خانواده

چرا زنان از چند همسری می ترسند!! ؟

 

نوشته : پدر أسماء

ترجمه : فریده مولودی (واوان سردشت)

همیشه ازطرف چندین سازمان حقوق زنان و بعضی رسانه ها،این بحث مطرح می شود که به زنان ظلم ستم می شود ،! تا که هرطورشده جلوی چند همسری را بگیرند، هروقت هم دلیل و یاعلت این کار را از آنها جویا می شوی اغلب هیچ جواب قانع کننده ای ندارند .
فکر می کنند جلوگیری از چند همسری بهترین راه حل و کار عاقلانه ای است.

تا اخربحث ، که جلوگیری و ممانعت از این کار روز به روز سبب بالا رفتن سن ازدواج می شود، ودر این میان فقط زنان هستند که بهایی سنگین می پردازند ، هر چند که بحث موردنظر من مسئله دیگریست که باعث ترس و نگرانی زنان از چند همسری شده؛ طوری که هم زن اول به آسانی راضی نمی شود که شوهرش زنی دیگر اختیار کند، و هم زنان دیگر جرأت ندارند با مردی که صاحب زن دوم است ازدواج کنند.

به نظر من دلیل عقب افتادن این نوع ازدواج اگرچه قانونگذاران و حکومت باتصویب قانون علیه چند همسری ، خود جلوی این حکم شرعی را گرفته اند ،بیشتر سازمانهای حقوق زنان نیز بانوان را از این کار ترسانده اند، و تا آنجا که توانسته اند جلوی این کار را گرفته اند.
ولی به نظر من بزرگترین دلیل ترس ونگرانی زنان، خود مردان هستند.
بیشتر مردانی که زن دوم اختیار کرده اند نتوانسته اند عدالت را در بین آنها رعایت کنند ویکی را قربانی هوس آرزوهای خود کرده اند ، به راستی که اگر مردان می توانستند چند نمونه موفق را نشان جامعه دهند ، در آن صورت می‌توانستند به راحتی و تا حد زیادی جلوی این تبلیغات منفی را بگیرند ؛ اما – متاسفانه یا خوشبختانه – تعداد مردان موفق در این کار به انگشتان دستان هم نمی رسد .

پس بهتراست که مرد قبل ازاینکه صحبت از چند همسری به میان آورد ؛ و بگوید : می خواهم این سنت پیامبر را زنده نگه دارم ، باید مواظب واجبات و وظایف محوله اش در این باب باشه!

به خاطربه جای آوردن یک سنت؛ واجباتش را زیر پا نیندازد، چرا که مردی که دارای دو زن می باشد، اگر عدالت را بین آنها رعات نکند در آن دنیا، دو بار محشور و مجازات می‌گردد، عدالت باید هم از نظر مادی وهم معنوی میان دو همسر رعایت شود؛ باید حرف زدن و ماندن پیش هر کدام به یک اندازه باشد

– اگر یکی را بیشتر دوست داشته باشد این بی عدالتی نیست به شرطی که آن را ظاهر نکند و نزد افراد دیگر یکی را تحسین و دیگری را تحقیر نکند ؛ چون نمی شود همسری از همسر دیگر بهتر باشد، هردو فضائلی دارند و باید هر دو را به یک اندازه دوست داشته باشد .

پس بهتراست  مرد، قبل ازاینکه به هر دلیلی به فکر گرفتن زن دوم باشد باید این مسئله را در نظر بگیرد که، آیا می تواند چند همسر را اداره کند و عدالت را بین آنها رعایت کند؟

و آیا مردانی که واقعا می خواهند این سنت پیامبر را زنده نگه دارند، آیا راضی می شوند با یک زن بیوه که بچه دار وسن او زیاد است و هیچ خواستگاری ندارد ازدواج کند؟ یا اینکه این حرف را فقط برای پوشش کار خود می گوید، وهدفش تنها آرزو های نفسانی خودش است؟!

منبع : رابطه اسلامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا