تاریخشخصیت ها

چرا فقط من ؟!

چرا فقط من ؟!!!

آرتور اَش در سال 1943 میلادی در ریچموند ایالت ویرجینیا در آمریکا به دنیا آمد ، وی اولین سیاه پوست بود که توانست عنوان قهرمانی تنیس جهان را از آن خود کند !

آرتور در دوران بازی خود سه بار عنوان مسابقات بزرگ جهانی تنیس ، مشهور به : ( گرند اسلم ) را برد ، ولی ایشان به خاطر خون آلوده ای که در جریان یک عمل جراحی در سال 1983 میلادی دریافت کرد به بیماری ایدز مبتلا گشته و عاقبت در سال 1993 میلادی بر اثر آن درگذشت !

قبل از اینکه وفات یابد نامه ای که طرفدارانش برای وی ارسال کرده بودند به دستش رسید که در آن نوشته بودند : آخه چرا باید خداوند فقط تو را به این بیماری نفرتی مبتلا گرداند ؟!!!

آرتور در جواب برایشان نوشت : در جهان تعداد 500 ملیون نفر از بچه ها بازی تنیس را شروع کردند ، از این تعداد 50 ملیون شخص تنیس را ادامه داده و بقیه آنرا ترک نمودند ، در این میان 5 ملیون نفر از آنان تنیس باز حرفه ای شدند که 5 هزار نفرشان به مسابقات قهرمانی ( گرند اسلم ) فرانسه راه یافته و از این تعداد نیز 50 نفر به مرحله قهرمانی ( ویمبلدون ) انگلستان رسیدند که در نهایت دو نفر به فینال راه یافتند و سر انجام یکی از آنها قهرمان مسابقات شد و آن یک نفر من بودم !

پس چرا آنگاه که کاپ قهرمانی را تحویل گرفته و با اوج خوشحالی آنرا بالا بردم از خدا نپرسیدم که در میان این همه شخص چرا فقط من به مقام قهرمانی رسیدم ؟!!!

از این داستان باید درس بزرگی را برای زندگی خود بویژه در خصوص ادب نسبت به الله متعال بیاموزیم ، چرا باید نعمتهای بیشمار خداوندی اعم از ایمان و هدایت ، سلامتی ، ثروت ، شغل ، محبت ، خانواده و دوستان و … را از یاد ببریم و به محض اینکه دچار مصیبتی گشتیم فریاد بر آوریم : ای خدایا ؛ چرا فقط من ؟!!!

یقینا که ناراضی بودن و اعتراض داشتن نسبت به مقدرات خداوند آنرا برطرف نخواهد کرد ، ولی رضایت دادن به قضا و قدر الله موجب ازدیاد اجر و پاداش و رفعت درجات بندگان نزد پروردگار خواهد بود ، زیرا که راضی شدن و یا نا راضی بودن از کارهای خداوند چیزی را از اتفاقات رخ داده عوض نمی کند ولی سرانجام آن دو حالت و موضع گیری بسیار متفاوت می باشد !

فرق زیادی هست میان آن کسیکه به علت مصیبتها از خداوند ابراز ناخشنودی می کند و میان شخصیکه صبر پیشه کرده و در هر حال شکر الله متعال را بجا آورده و با خدای خویش مناجات می کند : پروردگارا ؛ من بنده تو هستم ، زیر سلطه تو می باشم ، سرنوشت من در دستان توست ، هر آنچه بر سرم آمده و می آید طبق دستورات تو است ، مقدرات تو در حق من دادگرانه است ، خداوندا ؛ من بر در تو هستم ، آنگاه سلامت بودم شکر گذار تو بودم و هم اکنون و در حال بیماری نیز به خاطر تو صبر پیشه کرده و به اجر و پاداشت امید دارم ، ای خدای مهربانم ؛ مرا از پاداش صابران بهرمند ساز !

نویسنده : ادهم شرقاوی
مترجم : امید سلیمانی ــ بانه

از طريق
امید سلیمانی
منبع
sozimihrab
نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا