خانواده

موفـق تـریــــــن پـــــدر (1)

موفـق تـریـــن پـــدر (1)

مسئولیت تربیتی فرزندان برعهده پدرو مادر می باشد و هیچ کس به اندازه آن دو از حُسن تربیت فرزندان شاد و سربلند نشده و در مقابل از بی تربیتی آنان ناراحت و متضرر نمی شود.

* کلمه ” نکن” را زیاد بکار نبرید.

اگر هربار که به بچه هایمان می گوییم : “نکن” یک زنگ به صدا درآید ، بعید است که بتوانیم خودمان صدا را تحمل کنیم ! در هر حال هربار که از کلمه “نکن” استفاده می کنیم، مانند این است که یک زنگ پرصدا را در گوش فرزندانمان به صدا در آورده ایم ؛ آن ها چگونه این صدا را تحمل می کنند؟ پاسخ این است که آن ها تحمل نمی کنند، بلکه خود را کنار می کشند ، مخالفت می کنند ، فریاد می کشند و در نهایت کمتر تحت کنترل ما در می آیند.

بدیهی است که ما به عنوان والدین نمی توانیم اجازه دهیم که بچه ها هر کاری که می خواهند بدون محدودیت ، انجام دهند ؛ پس چه کار باید بکنیم ؟ آیا کلمه ” نکن ” یا ” دست نزن ” را بکار نبریم ؟ البته که نه ! بچه های ما آن قدر از نظر تجربه ، قضاوت و حتی توانایی در سطح پایین قرار دارند که اگر بخواهیم با آنها زندگی کنیم باید رامشان کنیم و این کار را برای نفع آنها و نفع خودمان انجام می دهیم .

استفاده از کلمه ” نکن “مانعی ندارد ف به شرط آنکه آن را خیلی زیاد به کار نبریم و از آن استفاده غلط نکنیم .

درد سر از آن جا شروع می شود که استفاده از این کلمه به شکل یک عادت در آید .

مادری را به یاد دارم که به فرزند بزرگتر خود می گفت ” برو ببین برادرت چه کار می کند و جلویش را بگیر “!!

                       این مطلب ادامه دارد …

منبع : کتاب موفق ترین پدر   مولف “محسن تنه کار”        

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا