اندیشه

پيامى از پيامبر خدا (صلي الله عليه وسلم)

به نام خداوند بزرگ و مهربان سلام و صلوات بر رهـبر انسانيت و ياران و پيروانش تا روز آخرت

اين نامه تمامى مسلمانان بيدار روي زمين را دعوت مي كند، كه زير سايه آسمان خداى بزرگند و از روزيش مي خورند و از آبش مى نوشند و از نعمت هاى ديدن وشنيدن واز هـمه مهم تر عقل بهره مي برند كه آفريده شده خداى بزرگ وبلند مرتبه هـستند

اين نامه براى هـمه مردم است و دعوتشان مي كند ، هر كس دور يا نزديك است از پيامبر (ص) تا هـمگي بشنوند و گوش فرا دهـند به پيامبر (ص)

خواهـر وبرادر عزيزم : اين چند كلمات را مي شنوي ،بعدا توجه نمي کنى و مثل چند نكته ساده پيش چشمت مي گذرند بدون آنكه فكر وهـوشت را برايش به كار اندازى يا آنهـا را مي خوانى ولی بدون تفكر در معانى آن ، من نيز با تو هـستم و شما را در دسته دوم قرار مي دهـم ؛ چون اگر در اين دسته باشى از كسانى خواهـى بود كه پيامبر (ص) را دوست دارند .

هـوشيارى به معناى مواظبت است از هـر عبادتى كه تسليم شدن در برابر خداى بزرگوار دور شدن از هـر فرمان وعملى كه منع شده باشد مهم اينست اين كلمات دليلى هستند براى تو پيش پيامبر خدا(ص) آن روزى كه مى بينى پيش خداى بزرگ هـستي .

با ما بيا. گوش هايت را باز كن وچشم هايت و هـمچنين عقل ودلت را تا پيام پيامبرت را ببينى (( إنَّ فى ذَالِكَ لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هـُوَ شَهِىَدٌ )) سوره ق آيه ٣٧. در اين تذكرى است براى آن كس كه عقل دارد، يا گوش فرادهد و حضور يابد.

اي امتم گوش به فرمانم باشيد خداوند بزرگ مرتبه در قرآن مجيد مي فرمايند (( مَّنْ يُطِعِ الرَّسُلَ فَقَدْ أَطاعَ اللّهَ وَمَنْ تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا )) سوره النساء آيه ٨٠ . هر كس از پيامبر فرمان ب رد در حقيقت‏خدا را فرمان برده و هر كس رويگردان شود ما تو را بر ايشان نگهبان نفرستاده‏ايم  هـمچنين در سوره حشر آيه ٧ ميفرمايند (( وَمَاأَتَاكُمُ الرَّسُلُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللّهَّ إِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد و از خدا پروا بداريد كه خدا سخت‏كيفر است

آيا كسى هست كه خواهان بهشت باشد ؟؟!!

آيا كسى هست كه آرزوي سعادت دنيا و آخرت داشته باشد .

 امت محمد (ص) بدانند سعدت و خوشبختي در اطاعت وتسليم شدن در برابر خدا و پيامبرش است .

خداوند مي فرمايند (( وَمَنْ يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِمْ مِن النَّبَيينَ وَالصِّدِّيقينَ وَالشُّهَداءِ وَالصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولَئِكَ رَفيقًا )) سوره النساء آيه ٦٩ و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى‏] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند.

اما گرفتاري وعذاب خداي بزرگ در پشت كردن به برنامه خداوند و گوش ندادن به اوست چنانچه خداي بزرگ ميفرمايند (( وَمَنْ يَعْصِ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ ناراً خَالِدًا فِيها وَلَهُ عَذَابٌ مُّهِينٌ ))سوره انساء آيه ١٤ و هر كس از خدا و پيامبر او نافرمانى كند و از حدود مقرر او تجاوز نمايد وى را در آتشى درآورد كه همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خفت‏آور است

بي گمان كساني كه بهشت مي خواهند بدان دست خواهند يافت اين راه اهل سنت و جماعت است ؛ اما به شرطى كه گوش به فرمان خداي بزرگ و پيامبرش باشند براي چيزهايي كه بدان فرستاده شده است و دور شدن از چيزهايي كه نهي شده است ؛ اما كسي كه انكار اطاعت از خدا و پيامبر در تحقق فرمان هايشان وعدم دفاع از سنت هاي پيامبر نمايد بدون شك عاقبتش آتش دوزخ خواهد بود .پناه بر خدا

پيامبر (ص) مي فرمايند:امت من داخل بهشت مي شوند به غير از كساني كه آن را نمي خواهند و آن را رد مي كنند .گفتند اي پيامبر خدا چه كسي آن را نميخواهد؟فرمودند: كسي كه از من اطاعت كند داخل بهشت مي شود و كسي كه از من سرپيچى كند داخل جهنم مي شود .

راست فرمودي اي پيامبر خدا اي كسى كه از خودت و با آرزوى نفس خودت چيزى نمي گويي سلام و صلوات خداوند بر تو باد اي امتم اخلاق من كجاست ؟؟

عزيزان اخلاق ، پيامي از پيامبر است .زيبايي اخلاق يكي از روشهاى پيامبر در طول زندگى و گوهر رسالتش بود .

 مي فرمايند من براي كامل كردن اخلاق هاي زيبا آمده ام .

 مادر مؤمنان عايشه (رض) در باره پيامبر مي فرمايند: پيامبر قرآني بودند كه بر روي زمين راه مي رفتند  يعني خدا و پيامبرش تمامي كارهاي خوب و اخلاق زيبا و بخشندگى را دوست دارند و هر گونه سرپيچي و اخلاق زشت ، خدا وپيامبر از آن متنفر هستند .

فرض کن پيامبر (ص) تو را فرمان داده به احسان ونيكي ،امانت، پايبندي به عهد و پيمان و محافظت از چشم از نگاه نا محرم .هـمچنين تو را آگاه مي سازد از كساني كه دروغگو هستند ، رشوه دهنده يا رشوه گيرنده باشند ،آشوبگر وفاسد باشند ، ستمكار باشند يا نگاهشان هميشه به بر روي حرام باشد .اي امتم . شما آخرين امتها هستيد . شما همراهان كلام آخر هستيد . شمابهترين امت هستيد .پايبند به اخلاق و روش من باشيد كه سعادتمند و پيروز خواهيد بود در دنيا وآخرت . اما اگر اخلاق و روش من را رها كنيد اين طور باشد به هلاكت ميرسيد و بازنده و نابود خواهيد شد . اي امت من احسان كنيد واز محسنين باشيد . اي امت محمد (ص) وقت و زمان ميرود وبه پايان ميرسد .نسل بعد از نسل مي آيد اگر خوب باشيد نسلهاي بعدي نيز خوب خواهند بود اما اگر خرابكار باشيد نسلهاي بعد ازشما نيزمثل شما خواهند بود . سزاي هـر عملي بر طبق آن عمل خواهند بود

اي امتم اگر خرابكاران روي زمين بودند در برابر آنها ساكت نباشيد .اگر ديديد كه از مال وثروت مردم ميخورند ومي دزدند ساكت نباشيد ،اگر كساني خوراك خراب وكثيف درخورد شما ميدهند ساكت نباشيد .نه خير ساكت نباشيد چون در غير اين صورت مثل آنها خواهيد بود .پس چكار ميكنيد !!تمامي روشهاى ستم وستمگري را رها كنيد ،تسليم ظلم وستم نباشيد و به آن راضي نباشيد بلكه هـميشه حق گو باشيد و هـر چند گفتنش تلخ باشد حتي اگر پيش روي حاكمي ستمگر باشيد . از حق و راستي حمايت كنيد ،از ایراد عيبجويان نترسيد تنها خداوند لايق آن است كه از او ترس داشته باشيد . امت پيروز شد با ابوبكر صديق (رض) روز دفاع در برابر سركشان . و با امام احمد روزي كه گفتند قرآن ساخته شده خداوند است . اينان هر كدام كساني بودند كه وزنه سنگيني ازامتي بودند مثل ياران پيامبر رضاى خدا بر آنها باد ،كساني كه فارغ التحصيل مكتب پيامبر (ص) بودند .چنانچه در حديثى صحيح ميفرمايند . اگر مردم ظالم و ستمگر را ديديدو دستش را نگيريد خداوند بر آن است كه آنها را هـمگي عذاب ميدهد .

اي امتم مژده باد ،دلتنگ نباشيد و تسليم ظلم وستم نباشيد خداوند بزرگ هـمراه شماست و پيروز خواهيد شد اگر او را پيروز كنيد (( يَا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا الله يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ )) سوره محمد آيه ٧

اي امت اسلام ، اين ظلالت و پستى را به قدرت و پيروزى تغيير خواهيم داد .تنها بر راستى استقامت كنيد و تا آخر از آن دفاع كنيد هـميشه اين را بدانيد پيروزى تنها براي خدا و پيامبرش و مؤمنان خواهد بود . خداوند بلند مرتبه در سوره الصف آيات ٨و٩ ميفرمايند ( ميخواهند نور خداوند رابادهانهايشان خاموش گردانند ،خداوند نور خود را كامل ميكند هـر چند كافران دوست نداشته باشند . خواوندپيامبرش راهمراه با هدايت و رهـنمود (آسماني) وآيين راستين (اسلام) فرستاده است تا اين آيين را بر همه آيين هاي ديگر چيره گرداند هرچند مشركان دوست نداشته باشند .

هـمچنين در سوره المنافقون ايه ٨ ميفرمايند . عزت و سربلندي براي خدا و پيامبرش و مؤمنان خواهد بود اما دو رويان نمي دانند

والسلام عليكم و رحمةالله وبركاته

منبع : صداي اسلام

نويسنده : محمد بن شعبان ابو قرن

ترجمه به كردي: سايه فارس

ترجمه از كردي به فارسي : محمد محمدي – مهاباد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. کاک محمد عزیز خداوند به شما جزای خیر عنایت نماید. واقعا آموزنده بود .منتظر فعالیتهای دیگر شما در این زمینه هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا