اصول

چند دُعای ماثور در مواقع شدت و ناراحتی

 

پناه بردن به الله (الاستعانه)درآینه احادیث نبوی

– مردی ازعبدالرحمان بن حبش می پرسد: پیامبرعلیه صلاه وسلام هنگامی که دچاروسوسه شیطان می شد چکارمی کرد؟ عبدالرحمان گفت: شیاطین ازکوهی به طرف پایین سرازیر شدند وبه طرف پیامبرعلیه صلاه وسلام آمدند شیطان مشعلی ازآتش همراهش بود که می خواست پیامبرعلیه صلاه وسلام را بسوزاند؛ سپس جبرییل علیه السلام آمد و فرمود: ای محمدعلیه صلاه وسلام بگو؛ فرمود: چه چیزی بگویم? جبرییل علیه السلام فرمود: بگو ای خدای رحمان  پناه می برم به کتاب های الله که بدون نقصان می باشند و ضرر و زیانی به آنان نمی رسد از شر و فتنه مخلوقات الله وازشری که ازآسمان فرودآمده و از شری که درزمین پراکنده شده است و از شر فتنه های شب و روز و از شر تمام شب ها به جز شبی که در آن خیر و برکت می باشد. وقتی که این جملات را گفتی آتش دست شیطان فورا خاموش می شود و خداوند متعال تمام شیاطین را شکست می دهد.

-ازعثمان بن ابولعاصی سقفی روایت می شود که پیش پیامبرعلیه صلاه وسلام می رود از بیماریش برای پیامبر علیه صلاه وسلام تعریف می کند و می گوید:از روزی که مسلمان شده ام بیماری در بدنم ظاهر شده است ! پیامبرعلیه الصلاه والسلام دست مبارکش را بر محل بیماری وی گذاشت. سپس به عثمان فرمود: ۳بار بگو بسم الله و پس ازآن ۷ بار بگو:اعوذُ بِالله وَ قُدْرَتِهِ مِنْ شَرِ ما أجِدُ وَ أحاذر.

-عایشه رضی الله عنه می فرماید: در یکی از شب ها پیامبرعلیه الصلاه والسلام در رختخوابش نبود ومن هم با دست در تاریکی به دنبالش می گشتم که دستم به پای آن حضرت خورد در حالی که در سجده بود و می فرمود: خدایا پناه می برم به رضایتمندیت از عصبانیتت و به بخشش گناهانت از سزایت و پناه می برم به تو که نمی توانم آن گونه که خودت ستایش خود را کرده ای من ستایشت کنم.

-انس رضی الله عنه می فرماید:پیامبرعلیه الصلاه والسلام فرمود: خدایا به تو پناه می برم از بیماری برص و جُزام و از بلا و بیماری سخت.

-ابو یسررضی الله عنه می فرماید:پیامبرعلیه الصلاه والسلام فرمود: خدایا به تو پناه می برم از بیهوشی و نابودی و ازخفه شدن و سوختگی و پناه می برم به تو از اینکه هنگام مرگ شیطان به کنارم بیاید و به تو پناه می برم که هنگام فرار از جهاد بمیرم وبه تو پناه میبرم از مارگزیدگی.

-انس بن مالک رضی الله عنه می فرماید:پیامبرعلیه صلاه وسلام فرمود: خدایا به توپناه می برم ازسستی و پیری و ترسوبودن وبه توپناه می برم از فتنه مرگ و زندگی وبه تو پناه می برم ازعذاب قبر.

– عبدالله بن عمررضی الله عنه می فرماید:پیامبرعلیه صلاه وسلام فرمود: خدایا به توپناه می برم ازنفسی که سیر نمی شود و ازعلمی که سودی ندارد و از دعایی که به آن اهمیت ندهند  خدایا به تو پناه می برم از این ۴ چیز.

ترجمه  : زهرا احمدی

منبع که ی ده نگی ایسلام

نمایش بیشتر

زهرا

نویسنده و مترجم استان کرمانشاه- پاوه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا