خانواده

نتايج تحقيقات جديد در مورد حجاب در تركيه…

تحقیقات جدیدی که در ترکیه با موضوع مناقشه برانگیز حجاب انجام شده نشان می دهد بیشتر مردم این کشور از حجاب حمایت کرده و ۷۸ درصد مردم نیز با ممنوعیت حجاب در دانشگاههای این کشور مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان ترکیه، طی سالهای متمادی، طرفداران ممنوعیت مناقشه برانگیز حجاب در ترکیه با دستاویز اینکه حجاب و روسری یک نماد سیاسی است و برپایه اعتقادات دینی افراد از سوی زنان مسلمان رعایت نمی شود تلاش کرده اند آنرا به بهانه های مختلف ممنوع کنند.

برخلاف این ادعا، تحقیقات جدید ” مترو پل” در مرکز تحقیقات اجتماعی و استراتژیک مستقر در آنکارا که براساس درخواست انجمن زنان تاجر ترکیه انجام شده نشان می دهد تنها ۷/۰ درصد از مردم ترکیه روسری را نماد سیاسی می دانند در حالی که ۸۵ درصد اظهار داشتند که این نوع پوشش به اعتقادات دینی مرتبط است.

این تحقیقات همچنین نشان داده است که ۷۸ درصد از مردم ترکیه که در این تحقیق شرکت کرده اند با ممنوعیت روسری و حجاب در دانشگاه ها مخالف هستند.

براساس نظر تحلیلگران، نتایج این تحقیق بار دیگر نشان می دهد که اکثریت قابل توجه مردم ترکیه هیچ مشکلی با رعایت حجاب ندارند، بنابراین سیاستمداران باید به خواسته آنها توجه کرده و ترکیه را از این ممنوعیت شرم آور رها کنند، ممنوعیت و محدودیتی که موجب شده بسیاری از زنان از خواسته های خود برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی دست بکشند.

منبع : مسجد حاج صفری سقز

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

‫2 نظر

  1. دراسلام هرکاری مطابق شریعت وبرای رضای خدا وبا توجه به شرایط وظروف خود انجام گیرد عبادت است هرچند آن عمل سیاسی باشد .ولی نمیدانم چرا مخالفان نمیخواهند این واقعیت را بپذیرند ؟ چرا ازنمار جماعت و جمعه و حجاب هم می هراسند؟ترس از احزاب اسلامی جای خود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا