خانواده

نسخه ای جادویی برای راضی نگه داشتن شوهر

تکنیک های خوشبختی زوجین

سپاس خدای را که پروردگار جهانیان است و درود وسلام بر پیامبر صلح و دوستی، راستی ودرستی و بر یاران با وفایش.

 امابعد: متأهل بودن یا زندگی مشترک مابین زن وشوهر نیاز به شناخت، تفاهم و درک متقابل دارد، و برای نیل به خوشبختی و ایجاد محیطی آرام و مطلوب در کانون خانواده ؛ تعاون و همکاری طرفین الزامی می باشد.

در اسلام، شوهر صالح و همسر شایسته قابل تقدیر و احترامند و برای دستیابی زوجین به خوشبختی، پیامبرگرامی ما، زوجین را به منظور آراسته شدن به اخلاق حسنه تشویق وستایش می کند تا در نتیجه ی آن خانواده به سعادتمندی و جامعه به خوشبختی برسد، و در  همین راستا پیامبر می فرمایند: کاملترین شما از نظر ایمان خوش اخلاق ترین شماست و بهترین شما کسی است که بهترین باشد در خوش رفتاری با همسرش.

وآنچه در مورد زنان از پیامبر اسلام روایت شده  است این فرموده ی اوست که می فرماید: دنیا محل سرمایه و توشه برگرفتن است و بهترین توشه و سرمایه ی دنیا زن شایسته و نیکوکار است. لذا سعادتمندی و خوشبختیِ زن در گروِ راضی نگه داشتن مرد است و این امر میسر نمی شود مگر اینکه زن در مقابل تمام وظایفش نسبت به مرد ایفایِ نقش کند.

 زن می تواند کانون خانواده را به بهشت راستین تبدیل کند و مرد دوست دارد که در همه حال به او پناه ببرد و در آغوش همسرش به سکونت و آرامش برسد. و زن هم باید سعیش بر آن باشد که در همه حال پذیرایش باشد، خستگی هایش را رفع، نگرانی، غم و ناراحتی هایش  را برطرف سازد و مرهمی  باشد بر درد و آلامش و همیشه مایه ی  نشاط وشادی در خانه باشد.

بعضی از وظایف زن نسبت به شوهرش

1- بهترین پذیرایی را از شوهرت به عمل آور: 

  هنگامی که شوهرت  از سر کار به خانه بر می گردد، با گشاده رویی و با چهره ای بشاش به پیشوازیش برو و آنچه از صمیمیت و عشق و علاقه نسبت به او در دل داری، با کلماتی زیبا و دلنشین به زبان بیاور.

2- خوش قیافه و معطر باش:

آنچه باعث لذت وفراخی سینه و مایه ی چشم روشنی مرد می شود این است که تو را در آرایشی جذاب با لباسی پاک و زیبا و چهره ای دلربا با موهایی صاف و کشیده ومنظم و با رایحه و عطری که می پسندد، ببیند.

3– انتشار انرژی مثبت یا ارسال پیام ها و سیکنال روح افزا:

و آن بیان  عبارات و جملاتی است که انسان را به شوق و اشتیاق وا می دارد و جان را به اهتزاز در می آورد، از آن فرمول هایی که باعث سرحالی و خوشحالی همسرت می شود وخستگی وکوفتگی ناشی از کار را از او دور می سازد ؛ آن است که با جملات وعباراتی معجزه آسا که او را به سر شوق آورد، به استقبالش بروی، خوشبختی یعنی این، چرا که این روش دارای نیرویی است شگرف که خوشبختی را به سوی خود جذب میکند و باعث ازدیاد محبت و حسن تفاهم می شود.

4- آماده کردن غذایی خوشبو و خوشرنگ و  خوشمزه:

همانطور که گفته شده:  (نزدیک ترین راه برای تسخیر قلب مرد معده وشکم اوست ) این امر موجب می شود که عشق و علاقه ی او نسبت به شما بیشتر شود و احساس کند که شما نمونه اید، واین چنین قلب و معده اش او را مسخر کسی می کند که سرور و شادی را برایش به ارمغان آورده است.

5 – با او با صدایی نازک و زیبا و دلنشین  سخن بگو:

صدای زیبا ونازک کردن آن باچاشنی ناز و کرشمه از سرشت و هنر زنانه است که خداوند به او عطا کرده تا بوسیله آن  مردها را اغوا و مجذوب خود  کند و مرد ها نیز در اثناء سخن گفتن با آنان احساس شادی و سرخوشی می کنند، و این وظیفه ی زن است که این هنر را فقط در رابطه با شوهرش بکار گیرد تا دچار وسوسه و فتنه نگردد. 

6 – استعمال عطر و آرایش کردن:

خوشبوئی و آرایش کردن، تمایل و پسند آن در خوی و سرشت زنان وجود دارد، لذا او دوست دارد همیشه با چهره ای زیبا، خوش فرم، لباسى خير كننده، عطر و رايحه اى دلپسند، ظاهر شود، و اسلام نیز چنین اموری را ستایش و به آن تشویق می کند، ومازاد برآن این خط مشی را تنظیم و ساماندهی میکند و در بهترین لحظاتی که زن باید از این هنر استفاده کند، لحظات مقاربت یا هنگام انس و الفت یا در وقت بازگشت از مسافرت….. وغیره است، و باید متذکر شد که بر زن لازم وضروری است که از آرایش غلیظ و افراطی که در فرهنگ دینی ما ممنوع اعلام شده دوری کند مثل: برداشت ونازک کردن ابرو، خال کوبی، پیوند موی مصنوعی یا کلاگیس و یا آرایش برای غیر همسرش.

7 – مقاربت:

بیشتر طلاق ها و از هم پاشیدگی تار و پود خانواده و متشنج و مسموم شدن فضای خانواده ناشی از کام نگرفتن زوجین یا موفق نبودن آنان در این امر است، مقاربت یک نوع حفاظ است که کانون گرم خانواده را از آفت ها و هنجارهای اخلاقی، روانی و اجتماعی بیمه می کند، موجب رشد و بالندگی وسعادت خانواده، واشباع غريزه ى زوجين مى شود، لذا از حقوق مسلم مرد است زمانی که طلب کام گرفتن از زن را داشته باشد به او جواب مثبت دهد. 

8 – راضی بودن به قسمت الهی:

گاهی وقت ها مرد به تمام خواسته های خود نمی رسد ودر به دست آوردن آن ناکام می ماند، لذا بر زن لازم است که صبر پیشه کند و بداند که ثرتمندی عزت نفس و قناعت داشتن است.

9 – زهد و پارسایی:

از اموری که باعث حفظ روابط و استمرارِ عشق و علاقه در خانواده می شود این است که  زن  درنیازهایش باید زهد و قناعت پیشه کند و از  مطالباتش  بکاهد.

10 – پاسداری از حریم خانوا ه:

باشیوه ای مقبول و مورد پسند از ارزش ها، ناموس و حیثیت، دارایی، فرزندان وحریم خانواده به ویژه در غیاب همسرش پاسداری کند.

11 – در اداره ی خانه و رشد و بالندگی و پایندگی خانواده و  مسائل مربوطه از شوهرش همه جانبه اطاعت کند.

از خداوند منان مسئلت دارم که به زوج های ما تفاهم، حسن معاشرت، تعاون، زهد و قناعت و پیروی از دستورات دین عطا فرماید و  خانه های ما را به بهشتی واقعی مبل کند….. آمین یا رب العالمین.

منبع: سایت موضوع إقرأ عربی

مترجم: فهیم کاظمیان

 

نمایش بیشتر

فهیم کاظمیان

استان آذربایجان غربی مویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا