حدیثدعوت اسلامیسیره نبوی

چرا این دو حیوان با یکدیگر می جنگند؟!

درگیری حیوانات

ترجمه: رسول رسولی کیا – دانشجوی دکترای قرآن و حدیث

پیامبر صلی الله علیه و سلم در حالی که با ابوذر غفاری قدم می زد، دو گوسفند را دید که با یکدیگر درگیر هستند، به او گفت: ای ابوذر! آیا می دانی آنها چرا با یکدیگر می جنگند؟

ابوذر پاسخ داد: خیر.

پیامبر صلی الله علیه و سلم به او فرمود: اما خدا می داند و در روز قیامت بین آنها داوری می کند!

دنیا پایان مسیر نیست، پس به خاطر حقی که در آن جا دریافت نکرده ای، دلسرد نشو و به امتیازی که به ناحق از دیگری گرفته ای خوشحال مشو، در روز آخرت دادگاهی برپا می شود که در آن کلیه اعضای انسان گواهی می دهند، دستی که با آن چیزی برداشته ای که از آنِ تو نبوده، چشمی که با آن به چیزی نگاه کرده ای که روا نبوده، دهانی که مال حرام خورده و زبانی که مردم آزاری کرده است! گواهانِ آن روز برخی به سود تو و برخی به زیان تو شهادت می دهند!

ای دختری که تنها بخاطر دختر بودنت از سهم الارث محروم گشته ای، قسم به خدا با حقی که در حضور خدا دریافت می کنی بیشتر خوشحال می شوی تا سهم الارثی که در دنیا دریافت می نمودی!

ای خانمی که توسط شوهرت مورد ضرب و شتم قرار گرفته ای و صبوری پیشه کرده و گفته ای: خداوند برایم بس است و او بهترین وکیل است، قسم به خدا حق خودت را در حضور خدا دریافت خواهی نمود و بیشتر از اینکه آن را در دنیا می گرفتی خوشحال خواهی شد!

ای کارگر بی نوایی که سخنان اهانت آمیز را شنیده ای و شخصیت و جسمت مورد آزار قرار گرفته و صبوری پیشه کرده ای تا فرزندانت گرسنه نمانند، قسم به خدا تمام حقت را در حضور خدا دریافت می کنی و با آن بیشتر از احترامی که در دنیا از تو گرفته می شد، خوشحال خواهی شد!

ای پارسای پاکدامنی که دینت مورد اتهام قرار گرفته و به افراط گرایی و عقب ماندگی متهم شده ای، سوگند به خدا! حقت را در حضور خدا دریافت می کنی و خوشحال می شوی با آن بیشتر از اینکه منبری را در دنیا برایت برپا کنند!

ای کسی  که در ناموس مورد آزار قرار گرفته ای و اتهامات ناروایی به تو نسبت داده اند!

ای کسی که متهم به خیانت در امانت شده و ناروا به زندان افکنده شده ای!

ای خانمی که تو را بدلیل رعایت حجاب، به خشک و قدیمی بودن متهم کرده اند!

ای کسی که شغلت را از تو غصب نموده اند!

همه بشارت دهید که پروردگار دادگری که بین دو گوسفند درگیر که تکلیف بر آنان ساقط شده داوری می کند، بین تو و حریفت نیز عادلانه داوری خواهد کرد، چه سعادتمند است آن کسی که در حالی به محضر خدا می رسد که مظلوم است نه ظالم!

نویسنده: ادهم شرقاوی

از طريق
رسول رسولی کیا
منبع
https://sozimihrab.org/
نمایش بیشتر

رسول رسولی کیا

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا