خانواده

پدر جان ! نماز صبح را فراموش نکن

پدر بزرگوارم: بدون شک خواب لذت بخش وشیرین است، اما  ای پدر، آیا می دانی که اقامه نماز صبح لذتی عجیب و فراموش نشدنی دارد وانسان ، احساس سعادت وخوشبختی می کند؟!

 کسی که این لذت را چشیده باشد  سخن مرا درک می نماید.

سبحان الله!  چه قدر شیرین است ، تو  صدای موذن را می شنوی که می گوید:الصلاة خیر من النوم( نماز بهتر است از خواب) و رختخوابت را رها می کنی ، وضو می گیری، وبعد راهی مسجد می شوی درحالی که آرامش تمام وجودت را فرا گرفته است!

سکوت شهر را فرا گرفته ، نمازت را در مسجد به جماعت خوانده و راهی منزل می شوی. آنگاه احساس  خوشی  داری از این که توانسته ای بندگی خداوند را که وظیفه هر انسانی است، دراول صبح انجام  داده ای ،  و روزت را با اطاعت وفرمانبرداری خالق خویش آغاز نمایی.

پدر جان : قسم به خدا ادای نمازصبح درسرنوشت وخوشبختی  شما تاثیر زیادی دارد ؛ هنگامی که روزت را با نام و یاد خدا و راز ونیاز با خداوند رحمن ورحیم  شروع می کنی آرامشی توصیف ناپذیری به شما دست خواهد داد ، همچنان که خداوند متعال در سوره رعد آیه  28 می فرماید (الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ‏   آن كساني كه ايمان مي‌آورند و دل هايشان با ياد خدا سكون و آرامش پيدا مي‌كند . هان ! دلها با ياد خدا آرام مي‌گيرند ( و از تذكّر عظمت و قدرت خدا و انجام عبادت و كسب رضاي يزدان اطمينان پيدا مي‌كنند )

پدر بزرگوارم : امیدوارم که با نفس خویش مبارزه نموده ، واراده ات را قوی گردانی، و برای نماز صبح بر خیزی، زیرا شیطان می خواهد جلو دار شما باشد  وشما را از انجام این فریضه بزرگ الهی باز دارد.

شیطان دشمن ما انسان ها است وخوبی ما را نمی خواهد، آنچه می خواهد گمراهی وتباهی ما است. آیه6 سوره فاطرمی فرماید  (إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ  بي‌گمان اهريمن دشمن شما است ، پس شما هم او را دشمن بدانيد  و از مكر و كيد او يك لحظه غافل نمانيد و از وسوسه هاي او پيروي نكنيد او پيروان خود را فرا مي‌خواند تا از ساكنان آتش سوزان جهنّم شوند .****

پدر عزیزم: شما برای انجام کارروزانه ، یا برای رفتن به اداره سر وقت بیدار می شوی، پس چرا برای ادای نماز صبح  ،سر وقت  بیدار نشده واحساس مسئولیت نمی کنی ؟!.

بهشت گران بهاست وراه رسیدن به آن نیزبسیار آسان وروشن است ، نماز یکی از مهمترین راه های رسیدن به بهشت می باشد .

– پدر جان ! نماز مایه ی آسایش وآرامش وسعادت و خوشبختی است، نماز تنها راه علاج و برطرف نمودن غم وناراحتی است، قسم به خدا رفتنت به مسجد، نیکی هایت را افزایش وگناهانت را پاک و درجاتت را در بهشت بالا می برد.

-پدر عزیز ومهربانم ! فلانی را که می شناختی  در حالی از دنیا خداحافظی کرد  که نسبت به خواندن نمازهایش بی تفاوت  بود!!.

-پدر جان ! مواظب باش که مثل فلانی نباشی، سوره یوسف آیه  111 می فرماید (لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِي الْأَلْبَابِ /به حقيقت در سرگذشت آنان ، يعني یوسف و برادران و ديگر پيغمبران و اقوام ايماندار و بي‌ايمان ، درس هاي بزرگِ عبرت براي همه‌ي انديشمندان است

 

– پدر جان: در پایان از خدا می خواهم ما را در فردوس اعلی کنار هم جمع نماید.

 

       ترجمه :  خلیل پارسا

 

نمایش بیشتر

خلیل پارسا

@نویسنده . مترجم . فعال دینی و مدنی @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. جا دارد فرزندان نسبت به فرزندانشان دلسوزی به خرج داده و موارد لازم را با زبانی فرزندی و پدری به آنان گوشزد نمایند عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا