تاریخ

چرا ما عقب مانده‌ایم؟

چرا ما عقب مانده‌ایم؟

 


 

نویسنده:  محمد غزالی مصری

ترجمه:  مولود مصطفایی

ناشر:   احسان

نوبت چاپ:   اول

سال چاپ:   1390

قطع:   رقعی

تعداد صفحات:   176

نوع جلد:   شومیز

تعداد جلد:   یک

قیمت:    3500 تومان


 

آفریدگار هستی دین اسلام را برای برای رشد و تعالی انسانها و رهایی آنان از ظلمت جهل به سوی نور ایمان فرستاد و مسلمانان راستین با گرویدن به اسلام و به كار بستن فرامین آن در زندگی به شكوفایی رسیدند و بزرگترین تمدن را بنا نهادند و برترین امت جهان شدند.

اما با گذشت زمان و به خواب غفلت فرو رفتن مسلمانان و یورش دشمنان اسلام در رهنمودهای اساسی اسلام میدان را از دست دادند و به رسم و رسوماتی مرده تبدیل شدند و میراث فكری مسلمانان از آموزه‌‌‌هایی سرچشمه می‌گیرد كه بر دین وارد شده‌اند.

آنچه امروز در رفتار مسلمانان دیده می‌شود نشانه‌ی انحراف امتی است كه رسالتش را از یاد برده و به دنبال خواهش‌‌‌های نفسانی راه افتاده است.

امروزه حجابی كه مقابل دیدگان مسلمانان را فرا گرفته چنان شدید است كه در برابر هر كسی كه بخواهد آنان را به راه راستین خداوند باز گرداند به مقاومت بر می‌خیزند.

راستی چرا كشورهای اسلامی اینهمه دچار مشكل و از لحاظ تكنولوژی عقب مانده‌اند؟

چرا كشورهای اسلامی جهان سومی هستند؟

اینها پرسشهایی هستند كه نگارنده‌‌ی اندیشمند در این كتاب مورد بررسی قرار داده امید است برای تنویر اذهان جویندگان حقیقت و بیداری مسلمانان مفید واقع گردد.

 

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا