تاریخ

ویران نمودن 60 مسجد غزه در اثر تجاوزهای نظامی اخیر اسرائیل

  غزه / آناتولی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد : دژخیمان اسرائیل طی تجاوز نظامی اخیر برغزه 60 مسجد را به طورکامل ویران نموده علاوه بر 150 مسجد که از این وحشی گری ها آسیب های متفاوتی دیده اند.

وزارتخانه مذکور خاطرنشان نمود 11 مسجد از مساجد ویران شده در شمال باریکه غزه ، 20 مسجد در شهر غزه ،10 مسجد در استان های میانه ، 17 مسجد در شهر خانیونس و 2 مسجد در شهر رفح واقع در جنوب استان غزه.

وزارتخانه یادشده باجنایتکار توصیف نمودن این رژیم به ابعاد دیگری از بربریت هایش اشاره نموده و خاطرنشان نمود : این رژیم جنایت پیشه به خانه مردگان  و مراکز کمک رسانی به مستمندان و مدارس نیز رحم نمی کند و تاکنون  11 گورستان ، 3 کمسیون جمع آوری زکات وچندین  مدرسه علوم دینی را در نشانی گرفته و ویران نموده است .
وزارت اوقاف فلسطین گفت :  قراین حاکی است که بمباران و موشک باران مساجد غزه توسط اسرائیل عمدی و گزینشی بوده است ؛ چرا که این رژیم نیک می داند مجاهدان و مبارزان فلسطین که اکنون عرصه را براین رژیم تنگ کرده و به پاسداری از مقدسات می پردازند از این مساجد سر برون آورده و پرورش یافته اند.

لازم به ذکر است دراثر جنایت های اخیر اسرائیل نزدیک به 2000 نفراز مردم بی گناه و بی دفاع غزه شهید و قریب به 10000 نفر مجروح شدند علاوه بر ویرانی بیش از 38000 خانه مسکونی و ادارات دولتی.

گردان های شهید عزالدین قسام می گویند: در جریان رویارویی های اخیر با ارتش تا دندان مسلح اسرائیل توانسته 161 افسر و سرباز آن را به هلاکت برساند علاوه بر به اسارت در آوردن یک سرباز.

رای الیوم

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا