به جای این کار تا زمان مناسب در رختخوابتان بمانید و به میزان کافی بخوابید.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که هر شب هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند بیشتر از افرادی که کمتر از 7 ساعت می‌خوابند شانس لاغر شدن دارند.

همین آقایان محقق معتقدند که کمبود خواب میزان لپتین بدن را کاهش می‌دهد. لپتین هورمونی است که باعث افزایش انرژی‌سوزی در بدن می‌شود و مانند یک ضداشتهای طبیعی عمل می‌کند. البته احتمال دارد بی‌خوابی‌تان به خاطر استرس باشد. متأسفانه همین استرس دشمن شماره‌ی یک تناسب اندام است که باید به هر ترتیبی با آن مقابله کرد. پس خوب بخوابید.

 

آب فقط در لیوان نیست

حتماً بارها شنیده‌اید که روزانه باید یک و نیم لیتر آب بنوشید. درست است؛ اما نباید از مصرف مواد غذایی حاوی آب مانند میوه‌ها، سبزیجات، شیر و محصولات لبنی کم‌چرب دیگر غافل شوید. میزان آب این مواد غذایی گاهی از 80 درصد نیز بیشتر است. حتی گوشت و ماهی هم حاوی 60 تا 70 درصد آب هستند.

زود خودتان را می‌بازید

اگر بعد از دو هفته روی وزنه می‌روید و می‌بینید که عقربه‌ی ترازو همان وزن قبلی را نشان می‌دهد دلسرد می‌شوید و می‌گویید: «من که لاغر نمی‌شوم بروم سراغ بستنی و شکلات و دسرهای خوشمزه‌ام». این گونه جا زدن‌ها بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. واقع‌گرا باشید و اهداف مشخص‌تری برای خودتان در نظر داشته باشید. تمرکزتان را روی 3 یا 4 کیلو در هر دو یا سه ماه بگذارید. در این صورت خیلی زود ناامید و دلسرد نخواهید شد.

لباس‌های تنگ می‌پوشید

نتایج یک پژوهش جدید انگلیسی نشان می‌دهد که بیشتر خانم‌ها برای اینکه لاغر دیده شوند و لاغر بمانند لباس‌های تنگ و کوچک‌تر از سایز واقعی خود می‌خرند؛ اما باید بدانید که پوشیدن لباس‌های تنگ چاره‌ی کار نیست ؛این کار نه تنها شما را لاغر نشان نمی‌دهد بلکه تمام چربی‌های اضافه‌تان را نیز نمایان می‌کند. اولین گام این است که ظاهر واقعی خود را بپذیرید و لباس‌های مناسب انتخاب کنید. لباس گشاد و راحت نه تنها شما را چاق نشان نمی‌دهد بلکه از نمایان شدن مثلاً شکم بزرگتان جلوگیری می‌کند. بهترین کار این است که متناسب با سایز واقعی‌تان لباس انتخاب و اصول خاصی را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر شکم و پهلو دارید از پوشیدن شلوارهای ساق کوتاه بپرهیزید چون اوضاع را بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

شکلات خوب است اما…

مصرف شکلات سیاه برای سلامتی مفید است به عنوان مثال فشارخون بالا را کاهش می‌دهد، افسردگی را کمتر می‌کند، انرژی‌زا است و غیره؛ اما معنی حرف‌هایمان این نیست که هر شکلاتی را به هر میزانی که دلتان خواست بخورید. توصیه‌ی ما فقط شکلات سیاه حداقل 70 درصد کاکائو است آن هم روزی یک مربع کوچک. شکلات‌های سفید خیلی خوشمزه‌اند اما یادتان باشد که میزان کالری‌شان زیاد است.

منبع : (دکترمن)

توجه:  استفاده از کلیه مقالات و مطالب سایت ” سوزی میحراب” در مجلات،روزنامه ها،سایت ها و برنامه های تلویزیونی و….با ذکر منبع بلا مانع  است.

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

‫2 نظر

  1. نه دریی ئاگات له خوت بیت ، دیاره زورت “موفته” خواردوه ، چا تو خوا ئه مه کاره کردوته ، دوکمه کانت ناگه نه وه!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا